2019-03-24, 13:50
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Den lyckligt lottade....?
Ja, har man familj så är man förhoppningsvis sin make trogen. En make som också uppskattar henne och är nöjd med äktenskapet.
Citera
2019-03-24, 17:38
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Tolkar det inte som oromantiskt eller mekaniskt det du beskriver, utan snarare att man faktiskt vågar uttrycka sin lust. Nu är det utifrån mina erfarenheter men de är nog inte unika, som ung trodde iallafall jag att min lust inte var så viktigt. och huvudsaken att man såg snygg ut och så vidare

Så visst är kvinnor över 30 kåta 😊

Honey målar upp det som det för sin egen skull eftersom hon inte är där i livet än och hon har ett behov av att skärma sig själv från den framtiden.

Och ja, vad du skriver är vad det handlar om. Unga tjejer blir uppfostrade att se bra ut och vara artiga, inte att ta för sig och njuta som vi killar. Och normerna gör även att det är fult att vara en ung, livsnjutande tjej, eftersom deras oskuldsfullhet måste skyddas till varje pris.
Men äldre kvinnor däremot, de har passerat det värsta av det där och de kan istället ta för sig och njuta villkorslöst.
Citera
2019-03-24, 18:34
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Haha, det är kul att du lever efter mytbilden att äldre kvinnor inte skulle ha någon sexualdrift och att det är just de "yngre tjejerna" som skulle vara den stora kakan för de äldre männen Farzan fick garanterat matchningar med så unga tjejer som han hade inställt, men jag är samtidigt även tämligen övertygad om att majoriteten utgjordes av kvinnor i hans egen ålder (om han nu hade dem med i åldersspannet).
Lever efrer mytbilden? Nämnde inte ens någonting om det äldre kvinnliga klientelet, såklart majoriteten matchar med likgiltig ålder.
Citera
2019-03-24, 18:58
Medlem
Stockholmare..s avatar
Har skaffat tinder igen men så märker jag att man inte köpa tinder plus och betala via sitt google play konto längre. Är det något nytt eller är det jag som gör fel?
Citera
2019-03-24, 19:00
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Honey målar upp det som det för sin egen skull eftersom hon inte är där i livet än och hon har ett behov av att skärma sig själv från den framtiden.

Och ja, vad du skriver är vad det handlar om. Unga tjejer blir uppfostrade att se bra ut och vara artiga, inte att ta för sig och njuta som vi killar. Och normerna gör även att det är fult att vara en ung, livsnjutande tjej, eftersom deras oskuldsfullhet måste skyddas till varje pris.
Men äldre kvinnor däremot, de har passerat det värsta av det där och de kan istället ta för sig och njuta villkorslöst.

Jaa snubble som du hoppas på att jag ska bli besudlad i "framtiden".

Och som du sitter och whiteknightar dessa kvinnor haha. Hoppas du på en massa pm med liggförslag från kvinnor som "tar för sig"? Förstår vad Nivean menar nu….det är pretty cringe.

Det är ju allmänt känt att en man börjar gå efter äldre kvinnor när det går dåligt med de jämnåriga eller yngre så hoppas inte dessa kvinnor tar det som en komplimang när det egentligen är en ren förolämpning av en man som misslyckats att finna sig en flickvän. Allt han gör är ju att ligga runt och försöker bli av med sin ilska så där passar han ju ihop med pekpinnedominatrixen. Blir ju fantastiskt romantiskt när två som egentligen inte vill ha varann ska ligga.

En ung tjej kan väl livsnjuta och ha massor med sex…med sin pojkvän. Du har ju tunnelsyn vad det gäller att ha mycket sex…verkar som du tror att det måste vara med många olika bara för att det är så du lever.

Du håller på att bli en sten.
Citera
2019-03-24, 19:37
Medlem
Jag trodde faktiskt uppriktigt att man kunde träffa folk utan att sex skulle komma på tal direkt. Jag tillhör de som är ute efter att träffa trevliga människor att prata med och kanske bli vän med. Till och med de som skriver i sin profil att de är ute efter något seriöst vill ha sex direkt trots att vi bara pratat några meningar. Kul kanske vissa skulle tycka, inte jag. Jag tar bort dessa personer direkt.

Jag vet inte om jag sänder ut fel signaler eller om "vara ute i naturen och fotografera", som är ett av mina största intressen, är ett kodord för att ligga...
Citera
2019-03-24, 19:47
Medlem
Mellbergans avatar
Detta kanske har tagits upp förut, men Tinder har tydligen nyligen förändrat sin algoritm för Score-system:
https://uk.askmen.com/news/dating/tinder-gets-rid-of-old-desirability-scores.html
Citat:
A blog post from Tinder digs into the details regarding the new twist in the app's “secret sauce.”

“We prioritise potential matches who are active, and active at the same time,” it says on their site. “We don’t want to waste your time showing you profiles of inactive users. We want you chatting and meeting IRL. And there’s nothing better than matching and immediately striking up a conversation. Using the app helps you be more front and center, see more profiles and make more matches. This is the most important part of our algorithm — and it’s totally in your control.”

So, if you’re serious about finding a match on Tinder, you’ll have to put in the time and effort to get something in return.

Vad tror ni det här innebär för tinder-användarna(framförallt de manliga)? Jag tolkar det som att ELO-scores helt har tagits bort? Ska man alltså sitta och spam-swipa nu för att komma högt upp i hierkin/kortleken och förekomma oftare hos de kvinnliga swiparna?
Senast redigerad av Mellbergan 2019-03-24 kl. 19:52.
Citera
2019-03-24, 20:01
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jaa snubble som du hoppas på att jag ska bli besudlad i "framtiden".

Och som du sitter och whiteknightar dessa kvinnor haha. Hoppas du på en massa pm med liggförslag från kvinnor som "tar för sig"? Förstår vad Nivean menar nu….det är pretty cringe.

Det är ju allmänt känt att en man börjar gå efter äldre kvinnor när det går dåligt med de jämnåriga eller yngre så hoppas inte dessa kvinnor tar det som en komplimang när det egentligen är en ren förolämpning av en man som misslyckats att finna sig en flickvän. Allt han gör är ju att ligga runt och försöker bli av med sin ilska så där passar han ju ihop med pekpinnedominatrixen. Blir ju fantastiskt romantiskt när två som egentligen inte vill ha varann ska ligga.

En ung tjej kan väl livsnjuta och ha massor med sex…med sin pojkvän. Du har ju tunnelsyn vad det gäller att ha mycket sex…verkar som du tror att det måste vara med många olika bara för att det är så du lever.

Du håller på att bli en sten.

Bara för att en kvinna har rätt och en man bekräftar det så betyder det inte att han undsätter henne på något sätt. Ibland är det bara så. Och jag behöver inte leta några ligg.
Jag hoppas ingenting om dig, det är ditt liv. Jag tror du mår bäst efter dina egna villkor.

Du behöver inte vara en dominatrix för att nåtts av insikten med vilket sex som får dig att njuta mest. Du behöver inte heller vara det för att kunna ha en öppen dialog med din partner om det. Men eftersom det finns ett stigma kring att sex även är njutbart för kvinnor, och istället ska ske efter mäns premisser där deras njutning är huvudfokus, så leder ju detta till att framförallt unga kvinnor har svårt att uttrycka sig om vad de vill ha. Detta är däremot vuxna kvinnor bättre på att göra, eftersom de är mer trygga i sig själva. Kvinnor i allmänhet har sex och nöjer sig trots att de inte får orgasm. Och självklart är det ännu vanligare bland unga tjejer. Du kan ju t ex läsa lite om det här https://kit.se/2016/06/28/52277/du-ska-inte-tro-vi-kan-stanga-orgasmglappet-om-inte-kvinnorna-satter-fart/

Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag trodde faktiskt uppriktigt att man kunde träffa folk utan att sex skulle komma på tal direkt. Jag tillhör de som är ute efter att träffa trevliga människor att prata med och kanske bli vän med. Till och med de som skriver i sin profil att de är ute efter något seriöst vill ha sex direkt trots att vi bara pratat några meningar. Kul kanske vissa skulle tycka, inte jag. Jag tar bort dessa personer direkt.

Jag vet inte om jag sänder ut fel signaler eller om "vara ute i naturen och fotografera", som är ett av mina största intressen, är ett kodord för att ligga...

Du är man så du förväntas att alltid vilja ligga. När kvinnorna frågar dig det direkt så tänker de att de gör dig en tjänst
Citera
2019-03-24, 20:10
Medlem
Citat:
Du är man så du förväntas att alltid vilja ligga. När kvinnorna frågar dig det direkt så tänker de att de gör dig en tjänst
Jag tror jag förstår vad du menar men det vore skittrist om kvinnorna vill ligga för att göra mig en tjänst jag inte ens eftersöker...
Citera
2019-03-24, 20:16
Medlem
Någon som kan rekommendera bra skräckfilmer till en tinderdejt?
Citera
2019-03-24, 20:18
Medlem
Någon som kan rekommendera någon bra skräckfilm till en tinderdejt?
Har tillgång till HBO, Netflix, Cmore bl.a.

Även YouTube funkar.

Och hur styr ni upp en bra tinderkväll framför en bra film? Tänder ljus? Tilltugg etc?
Citera
2019-03-24, 20:18
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag tror jag förstår vad du menar men det vore skittrist om kvinnorna vill ligga för att göra mig en tjänst jag inte ens eftersöker...

Även om det känns obekvämt för dig att få förslagen så kommer du inte förlora något på att tillrättavisa dem. Förklara tydligt vad som gäller och att de kan sluta skriva om det inte passar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in