2019-03-24, 19:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Hur skedde detta? Var det en själsig resa? en mental resa? en fysisk resa? Sakta ner dina tankar och reflektera innan du drar dina slutsatser som kan leda dig på avvägar.

Ja du får väl läsa den sjuka sagan själv. Kan du inte sagan du pratar om?
Citera
2019-03-24, 19:29
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Hörrudu, din åsna, du önskar att visa upp något du inte har. Examen i koranstudier räknas inte som en seriös examen i den upplysta delen av världen.

Resten är bara lögner, för om det du skriver är sant så är alla muslimer fallna från tron med tanke på hur kvinnor särbehandlas i den muslimska världen.

''din åsna''`? Du MÅSTE vara assyrier, kristen arab eller kristen från mellanöstern. Ni brukar kalla människor för åsnor för att nedvärdera. Det är inget fel på åsnår! kom bort från din ruttna mentalitet. Din idiot! Jag kommer inte att outa mig men jag är övertygad om att minA universitetsexamen, (läser du ens vad jag skriver? jag skrev UNIVERSITETSEXAMEN, finns det ens koranstudier på universitetsnivå?) Jag kan i alla fall garantera dig att minA universitetsexamen är fler och högre än dina.

På vilket sätt särbehandlas kvinnor i den muslimska världen, enligt koranen? hänvisa till koranen.
Citera
2019-03-24, 19:30
Medlem
Citat:
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3

Gud är EN? Och ändå är Gud en MAN? Eftersom Koranen kallar Gud för "han"?

En manlig varelse är halv. Han behöver en kvinnlig varelse för att bli hel. Och på vilket sätt är din gud en man? Har han manliga könsorgan?

Jag är verkligen inte kristen, missförstå mig inte. Men jag tycker att kristendomens berättelse om Maria, kvinnan som födde Gud, är rätt sympatisk.

http://blogg.svenskakyrkan.se/kennethlandeliusigen/files/2015/08/image17.jpg

Islam däremot är en extrem-manlig religion, krigisk och full av hederskultur och kvinnoförtryck. Usch! Inte konstigt att det står så illa till i de flesta av världens muslimska länder!

Citat:
Sura 4:3 If you fear you cannot act fairly towards the orphans—then marry the women you like—two, or three, or four. But if you fear you will not be fair, then one, or what you already have. That makes it more likely that you avoid bias.

Citat:
Sura 4:15 Those of your women who commit lewdness, you must have four witnesses against them, from among you. If they testify, confine them to the homes until death claims them, or God makes a way for them.

Citat:
Men are the protectors and maintainers of women, as God has given some of them an advantage over others, and because they spend out of their wealth. The good women are obedient, guarding what God would have them guard. As for those from whom you fear disloyalty, admonish them, and abandon them in their beds, then strike them.

Visst är Koranen härlig?
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Man tror självklart på den Jesus frid vare med honom som beskrivs i koranen och där har aldrig Jesus frid vare med honom påstått sig vara Gud, en del av Gud eller Guds avlade son.

Som muslim tror man på koranen som Guds slutgiltiga ord och fullständiga ord och inte på bibeln som kan innehålla missförstånd, förvanskats över tid genom översättningar medmera.

Man har heller inget problem att säga stt Jesus frid vare med honom är Guds son precis som alla människor är Guds barn MEN INGEN ÄR GUDS AVLADE BARN... vilket många kristna hävdar att Jesus frid vare med honom är.

Man tror att Jesus kom till genom ett mirakel och att det är med Guds kraft som Jungfru Maria kunde föds Jesus utan att ha en pappa.

Men även Adam frid vare med honom kom till utan någon pappa och mamma.

Det faktumet gör dock INTE att varken Jesus frid vare med honom eller Adam frid vare med honom är Guds avlade söner.

Dessutom även i bibeln framgår det på sina ställen att Jesus faller ned på sina knä för att be. Skulle han då be till sig själv ???

Adam är en direkt skapelse av Gud, därav son till Gud. Det kan inga andra människor göra anspråk på. Så hur är då Jesus son till Gud? Jo, Jesus är också en direkt skapelse av Gud, då Gud gjorde Maria havande som jungfru.

Och ja, Jesus ber i egenskap av att Jesus är människa. Men Jesus uträttar också mirakel i egenskap av att Jesus är Gud.
Citera
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Fast, jag ÄR ju kvinna, i den västerländska världen och har varit i hela mitt liv. Du kan ju inte tala om för mig vad jag upplever och inte? Hur många dagar i ditt liv har du vandrat på gatorna som vit kvinna?

Det är absolut inte västerländska män som hatar mig.
Jag tror inte på dina ord eftesom jag också går bland väserländska män, hör deras komentarer, läser vad du skriver i olika forum på sociala medier.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

För att det är på låtsas..

Jag kan se filmen Alien och tycka att den är bra men det är inte samma sak som att jag tror att Alien finns på riktigt. Religion är ju ett sätt att samla folk och skapa en gemenskap och det är inte helt fel men sen blir det ett problem när man tolkar saker och hatar andra som inte tror på samma sak
Citera
2019-03-24, 19:31
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?
Jag satt och funderade ett tag på frågan, tänkte jag skulle dela med mig vad jag kom fram till, slutsatsen manifesterade sig till slut i en praktiskt jämförelse.

Tänk dig att du kör en modern sportbil som Ferrari, Porsche eller någon annan fin och snabb bil, sedan kommer någon och erbjuder dig att köra en sönderrostad gammal Ford från 80-talet som nästan ramlar ihop och säger att denna bil är "mest rimlig" att köra, skulle du byta?

Givetvis byter jag inte ut min sportbil mot en gammal sönderrostad Ford.
Citera
2019-03-24, 19:31
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja du får väl läsa den sjuka sagan själv. Kan du inte sagan du pratar om?
Har läst minst 1000 gånger och jag fascineras varje gång. Ser du nåt i koranen som jag inte sett? i s fall vad? hänvisa till sura, vers.
Citera
2019-03-24, 19:32
Medlem
DontWantWars avatar
Religion & ideologi är endast verktyg för att kontrollera massorna.

Jag tror på individen och självtänkande.
Citera
2019-03-24, 19:33
Medlem
Citat:
Enligt vilket regelsystem? Fram med källa

Vänta tills dess att din död sker på Skandinavisk mark så kommer du till att märka att ingen Allah kallar på ditt namn, du har dött på mark vars rötter är hedniska - marken är utom räckhåll för din Gud trots att han är "allsmäktig" så knullar Odin honom i röven.
Citera
2019-03-24, 19:33
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Så du tror att utvecklade varelser som har teknologin att resa i universum skulle bry sig om vilket håll ett djur är vinklat på en obetydlig planet i ett oändligt stort universum innan djuret slaktas för mat?

Självklart! Du tar ett liv! liv är heligt och det ska ske respektfullt och på ett heligt sätt.
Citera
2019-03-24, 19:34
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrateddy
Islam är en religion fylld av hat och fascism. Er profet var pedofil och lögnare. Ni föraktar västvärlden men har inga problem med att parasitera på oss samtidigt som ni beter som svin mest hela tiden. Nästan alla invånare i era länder religiösa ändå är ni överrepresenterade när det gäller våld, knark , sexualbrott och bidrag i Västländer. Vad beror det på? Buddister som oftast är de fredligaste i världen förföljer er t.o.m . En värld utan eran fascist religion eller rättare sagt utan muslimer skulla vara så mycket bättre. Är inte religiös men den Kristna/Judea kulturen är så mycker bättre än eran piss religion/kultur. Har inte ord ens för hur mycket jag föraktar er och eran religion/kultur.
Utan källhänvisning tror ingen på dig mer än att du tror på dig själv. Ge oss källa på dina påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in