2019-03-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Intressant att du lyfter fram problematiken som en isolerad, sporadiska händelser och fenomen, '' att det finns västerländska män med dålig kvinnosyn''. Du säger alltså, '' visst förekommer det men inte vanligt'' Samtligt skriver du att man inte ska importera såna mentalitet som om länder utanför Sverige de muslimsk länderna dvs skulle krylla av såna mentalitet.

Hur ska jag ens bemöta en så fördomsfull och låst person som du?! Var ska jag börja?

Jag behöver bara gå utanför dörren för att se att gemene västerländsk man har bättre kvinnosyn än gemene muslim. Vilken av de två grupperna tror du själv står för mer kvinnoförtryck?
Citera
2019-03-24, 19:20
Medlem
Citat:
Önskar jag kunde visa sig minA universitetsexamen och fått sig svälja dina ruttna ord och se vad du är beredd att sätta.

Visste att du inte skulle förstå därför skrev jag så i förväg. Nej jag menar inte att förtryck är okej. Jag menar att kvinnor och män behandlas LIKA i Islam om dina studiemeriter var högre än mig borde du förstå detta.

Förneka? Nej jag ger dig fakta.

Hörrudu, din åsna, du önskar att visa upp något du inte har. Examen i koranstudier räknas inte som en seriös examen i den upplysta delen av världen.

Resten är bara lögner, för om det du skriver är sant så är alla muslimer fallna från tron med tanke på hur kvinnor särbehandlas i den muslimska världen.
Citera
2019-03-24, 19:21
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om nu islam säger sig tro på Jesus, varför tror inte islam på Jesus? Jesus sa ju själv att Han är Guds son.

Man tror självklart på den Jesus frid vare med honom som beskrivs i koranen och där har aldrig Jesus frid vare med honom påstått sig vara Gud, en del av Gud eller Guds avlade son.

Som muslim tror man på koranen som Guds slutgiltiga ord och fullständiga ord och inte på bibeln som kan innehålla missförstånd, förvanskats över tid genom översättningar medmera.

Man har heller inget problem att säga stt Jesus frid vare med honom är Guds son precis som alla människor är Guds barn MEN INGEN ÄR GUDS AVLADE BARN... vilket många kristna hävdar att Jesus frid vare med honom är.

Man tror att Jesus kom till genom ett mirakel och att det är med Guds kraft som Jungfru Maria kunde föds Jesus utan att ha en pappa.

Men även Adam frid vare med honom kom till utan någon pappa och mamma.

Det faktumet gör dock INTE att varken Jesus frid vare med honom eller Adam frid vare med honom är Guds avlade söner.

Dessutom även i bibeln framgår det på sina ställen att Jesus faller ned på sina knä för att be. Skulle han då be till sig själv ???
Citera
2019-03-24, 19:22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Du gjorde bort dig! Räkningen är inte baserad på soldagar utan måne''dagar''.

Men förbjuder inte Koranen att lägga till soldagarna, till skillnad från judarna som tillåter det i deras? Varför då, i sådana fall?
Citera
2019-03-24, 19:23
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Nej, religion fanns innan stenåldern, finns i idag i teknologiåldern och kommer att finnas i framtiden också

Så du tror att utvecklade varelser som har teknologin att resa i universum skulle bry sig om vilket håll ett djur är vinklat på en obetydlig planet i ett oändligt stort universum innan djuret slaktas för mat?
Citera
2019-03-24, 19:23
Medlem
Citat:
Absolut inte! Utan ett medvetande som ger tid en mening saknar tid all mening. Förstod du vad jag skrev? Vi vet inte hur gammalt universum är. Det är gissningar att universum är 10-20 miljarder år gammalt.

Nu sätter du dig själv i centrum igen. DIN mening försvinner bortom DIN existens. Tid har en mening för en stjärnas cykel till exempel, och den cykeln kommer ske oavsett om just du påverkas av den eller inte. Något skapas, utvecklas och dör.

Jisses, att vi inte vet exakt om universum är 10 eller 20 miljarder år gammalt betyder inte att det potentiellt kanske är 10 tusen år gammalt.
Citera
2019-03-24, 19:24
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Absolut inte! Utan ett medvetande som ger tid en mening saknar tid all mening. Förstod du vad jag skrev? Vi vet inte hur gammalt universum är. Det är gissningar att universum är 10-20 miljarder år gammalt.
Tiden finns ju oavsett om någon kan uppfatta den eller inte. Eller tror du att hela universum upphör med dig, eftersom du inte längre finns och kan uppfatta det? Vi snuddar på solipsism nu.
Citera
2019-03-24, 19:24
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det kommer inte VAR när man föder barn. Men detta är så typiskt för er muslimer, eran syn på kvinnan, hennes kön och allt som tillhör det. Ni tycker att en vagina är smutsig och att mens och barnafödande är orent. Ni är inte inkluderande, kvinnor är inte värda någonting för er.

Jesus däremot föddes av en kvinna och stoppade männen från att stena en otrogen kvinna till döds. Jesus är livet, vägen och sanningen.

Fel! Vi ser MUSLIMSKA kvinnor som de mest renaste varelserna på jorden. Vi älskarar våra mödarar, systrar och kvinnlig anhöriga och ser alla andra muslimska kvinnor som våra systrar. Du hittar på lögnar.

När jag skriver att jesus föddes vaginalt bland blod och var menar jag inte att nedvärdera kvinnan men det förstod du inte. förmodligen har du mindrevärdeskoplex om du är kvinna eller också projexerar du din egen syn på kvinnan på mig. Jag menar att det är otänkbart för en Gud eller en Guds son att komma till jordelivet via kvinnan vaginalt, lika otänkbart för en Gud eller Guds son att kom till jorden för att krama om en man. Jag avser inte att smutskasta vraken kvinnan eller mannen men orimligheten ikristnas syn på Gud-
Citera
2019-03-24, 19:25
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Jag behöver bara gå utanför dörren för att se att gemene västerländsk man har bättre kvinnosyn än gemene muslim. Vilken av de två grupperna tror du själv står för mer kvinnoförtryck?
Vad du är naiv! Västerländska män säger intet gott om den västerländska moderna kvinnan. Inte alla men majoriteten är hatiska mot den moderna västerländska kvinnan. Sök bara på Flashback. Du är så naiv om du tror annat.
Citera
2019-03-24, 19:28
Medlem
Citat:
Vad du är naiv! Västerländska män säger intet gott om den västerländska moderna kvinnan. Inte alla men majoriteten är hatiska mot den moderna västerländska kvinnan. Sök bara på Flashback. Du är så naiv om du tror annat.

Fast, jag ÄR ju kvinna, i den västerländska världen och har varit i hela mitt liv. Du kan ju inte tala om för mig vad jag upplever och inte? Hur många dagar i ditt liv har du vandrat på gatorna som vit kvinna?

Det är absolut inte västerländska män som hatar mig.
Citera
2019-03-24, 19:28
Medlem
berrateddys avatar
Islam är en religion fylld av hat och fascism. Er profet var pedofil och lögnare. Ni föraktar västvärlden men har inga problem med att parasitera på oss samtidigt som ni beter som svin mest hela tiden. Nästan alla invånare i era länder religiösa ändå är ni överrepresenterade när det gäller våld, knark , sexualbrott och bidrag i Västländer. Vad beror det på? Buddister som oftast är de fredligaste i världen förföljer er t.o.m . En värld utan eran fascist religion eller rättare sagt utan muslimer skulla vara så mycket bättre. Är inte religiös men den Kristna/Judea kulturen är så mycker bättre än eran piss religion/kultur. Har inte ord ens för hur mycket jag föraktar er och eran religion/kultur.
Citera
2019-03-24, 19:29
Medlem
Citat:
Fel! Vi ser MUSLIMSKA kvinnor som de mest renaste varelserna på jorden. Vi älskarar våra mödarar, systrar och kvinnlig anhöriga och ser alla andra muslimska kvinnor som våra systrar. Du hittar på lögnar.

När jag skriver att jesus föddes vaginalt bland blod och var menar jag inte att nedvärdera kvinnan men det förstod du inte. förmodligen har du mindrevärdeskoplex om du är kvinna eller också projexerar du din egen syn på kvinnan på mig. Jag menar att det är otänkbart för en Gud eller en Guds son att komma till jordelivet via kvinnan vaginalt, lika otänkbart för en Gud eller Guds son att kom till jorden för att krama om en man. Jag avser inte att smutskasta vraken kvinnan eller mannen men orimligheten ikristnas syn på Gud-

Vad är en icke-muslimsk kvinna i dina ögon då? Motsatsen till ren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in