2019-03-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7182959

Undrar hur dessa en "ljusmanifestationer" hjälper dessa kvinnor som låter sig misshandlas.
Citera
2019-03-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
Instämmer i vad du säger ang jämförelsen med Ramberg. Dock har Kronér aldrig gått till någon domstol då ärendet lades ner.

Långt ner finns Kronérs FB-konto där han gjort ett uttalande: "Nu får det vara nog..." See More
https://sv.stories.newsner.com/nyheter/har-ar-lasse-kroners-oppna-brev-efter-anklagelserna-metoo/

Kronér och dessa misshandlade kvinnor har en sak gemensamt: de vill inte - men kan inte stå emot frestelsen. De säger nej - men trillar dit ändå. De anar faran, de ser faran med egna ögon, de blir varnade - men trillar dit ändå.
Citera
2019-03-24, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Börjar kännas lite som hets mot en specifik person och jämför inte Kronér med Ramberg, begär ut och läs domarna.

Lasse Kronér slängdes ut från statliga SVT, vilket var helt rätt då, men friades sedan i domstol.

Örjan Ramberg fälldes i hovrätten för misshandel och fick arbeta kvar som skådespelare på en statligt ägd teater.

De som jämställer det LK gjort eller anklagats ha gjort med ÖR och vad han bevisligen gjort har inte alla hästar hemma!

Som du skriver LK tappade jobb mm, ÖR han fortsätter som inget hänt, fortsätter lyfta hög lön via våra skattesedlar, sinnessjukt!

Vänsteretablissemanget i ett nötskal.
Citera
2019-03-24, 15:58
Medlem
Man låter sig inte bli misshandlad.Det är mycket mer komplicerat än så.
Psykisk misshandel som tar all självkänsla.Fysisk misshandel som man skäms för.
Ord står mot ord. Att hitta en ny bostad är inte det lättaste. Att orka med en rättegång är inte enkelt
när man är totalt till intet gjord. Bara ynkliga män som skyller på kvinnan.
Citera
2019-03-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är faktiskt inte så komplicerat som man vill göra sken av..

En man som redan har lämnat flera av sina fruar – en bl.a. när denne var gravid – har inte så mycket att säga till sitt försvar (Bergman) när han vill inleda en relation för att han ”äntligen har hittat den rätte”.

En man som redan har misshandlat sitt barns mamma (Olin) samt inte tagit hand om den dottern han redan hade (Tilde) kan inte säga något som skulle kunna få en normalfuntad kvinna att förälska sig i honom. Lägg därtill missbruket och då är saken spikad.

Men det spelar ingen roll hur många löpsedlar som det har stått om ex. Persbrandt, vilka vidrigheter han har sagt och gjort – det finns alltid frivilliga underliv till hans förfogande... och inte ens särbon/sambon/iblandbon har kunnat släppa denna guldklimp trots åratals offentliga svinerier – som bortförklaras med biopoläritet/ADHD/missbruk/olycklig barndom..

Det är alltid ”de andras” uppgift att fördöma/agera medan dessa damer fortsätter att erbjuda sina sexuella tjänster för svinen i utbyte av ”roller” antingen inom karriären eller privatlivet.

Det är att förminska alla andra kvinnor om man på något sätt försöker säga att detta skulle representera ”normalfallet”. Normalfallet är att man lämnar en partner som beter sig svinaktigt.

Det är ju just det som är så konstigt, alltför många kvinnor faller för dem. Jag vet intelligenta, självförsörjande kvinnor som faller pladask för män av den här typen. Även för mannen jag skrev om ovan, några lyckades dra sig ur när de fick reda på hans bakgrund men...Det är inte bara "villiga underliv" det är stormande förälskelser som dessa män kan trigga igång. De är experter på att zooma in den kvinna som går på deras närgångna sätt. När sedan himmelriket övergår i kontroll, psykisk misshandel och fysisk misshandel är det för sent,kvinnan har inte orken att ta sig ur.
Senast redigerad av Tokugawa 2019-03-24 kl. 16:00.
Citera
2019-03-24, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hon åt för mycket värktabletter för
kroppen, den tog väl stryk av tablettätandet som hon höll på med under ett långt tag.

Sedan levde hon väl periodvist inte så hälsosamt, mycket alkohol och möjligtvis andra droger.

"Josefin Nilsson satt i baksätet när Mikael Persbrandt greps av polisen misstänkt för rattfylleri."

Josefin tycktes vara en av dessa kvinnor som fascinerades av "bad boys".
Citera
2019-03-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Josefin tycktes vara en av dessa kvinnor som fascinerades av "bad boys".
Dessa män har en särskild förmåga att känna igen vilka kvinnor som är "svaga" och möjliga att manipulera/misshandla/radera självförtroendet hos.

Klassiskt beteende att den kvinna som blivit utnyttjad/våldtagen som ung sedan är som en sockerbit för misshandlare/våldtäktsmän etc.
Inga jämförelsen alls med Josefin, dock.
Citera
2019-03-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Man låter sig inte bli misshandlad.Det är mycket mer komplicerat än så.
Psykisk misshandel som tar all självkänsla.Fysisk misshandel som man skäms för.
Ord står mot ord. Att hitta en ny bostad är inte det lättaste. Att orka med en rättegång är inte enkelt
när man är totalt till intet gjord. Bara ynkliga män som skyller på kvinnan.

Ojojoj. Inget verkar enkelt eller lätt. Bäst att låta sig bli misshandlad då om man varken orkar eller kan göra något åt situationen.
Josefin Nilsson var inte hemlös när hon träffade misshandlaren.
Citera
2019-03-24, 16:22
Medlem
arbetets avatar
Vad jag förstår så är Örjan Ramberg ett fyllo och en skitstövel, men knarkade inte Josefin Nilsson ihjäl sig?

Eller nu ni som håller en manifestation, tror ni att hon hade blivit hjälp med sitt missbruk genom att tycka synd om henne om hon nu hade varit vid liv?

Sedan att ÖR borde ha låsts in är en annan sak men det hade väl inte räddat JN.
Citera
2019-03-24, 16:22
Medlem
Isnatts avatar
Varför ger man egentligen på sig Dramaten? Det är väl Örjan, inte hans arbetsplats, som är skyldig (och dessutom har straffats)?

Det skulle ju vara ohyggligt märkligt om jag spöade min flickvän och när det kom ut så gav sig flocken på min arbetsgivare?!
Citera
2019-03-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det är ju just det som är så konstigt, alltför många kvinnor faller för dem. Jag vet intelligenta, självförsörjande kvinnor som faller pladask för män av den här typen. Även för mannen jag skrev om ovan, några lyckades dra sig ur när de fick reda på hans bakgrund men...Det är inte bara "villiga underliv" det är stormande förälskelser som dessa män kan trigga igång. De är experter på att zooma in den kvinna som går på deras närgångna sätt. När sedan himmelriket övergår i kontroll, psykisk misshandel och fysisk misshandel är det för sent,kvinnan har inte orken att ta sig ur.

Man vill gärna beskriva dessa kvinnor som ”självständiga”, ”kapabla” och ”starka”. Men faktum är att de tycks allihopa ha skavanker – typ psykiska besvär, missbruk etc. som förenar dem.
De blir också ”stormförälskade” i dessa män och helst av allt flyttar snabbt ihop dem utan att känna dem för fem öre. Om det bara går, så skaffar de även barn med mannen fort som attan för att ytterligare binda mannen till sig.
Och i dagens Sverige då ingen behöver bo på gatan påstår dessa ”självständiga”, ”kapabla” och ”starka” kvinnor att det är helt omöjligt att lämna mannen.
Citera
2019-03-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Varför ger man egentligen på sig Dramaten? Det är väl Örjan, inte hans arbetsplats, som är skyldig (och dessutom har straffats)?

Det skulle ju vara ohyggligt märkligt om jag spöade min flickvän och när det kom ut så gav sig flocken på min arbetsgivare?!

Eftersom kvinnan ifråga själv är oförmögen att "göra slut" då behöver ju någon göra det med Örjan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in