Citat:
Ursprungligen postat av
Tokugawa
Det är nog väldigt komplicerat,även om jag inte heller kan förstå dessa kvinnor som förälskar sig i våldsamma mördare och liknande. Men något som dessa män (enligt min erfarenhet) är experter på är att spela mjuka just i den tidiga fasen av relationen till kvinnan. De lyssnar och sympatiserar. De spelar att de äntligen funnit den rätta, den kvinna som ska förändra deras liv etc etc. Josefin var ju så förälskad, trots misshandeln och det är normalfallet faktiskt.
Den värsta man jag träffat i den här branschen hade ett högt uppsatt, intellektuellt yrke. Han fälldes i domstol för att ha systematiskt misshandlat hustru och barn. trots detta fick han behålla sitt chefsjobb, flera anställda orkade inte gå dit och fick omplaceras. Av nyfikenhet gick jag på ett lunchmöte och såg det som kännetecknar denna typ av person, han gick alldeles för nära, han överskred det "säkerhetsavstånd" vi alla har i vardagligt umgänge när vi pratar jobb eller bara artigheter. Han tittade en i ögonen och såg ut som att han bara såg mig av alla människor i salen. Jag var många år äldre än han och där för att lyssna på ett tekniskt föredrag. En del faller för det där, konstigt nog.Och kanske inte bara kvinnor, utan personer av bägge könen som behöver bekräftelse.
Det är faktiskt inte så komplicerat som man vill göra sken av..
En man som redan har lämnat flera av sina fruar – en bl.a. när denne var gravid – har inte så mycket att säga till sitt försvar (Bergman) när han vill inleda en relation för att han ”äntligen har hittat den rätte”.
En man som redan har misshandlat sitt barns mamma (Olin) samt inte tagit hand om den dottern han redan hade (Tilde) kan inte säga något som skulle kunna få en normalfuntad kvinna att förälska sig i honom. Lägg därtill missbruket och då är saken spikad.
Men det spelar ingen roll hur många löpsedlar som det har stått om ex. Persbrandt, vilka vidrigheter han har sagt och gjort – det finns alltid frivilliga underliv till hans förfogande... och inte ens särbon/sambon/iblandbon har kunnat släppa denna guldklimp trots åratals offentliga svinerier – som bortförklaras med biopoläritet/ADHD/missbruk/olycklig barndom..
Det är alltid ”de andras” uppgift att fördöma/agera medan dessa damer fortsätter att erbjuda sina sexuella tjänster för svinen i utbyte av ”roller” antingen inom karriären eller privatlivet.
Det är att förminska alla andra kvinnor om man på något sätt försöker säga att detta skulle representera ”normalfallet”. Normalfallet är att man lämnar en partner som beter sig svinaktigt.