Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej det går inte ihop. Antingen ljuger Wade om övergreppen eller så mörkar de andra sina övergrepp.

Här kan man prata om ”nästan alla” hit och dit. Det är otroligt vanligt att mörka övergrepp man blivit utsatt för, det är normalfallet. Däremot är det väldigt ovanligt att män hittar på att de blivit utsatta, p.g.a. det otroliga stigma det innebär både att vara ett offer samt att ha mörkat sin sanning hela livet. Och att 10-20 personer på samma gång hittar på (även hans personal och anställda) om samma person, som dessutom ska vara en ”bra” och omtyckt person, är en extremt osannolik händelse.

Jag tycker det är mer sannolikt att några hittar på, speciellt när alla har på något sätt försökt eller lycktas få stora summor för det, än att ett tjugotal män, eller mer, väljer att försvara honom även efter hans död. Men vi har väl olika uppfattningar.
Citera
2019-03-24, 14:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Aaron Carter är en annan som brukar utpekas som försvarare av MJ. Gräver man lite hittar man info om annat. Aaron fick alkohol och kokain av MJ när han bara var 15 år. Tur han hade en klok mamma som ringde polisen.

"I never talked about it ... This is the first time. I do ... I miss Michael ... I have spent such incredible times with him. I did things with him that nobody else did ... But I was also troubled about what he did to me. Yes, he gave me wine. I mean, I could have refused, but I was 15," the 23-year-old told OK! Magazine.

"He gave me cocaine. I felt weird about that and other stuff ... We spoke afterwards, hours and hours, on the phone. I admired Michael, but his behaviour bothered me a lot. Then my mother called the police," he added."

https://www.news18.com/news/india/michael-jackson-gave-me-cocaine-aaron-carter-380696.html

Aaron är inte den första som vittnat att MJ gav dem sprit och droger. Och MJs personal har berättat att de fick fylla alkohol i läskburkar.

Varför drogade MJ ner sina små vänner?
Citera
2019-03-24, 14:08
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Aaron Carter är en annan som brukar utpekas som försvarare av MJ. Gräver man lite hittar man info om annat. Aaron fick alkohol och kokain av MJ när han bara var 15 år. Tur han hade en klok mamma som ringde polisen.

"I never talked about it ... This is the first time. I do ... I miss Michael ... I have spent such incredible times with him. I did things with him that nobody else did ... But I was also troubled about what he did to me. Yes, he gave me wine. I mean, I could have refused, but I was 15," the 23-year-old told OK! Magazine.

"He gave me cocaine. I felt weird about that and other stuff ... We spoke afterwards, hours and hours, on the phone. I admired Michael, but his behaviour bothered me a lot. Then my mother called the police," he added."

https://www.news18.com/news/india/michael-jackson-gave-me-cocaine-aaron-carter-380696.html

Aaron är inte den första som vittnat att MJ gav dem sprit och droger. Och MJs personal har berättat att de fick fylla alkohol i läskburkar.

Varför drogade MJ ner sina små vänner?

Oj oj oj vilken jävla rookie du är. Varför kollar du inte upp dina källor ORDENTLIGT? Tur att du har mig som kan motbevisa detta. Visa mig intervjun där han säger det? Där det kommer från Aarons egna ord? Det finns inte, däremot finns nedan där publicisten förnekar historien om kokain.

"The controversy stems from an article that ran in OK! Magazine in Australia. Aaron Carters publicist denied this was ever told. "Nothing was said that was reported" says the publicist links and towards a YouTube video of the interview which seems to back up Aaron's side of the story".

Här har vi dock en video direkt från Aaron för några v sedan där han försvarar MJ o säger att han vill slå sönder Wade som LJUGER https://www.youtube.com/watch?v=y8M-sORA6Dc
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-24 kl. 14:20.
Citera
2019-03-24, 14:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Oj oj oj vilken jävla rookie du är. Varför kollar du inte upp dina källor ORDENTLIGT? Tur att du har mig som kan motbevisa detta. Visa mig intervjun där han säger det? Där det kommer från Aaros egna ord?

"A YouTube video of the apparent interview shows Carter discussing his bond with Jackson, but does not include any footage of the statements featured in the magazine. Det gick så långt att Aarons publicist sa detta: [i]'Nothing was said that was reported.'[/I] Men hitta du intervjun där Aaron säger detta är du supergullig

Här har vi dock en video direkt från Aaron för några v sedan där han försvarar MJ o säger att han vill slå sönder Wade https://www.youtube.com/watch?v=y8M-sORA6Dc

Nej, jag tänker inte tjafsa mer med dig.

Vad du borde göra är att läsa på om hur pedofiler fungerar för där har du absolut inga insikter.

Du fick lite tips här, i Reddit-tråden.

Citat:

Artiklar mm, viktigare än MJ som länkas till på Reddit: Child Molesters: A Behavioural Analysis, On the grooming of children, Why do adults fail to protect children from sexual abuse?, Child sexual exploitation and grooming, What is grooming? Signs to look for, 8 ways a predator might groom a child, Common Tricks a Child Predator Uses: Telling Signs of a Child Predator, Grooming dynamics, Profile and Common Characteristics of a Pedophile, Typologies of Child Sexual Abusers, A Primer on Pedophiles

https://www.reddit.com/r/LeavingNeverlandHBO/comments/b01mq3/megathread_the_case_against_michael_jackson/

.
Citera
2019-03-24, 14:15
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Vad du borde göra är att läsa på om hur pedofiler fungerar för där har du absolut inga insikter.

Vad du borde ha gjort för längesedan är att SLUTA länka till tabloids och "vittnen" som påstår det enda eller det andra. Det har inte funnits ett enda vittne du har länkat till som jag inte har kunnat motbevisa med fakta, nu senast Aaron Carter, vars publicist gick ut och förnekade historien och länkade till intervjun där man klart och tydligt hör och ser att Aaron inte alls nämner detta som du hävdar.

Kolla dock gärna Aarons intervju förra v där han förklarar snabbt vänskapen med MJ, försvarar honom och hävdar att Wade ljuger och kommer slå sönder honom. "Aaron Carter Says He Wants to Punch Wade Robson Over Michael Jackson Claims": https://www.youtube.com/watch?v=y8M-sORA6Dc

Jag undrar vilket "vittne"/artikel du kommer att länka till nästa gång Det skrattretande är dock att alla "vittnen" du har länkat till är nya för dig men gamla för mig och många fans. Detta har ju diskuterats i flera år redan men du tror du har hittat värsta "Breaking News stories" haha!
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-24 kl. 14:23.
Citera
2019-03-24, 14:32
Medlem
antoneriks avatar
MJ var troligtvis en pedofil, men han var en intelligent pedofil. Han fattade att han inte kunde ge sig på kändisbarnen. Deras föräldrar var inte ekonomiskt beroende av honom. Dom hade muskler att anmäla honom om något skulle gå snett. Dvs om barnet skulle förstå att han inte kommer att sitta en dag i fängelse, och att Michael inte vill vara tillsammans med honom resten av livet. Kändisbarnen hade en högre trovärdighet än någon anonym medelklassfamilj. MJ ägnade mycket tid och arbete åt att bygga upp en relation med dessa familjer, vilket kräver en stor social kompetens och mycket pengar. MJ agerade på samma sätt som alla heterosexuella män. När vi är unga vill vi belägra varenda kvinna under 30, men vi vet att vi inte kan göra det.

Däremot blir det nog svårt att få något skadestånd. Personen MJ som levde för tio år sedan hade ett stort och ganska illa skött imperium. Företaget MJ estate har sedan personen MJ:s död tjänat en hel del pengar på MJ:s rättigheter. Men dessa pengar tillhör inte personen MJ utan företaget MJ estate.
Citera
2019-03-24, 14:37
Medlem
Citat:

Skit i dem, låt de diskutera med sig själva så kommer tråden dö ut.
Majoriteten av människor är iaf klarsynta vad gäller MJ. Tror också det blir svårt för de här herrarna att få ut skadestånd men världen har åtminstone fått veta vem personen MJ verkligen var, hans rykte är för alltid nedfläckat, samt att de ökar insikten i hur pedofiler kan arbeta.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-24 kl. 14:42.
Citera
2019-03-24, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Han grommade ju Wade, och försäkrade sig gång på gång om hans lojalitet? Och han hade ju rätt, Wade var lojal. Hjärntvättad, hans egna ord.

Macaulay Culkin är i en riktig rävsax. Om han blivit utsatt för övergrepp är det socialt självmord för honom att erkänna det. Jacksons är hans adoptivfamilj, och han är fortfarande en del av den. Han är att betrakta som ett syskon till MJ i sammanhanget, och inte som en oberoende person.

Jag tror att MJ våldtog Wade för att Wade själv säger det, för att MJ:s personal tillstår det, och för att de omkringliggande omständigheterna pekar på det. Dvs. att han sov naken ensam med MJ i samma säng massor av gånger. Och MJ gav honom orimligt mycket tid och uppmärksamhet, med tanke på att MJ var en vuxen man med en miljard skäl att ägna sin tid åt annat, Wade var inte hans eget barn, och han inte hade några svårigheter att dumpa Wade vind för våg för en annan pojke när han vuxit ur sin sex appeal så det var ju inte samma kärlek en annan känner till sitt eget barn.
Det är helt omöjligt att veta att den du har groomat kommer att stödja dig i vuxen ålder. Ett barn är lätt att grooma för han vet inte bättre. Det är inte samma sak med en vuxen person.

Ja, du tror att han våldtog Wade enbart för att Wade säger det, trots att bevis pekar på motsatsen. Det är synd att folk är så här efterblivna.

Han dumpade inte Wade för en annan. Pojken som nämns är förbannad för att de antyder att han blivit våldtagen av Michael Jackson och "ersatte" Wade som groomingoffer. Det är inte vettigt att vara så övertygad av en slutsats utan bevis att du till och med förklarar bort vittnen som säger motsatsen.
Citera
2019-03-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Jag tycker det är mer sannolikt att några hittar på, speciellt när alla har på något sätt försökt eller lycktas få stora summor för det, än att ett tjugotal män, eller mer, väljer att försvara honom även efter hans död. Men vi har väl olika uppfattningar.
Att några ”hakar på de andra” och hittar på en historia, för profit, utesluter ju inte att de tidigare faktiskt talar sanning.

Och att man stämmer någon på pengar betyder ju inte per automatik att man hittar på. Det kan lika gärna vara ett korrekt skadeståndsanspråk.
Citera
2019-03-24, 14:53
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Här är källan där Michaels vän och läkare inte klarar av att förneka Michaels pedofili:
https://m.youtube.com/watch?v=9jH8dF4x7nU&t=445s
.
Nu blir jag arg på riktigt. Fattar du vem du länkar till? Conrad Murray är inte MJ vän, han är hans MÖRDARE!!! Han injecerade profonol (som igentligen används som operationsnarkos för att söva ner patienter) och lämnade MJ dö !! MJ var redan i dåligt skick, både mentalt och fysiskt efter alla media påhopp och hårt arbete med den nya turne. Normal läkare skulle setta sin patient på rehab direkt som en gång i tiden gjorde Elisabeth Taylor. Hon hoppade in i sitt privat flygplan, hämtade MJ från Mexico och placerade honom på en privat rehab klinik. Han har överlevt då tack vare henne. Men år 2009 fanns inga vänner kvar i MJ liv. Alla som han någon gång hjälpt - glömde honom så fort han fick problem i livet. Han var helt ensam, var fanns hans vänner och familjen?

Du tycker synd om stackars ”barn” Wade och James som levde luxliv på MJ bekostnad på Neverland och saknade inte alls sina föräldrar. Till och med vägrade lämna Neverland. MJ har blivit både deras pappa, mamma och bästa vän istället. Deras liv på Neverland är forfarande det finaste upplevelse som hänt med dem. De gråter inte alls av traumatiska minnerna i NL, de gråter eftersom de fortfarande älskar och saknar MJ.
Lämna Michael Jackson i fred! Han är död i 10 år! Ta hand om sina liv istället!
Senast redigerad av loislois 2019-03-24 kl. 15:25.
Citera
2019-03-24, 14:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Alltså ni Michael J fans är patetiska. Ni misstror vittnen när det passar er, och tror dem när det passar er. Hade ni suttit i en jury hade ni frikänt en pedofil. Tragiskt.
Jag tycker det är mer patetiskt att gå efter sin forna idol när den egna plånboken börjar torka ihop!
Tycker inte du det?

Den forna idolen som man har kallat för närmaste vän och försvarat i en mängd TV program SOM VUXEN, se länkar ovan (bl a jag har postat).

Jordy Chandler sa rakt ut att "my dad wants the money".

Varför skulle vi tro t ex Wade nu?
Varför ska vi tro Wade nu och INTE tro honom i 1993, 1997, 2000, 2003, 2005 + t o m så sent som 2010?
Vilken Wade är mest trovärdig? Vilken timeline är korrekt?

Pengar kan skruva med folks huvuden.

Om han hade sagt som det var - "jag var ung, jag visste inte bättre och jag och MJ nojsade tillsammans med sexuella undertoner" - så skulle han inte få några pengar och det vet han. Därför måste han köra grova artilleriet. Sanningen? Fuck sanningen. Money talks!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-03-24 kl. 15:19.
Citera
2019-03-24, 15:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Corey Feldman Defends Michael Jackson After ‘Leaving Neverland,’ Says Singer ‘Never Touched Me Inappropriately’

https://www.thewrap.com/corey-feldman-defends-michael-jackson-says-leaving-neverland-is-1-sided/
Boom.

Nu är jag helt övertygad att allt är smutsiga lögner emot en död känd person.
Som om det inte räckte med Jordy-grejen. Farsan galen, kör med utpressning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in