2019-03-23, 11:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
När spelades Robinson 2019 in?

Augusti- September 2018.
Citera
2019-03-23, 11:28
Medlem
Vad tror ni det var som Mathias, lappen alltså, började att tillverka senast?
En ram med tre sidor som han trocklade fast någon form av duk i....
Själv tror jag på någon form av fälla men kan inte förstå hur den skulle fungera?

En tänkbar lätt tillverkad fälla skulle kunna vara en vit duk som kanske kunde locka till sig insekter som sedan kunde kokas till en soppa?
Citera
2019-03-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Själv tror jag på någon form av fälla men kan inte förstå hur den skulle fungera?

En tänkbar lätt tillverkad fälla skulle kunna vara en vit duk som kanske kunde locka till sig insekter som sedan kunde kokas till en soppa?

Du menar samen?

Någon slags fälla skulle jag tro.
Citera
2019-03-23, 19:00
Medlem
DoktorNos avatar
Eftersom Robinson är underhållning och inget annat tycker jag det hittills har börjat ganska bra.

Några irriterande människor är med och några underhållande. Precis som det ska vara, även om jag hellre sett fler "överlevare" i programmet, som t.ex Leif Svensson, Kent Larsen och några till. I år är det renskötaren som verkar bäst lämpad för att klara sig på en öde ö.

Hittills har själva underhållningen kommit från Carl. En frisk fläkt i ett annars så mediokert sällskap. Jag hoppas han blir kvar till sammanslagningen.

För övrigt anser jag att Robinson var som bäst när det var SVT som höll i programmet. Allra bäst var säsong 1, 1997.
Senast redigerad av DoktorNo 2019-03-23 kl. 19:17.
Citera
2019-03-23, 22:47
Medlem
Nick verkar vara en person som man inte vill umgås med.

Så sjukt otrevlig, är han betald att vara en idiot?
Citera
2019-03-24, 00:15
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep

Jag tippar på att det ska vara någon slags fall-lucka som man täcker över. För övrigt så låter han som Heeeedlund i Snowroller. Håller på honom och Gary Moore's son, som vissade sig vara en ettrig jä*el. En blyg pudel som i tävlingssammanhang blir en ettrig Jack Russell.
Citera
2019-03-24, 07:46
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.03 och mycket annat som inte hör i tråden är raderat.

Vänligen håll er till att diskutera vad som skildras i programmet.

Det här moderatormeddelandet ska varken citeras eller kommenteras i tråden.
Synpunkter på modereringen framförs i PM till undertecknad.

/Mod.
Citera
2019-03-24, 08:39
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Läsningen av denna tråd är både spännande och förbryllande. Allt fler ondgör sig över hur CSH och Anna reagerar och vad de säger efter det att gruppen bryter de initiala uppgjorde överenskommelserna om att försöka hålla gruppen stark inför tävlingarna, men också utesluter Carl och Anna när de får brev från produktionen och självständigt bestämmer att inte bara öppna och läsa brevet, men också att de skall utse Chewbacca att representera laget, utan att först ha inkluderat Carl och Anna i detta beslut. De visar heller ingen som helst ånger efter hans katastrofala insats i tävlingen mot Lag Nords representant.

Kanske läge att fundera över betydelsen av kausalitet.

Dessutom var det ingen i Lag Syd som såg Robinson 2018 och fick med sig facit över hur man INTE skall uppträda om man vill vinna både enskilda tävlingar så väl som hela Robinson, alltså rösta ut de starkaste först. Efter att ha vunnit den första, vilket också blev den sista, tävlingen med Nick i laget, röstades han ut och därefter alla starka män och kvinnor, enda tills den självutnämnda Adonis (läs Pappskall) satt ensam kvar med ett antal svaga kvinnor. Då passade de på att även sätta kniven i ryggen på honom.

Nu har vi i stället att se fram emot att följa en i högsta grad dysfunktionell grupp som springer omkring och pissar och skiter över hela deras strand.

Med tanke på att Carl faktiskt försöker sabba för sitt lag så kan man knappast kalla honom för den starkaste, eller stark öht.
Citera
2019-03-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hade varit kul att se Nick och Carl Hamilton i samma lag. Tror ni att de hade spytt galla över varandra?! Eller bildat en mimipakt ihop o klagat på övriga i laget?

Jag funderar på samma. Jag har ingen aning men förmodligen hade det varit mest underhållande om de INTE kom överens och se dem vara osams. Om de kommer överens så blir de förmodligen tröttsamt tjatiga i hur de skall mobba och trycka ner alla andra.
Citera
2019-03-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Med tanke på att Carl faktiskt försöker sabba för sitt lag så kan man knappast kalla honom för den starkaste, eller stark öht.

Ja, han verkar underligt säker på att han skall vinna immuniteten? För annars är han ju inte så lite korkad som inte fattar att han inte är populär i sitt lag och riskerar att bli utröstad.

Fast SÅDANT kan man aldrig gissa. Ibland verkar det så självklart att man som tittare tror att majoriteten skall rösta ut den som vinklats som styggast och sen röstar de ut någon helt annan och man får ta del av någon underligt efterkonstruktion om den bortröstades uselhet. Ibland kan jag rent av tro att de inte får rösta som de vill, utan att produktionen styr.

Jag tyckte det var konstigt att se hon med blå håret glufsa i sig sniglar.... Att först är hon utpekad som "kort och tjock" och sedan filmar de att aptiten är det då inget fel på. Ja, självklart måste alla få äta och alla blir hungriga oavsett kroppstyp MEN det blev lite som en nidbild för mig att just hon skulle framställas som matvraket. Jag skulle hellre se henne vara duktig och visa vad hon är bra på. Ja, i sig är det väl bra i en överlevnadssituation att kunna äta vad som helst, men något mer i nuläget imponerande. Har hon uppgivit vad som är hennes styrka och vad hade hon med för personlig sak?
Citera
2019-03-24, 10:00
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer

Det var just därför du skulle fundera över betydelsen av Kausalitet

Tror du verkligen att CSH skulle tagit detta beslut om "Korvgubbepakten" inte först valt att bryta den inledande överenskommelsen (att hålla gruppen stark inför tävlingarna) och därmed rösta bort Anna inför tävlingen och sedan medvetet valt att öppna uppdragsbrevet och dessutom ta beslutet att utse Chewbacca att representera laget utan att inkludera CSH och Anna i detta. Har sett de flesta säsonger av Robinson tidigare. Jag vågar säga att jag aldrig tidigare sett ett lag som både öppnar ett uppdragsbrev och än värre ta ett beslut som berör alla deltagare (dvs vem som skall representera dem i en viktig tävling), utan att först inkludera samtliga i beslutet.

Faktum, även om jag förstår att du inte greppat detta, så handlade CSH på det enda rationella sätt han kunde i den situation som uppstått. Även om de i stort sätt borde vara omöjligt att vinna hela Robinson med den valda taktiken.

Om CSH valt att ge allt i Robinsontävlingen och laget ändå förlorade så skulle han och Anna vara de två första personerna som röstades bort av laget.

Om han valt att ge allt, och laget vann Robinsontävlingen, så skulle detta stärka grundpakten i laget, och CSH och Anna skulle oavsett röstas bort vid ett senare tillfälle, när laget därefter förlorade en tävling.

Kvar fanns egentligen endast det val som CSH gjorde, även om detta borde vara en nästan omöjlig väg mot att vinna hela tävlingen, dvs att inte göra sitt bästa och på så sätt försvaga laget och därefter vinna immunitetstävlingen. På detta sätt tvingades han "offra" Anna, men skulle själv bli kvar fram emot en sammanslagning med Lag Nord och de individuella tävlingarna.

Jag säger inte att CSH gjorde rätt val, utan att han faktiskt gjorde det enda rationella valet som stod honom till buds i den uppkomna situationen, om han ville vinna Robinson 2019. Han kommer som sagt inte att kunna vinna med denna taktik, men han tar själv kontroll och styr därmed händelserna efter sitt eget huvud. I stället för att sitta lugnt i båten och vänta på att pakten plockade bort honom.
Citera
2019-03-24, 10:04
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag funderar på samma. Jag har ingen aning men förmodligen hade det varit mest underhållande om de INTE kom överens och se dem vara osams. Om de kommer överens så blir de förmodligen tröttsamt tjatiga i hur de skall mobba och trycka ner alla andra.

Släng sedan in Stina och Masha från årets Farmen så skulle ni få se på gnistor som sprakade. Det skulle ha blivit en TV-klassiker av tidigare aldrig skådat slag.

Edit: Alltså ihop med Carl och Nick i Gränslandet.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-03-24 kl. 10:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in