2019-03-22, 13:40
Medlem
N!xxos avatar
Är det tänkt att dom ska släppa 5(?) avsnitt varje vecka fram till nästa öråd, eller var det bara nu första veckan ? Pratar om cmore, tv4play
Citera
2019-03-22, 13:58
Medlem
Hade varit kul att se Nick och Carl Hamilton i samma lag. Tror ni att de hade spytt galla över varandra?! Eller bildat en mimipakt ihop o klagat på övriga i laget?
Citera
2019-03-22, 14:02
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Sanningen är att ju högre IQ man har, desto mer medveten är man om sina egna tillkortakommanden. Inget ovanligt att folk med skyhögt IQ har dåligt självförtroende och underskattar sina förmågor.

Med det sagt tror jag ändå att Carl har ett IQ som ligger runt medel, möjligtvis något över. Hans stora problem är istället att han uppvisar tydliga psykopatiska drag. Gissar att han har haft en oerhört tuff barndom utan kärlek. Någon gång i tidig vuxen ålder har han bestämt sig för att bryta med allt gammalt och velat bevisa för sig själv att han inte är så värdelös som han har känt sig under hela sin uppväxt. Därav namnbyte, militärtjänstgöring och juridikstudier. Och därefter arbete i annat land, långt ifrån sin diktatoriske pappa.

Spekulationer, men förmodligen inte långt från verkligheten.

Folk med "skyhögt" IQ har det ofta rätt svårt socialt som jag förstått det. Men trots det är väl inte IQ ett sätt att mäta social kompetens? Sägs väl att EQ är det som gäller när det kommer till det sociala, även fast det är lite lulligare och svårare att mäta korrekt.

Håller med om din analys av Carl och har tänkt i de banorna med. Känns lite som "nu ska jag fan visa alla" och att han har blivit narcissist pga sin uppväxt. Sedan tror jag även hans beteende i Robindon baseras mycket på att han försöker skapa sig ett varumärke. Ingen minns den snälla killen som åkte ut sista tredjedelen. Behövs något extra.
Citera
2019-03-22, 14:13
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hade varit kul att se Nick och Carl Hamilton i samma lag. Tror ni att de hade spytt galla över varandra?! Eller bildat en mimipakt ihop o klagat på övriga i laget?

De som åker ut hamnar väl i Gränslandet? Isf är chanserna att du får se dem tillsammans redan nästa vecka rätt stora

Jag tror en av dem skulle visa undergivelse i samma läger. Troligtvis Carl. Men skitsnack och att "det är en del av planen" att låta Nick vara alfa skulle troligtvis förekomma då han snackar själv framför kameran som de gör. Får se om jag får rätt Har inte sett Gränslandet så mycket så jag vet inte hur Nick beter sig jämfört med förra säsongen.
Citera
2019-03-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Har tre print-screens när han för en vecka sen försökte bjuda ut Anna på en dejt över facebook chatten, och fick ett rungande nej.

Vem är Adnilson egentligen? Märkligare människa får man leta efter.

/C

Varför uppfattar du honom som märklig?
Inte för att jag inte delar uppfattningen, men är nyfiken på hur han var med er deltagare.
Citera
2019-03-22, 15:34
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Han skulle fånga lämmlar som på fjället.
Bli därför inte förvånad om Tv4 planterat in ca 2000 fjolllämmlar på ön för att hans fälla ska kunna slå igen
till tittarnas förtjusning

Jag har nämligen ett minne om en förlaga ifrån "The Island med Bear" där det uppenbart mallplacerades
in ett alldeles för stort djur för att få plats i det naturliga egosystemet på ön
som en brottsprovokation till att tjejerna skulle stena ihjäl den (minns inte var det var för djur dock)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-22 kl. 16:01.
Citera
2019-03-22, 15:37
Medlem
I normala fall så borde inte en sådan personlighet (Hamiltons) ens nå uttagningarna till programmet. Att TV4 torgför mobbing-TV i ett familjeprogram är anmärkningsvärt. Hamilton verkar ha problem med personer han anser underlägsna, dvs rasifierade, tjocka, korta och gud vet vilka fler typer.

Hamilton släpar nog på ett stort och tungt psykologiskt bagage ifrån en kärlekslös uppväxt.

Han är lyckligtvis svag i sitt strategiska tänkande. Att sänka sitt eget lag och samtidigt skapa konflikter runt sin egen person är ett stort misstag och leder osökt till utröstning.

Mest synd är det egentligen om kvinnan han lierat sig med. Hennes karaktär svärtas rejält ned av sitt umgänge med honom. Synd om dem efter programmet då de ska återgå till sina sociala sammanhang med ett sådant bagage.
Citera
2019-03-22, 15:38
Medlem
Blir nostalgisk när jag tänker på Robinson. HERREGUD så spännande det var första säsongerna. Känns som hela svenska folket satt bänkade och såg Martin Melin och Emma Andersson m fl. Minns hur ngn teve-chef avgick för hon kunde inte acceptera denna "mobbingteve". Kanske lite heder till henne men det var ngt hon inte kunde stoppa och idag är det vardagsmat. Man sitter inför kameran och säger saker som att -"Nisse är en idiot och han ska åka hem", -"Stina är ett riktigt stolpskott och borde aldrig kommit hit" etc etc etc och inte är det ngt konstigt med det. I början tyckte man detta var väldigt rafflande, nytt och liksom pirrande otäckt. TYVÄRR tog den första utröstade stackaren livet av sig. Han går till historien som den FÖRSTE som drabbades av.....-"Och den som får lämna oss idag äääärrrrr......................................... .."

Har inte sett de senaste femtioelva säsongerna. Så trist och tjatigt.
Citera
2019-03-23, 01:07
Medlem
Klopeks avatar
Något bättre i tv än Sebastian dawkins kommer vi förmodligen aldrig någonsin få se, han var one of a kind. Håll tillgodo med Carl. Varför klagar så många? Hade ni hellre viljat se 20st bag in box vin, tacos, let's dance frånvarande svenskar i tv under hela säsongen? Att ha en massa "JA sägare" gör robinson ointressant.

Kan direkt säga att hade inte Carl och nick varit med denna säsongen så hade jag endast kollat första avsnittet och sedan insett att det är skitråkigt att titta och inte sett mer av säsongen.

Förra säsongen fanns det 2 agenter (Jan och månsson) och det fanns 2 feminister (dessie och afghanknullaren) och en uppsjö av narcissister och andra knepiga personligheter med aggro problem etc.

Detta året finns det bara en agent (carl) och en aggro/självgod (nick). Väldigt dålig casting av tv 4. Så länge dessa två är med är det bra tv men åker båda dessa två ut är det roligare att titta på färg att torka.

Hoppas hoppas vi får se carl och nick i samma lag om nick lyckas ta sig från gränslandet till robinson.

Kort och tjock är verkligen en sån där brud som bor i Farsta, köper 1 kg lösgodis varje fredag, chips etc efter att klämt i sig fläskfile, pommes och beasås. Sedan när måndagen kommer så sjukskriver hon sig för magsjuka för att hon är kass i magen pga allt onyttigt hon vräkt i sig under helgen.
Senast redigerad av Klopek 2019-03-23 kl. 01:10.
Citera
2019-03-23, 02:59
Medlem
När spelades Robinson 2019 in?
Citera
2019-03-23, 03:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Han är frispråkig, vilket är väldigt unikt för Sverige och kan vara ganska befriande att se på och han fäller en del halvroliga kommentarer, men visst uttrycker han sig illa.

Ja, det är onekligen uppfriskande med frispråkiga människor, jag gillar också det. Men det är skillnad mellan att vara frispråkig och att vara en sk*tstövel.

Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Sanningen är att ju högre IQ man har, desto mer medveten är man om sina egna tillkortakommanden. Inget ovanligt att folk med skyhögt IQ har dåligt självförtroende och underskattar sina förmågor.

Med det sagt tror jag ändå att Carl har ett IQ som ligger runt medel, möjligtvis något över. Hans stora problem är istället att han uppvisar tydliga psykopatiska drag. Gissar att han har haft en oerhört tuff barndom utan kärlek. Någon gång i tidig vuxen ålder har han bestämt sig för att bryta med allt gammalt och velat bevisa för sig själv att han inte är så värdelös som han har känt sig under hela sin uppväxt. Därav namnbyte, militärtjänstgöring och juridikstudier. Och därefter arbete i annat land, långt ifrån sin diktatoriske pappa.

Spekulationer, men förmodligen inte långt från verkligheten.

Snygg analys, oavsett om den stämmer eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Utan Carl Hamilton hade Robinson varit skittråkigt.

Varför skulle Robinson vara tråkigt utan Carl? Det finns massa andra personer där, man har inte fått se så mycket av dem eftersom Carl tycks ha monopol på synkarna, men deras personligheter och egenheter kommer nog snart att visa sig.

Citat:
Uppfriskande med personer som säger vad de tycker. Alla har väl rätt att ha en åsikt! Sen om nån blir "ledsen" so what?

Alla verkar definitivt inte ha rätt att ha en åsikt. Den som inte gillar Carl - jag, till exempel - har uppenbarligen inte det...

Vad då "'so what' om någon blir ledsen", man får väl ta lite hänsyn till andra människors känslor! Man kan liksom inte klampa fram i världen och bara häva ur sig precis vad man vill; hur man vill; när man vill; till vem man vill.

Citat:
Vad man än säger så trampar man tydligen på nåns tå. Vem/vad bestämmer vad man får säga och inte?

Det finns ju lagar som säger att du inte får säga precis vad du vill (HMF). Men om du menar rent allmänt finns det ju något som heter Gyllene regeln; "behandla andra som du vill bli behandlad själv". En någorlunda socialt kompetent person med någorlunda EQ följer den.

Och det finns ju också något som heter vanligt hyfs, men det tycks ju majoriteten av deltagarna i dessa dokusåpor vara i total avsaknad av...

Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Nu var det så att jag nämnde avundsjuka eftersom personen jag citerade hade skrivit om att han lekte advokat och att ingen skulle anställa honom. Ingenstans skrev jag att man är avundsjuk bara för att man ogillar ett beteende.

OK, då missförstod jag och jag ber om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Folk med "skyhögt" IQ har det ofta rätt svårt socialt som jag förstått det. Men trots det är väl inte IQ ett sätt att mäta social kompetens? Sägs väl att EQ är det som gäller när det kommer till det sociala, även fast det är lite lulligare och svårare att mäta korrekt.

Jag har ofta läst att EQ är det som gäller när det kommer till det sociala. Som du säger är det svårare att mäta än IQ.

Citat:
Håller med om din analys av Carl och har tänkt i de banorna med. Känns lite som "nu ska jag fan visa alla" och att han har blivit narcissist pga sin uppväxt. Sedan tror jag även hans beteende i Robindon baseras mycket på att han försöker skapa sig ett varumärke. Ingen minns den snälla killen som åkte ut sista tredjedelen. Behövs något extra.

Tycker du inte att det är ganska sorgligt att det har blivit så? Att det är bättre att vara ökänd än okänd? Jag tycker det är tragiskt att det har blivit så att det är typer som Carl som hyllas och blir populära, medan snälla och trevliga människor ses som tråkiga. Vad ger det för signaler till barn och ungdomar? Jag vill inte att min 14-årige son ska ha Carl som förebild!

Dessutom, vad händer när alla blir som Carl, när alla deltagare i en dokusåpa är lika "frispråkiga" som han? Då kommer de upplevas som "tråkiga" av de sensationslystna tittarna. Det kommer krävas mer, ännu mer beteende som ses som "asocialt". Det kan bli en mycket tråkig utveckling...

Citat:
Ursprungligen postat av vanskeligt
Varför uppfattar du honom som märklig?
Inte för att jag inte delar uppfattningen, men är nyfiken på hur han var med er deltagare.

Ja, varför är han märklig? Förutom att han vill vara naken när han bajsar (?!) verkar han rätt normal.
Citera
2019-03-23, 08:49
Medlem
AlfBrinkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Något bättre i tv än Sebastian dawkins kommer vi förmodligen aldrig någonsin få se, han var one of a kind. Håll tillgodo med Carl. Varför klagar så många? Hade ni hellre viljat se 20st bag in box vin, tacos, let's dance frånvarande svenskar i tv under hela säsongen? Att ha en massa "JA sägare" gör robinson ointressant.

Kan direkt säga att hade inte Carl och nick varit med denna säsongen så hade jag endast kollat första avsnittet och sedan insett att det är skitråkigt att titta och inte sett mer av säsongen.

Förra säsongen fanns det 2 agenter (Jan och månsson) och det fanns 2 feminister (dessie och afghanknullaren) och en uppsjö av narcissister och andra knepiga personligheter med aggro problem etc.

Detta året finns det bara en agent (carl) och en aggro/självgod (nick). Väldigt dålig casting av tv 4. Så länge dessa två är med är det bra tv men åker båda dessa två ut är det roligare att titta på färg att torka.

Hoppas hoppas vi får se carl och nick i samma lag om nick lyckas ta sig från gränslandet till robinson.

Kort och tjock är verkligen en sån där brud som bor i Farsta, köper 1 kg lösgodis varje fredag, chips etc efter att klämt i sig fläskfile, pommes och beasås. Sedan när måndagen kommer så sjukskriver hon sig för magsjuka för att hon är kass i magen pga allt onyttigt hon vräkt i sig under helgen.

Håller fullständigt med. Dock hoppas jag att Hamilton åker ur och hamnar i Gränslandet med Nick. Det kommer bli årets TV-händelse!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in