Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Du verkar ha en lång lista över personer du öppet föraktar. Hur var det nu med att se grandet i sin broders öga men inte bjälken i sitt eget...
Föraktar? Jag har väl inte skrivit att jag
föraktar någon? Att du tolkar mina inlägg så visar snarare
din inställning till dessa människor, den får du ta ansvar för själv. Lägg inte din dåliga människosyn på mig, tack.
Jag nämner dessa människor för att de är linslöss som ställer upp på allt bara de får synas i TV, och för att de är starka och inte alltid trevliga personligheter som man lägger märke till. Det senare råkar stämma in på
Carl, det förra kanske också gör det, det lär vi märka. Men något förakt finns inte med från min sida, det står du uppenbarligen för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bensprattel
I gårdagens avsnitt stod ju Carl och Anna själva och pratade om att det skulle bli någon av dem som röstas ut. Då avslutade ju Anna med att ”vi lämnar ju i alla fall med vetskapen om att vi var dom enda som hade ett IQ”.
Ja, det måste ju kännas bra. "
Alla de andra ville bli av med oss, vi visade oss vara totalt socialt inkompetenta och fulständigt kass när det kommer till laganda, men vi hade i alla fall ett IQ."
Som andra påpekat behöver man inte själv basunera ut sin intelligens om man besitter någon.
Citat:
Hon är väl typisk kvinna, håller låg profil ihop med andra men kläcker ur sig sådant som ovan bakom ryggen på folk.
Vad då "typisk kvinna"? Det där är inget typiskt för män eller kvinnor, det är typiskt för konflikträdda människor och sådana finns av bägge könen.