2019-03-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Vad skulle presenningen renskötaren (minns inte hans namn, kanske Mattias) lade på marken fungera som? Missade om det framgick. Snigelfälla kanske?
Han skulle fånga lämmlar som på fjället.
Citera
2019-03-22, 10:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Månsson var inte rolig för fem öre, bara en pajas. Ser hellre Jan Movier , Bovier? eller vad han nu hette kommer in och rör om i grytan. Skulle inte förvånad om han eller RobinssonRobban dyker upp som Joker.
Stämmer att Månsson inte var rolig men hans totala misslyckande var underhållning. Sen benranglet, kommunistkvinnan och visst som du säger Jan också.
Citera
2019-03-22, 10:48
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ingen människa med hög intelligens uttrycker sig så. Tragiskt.
Där sjönk hennes MILFstatus lite grann.
Citera
2019-03-22, 11:07
Medlem
Bouvier är ju en legend i att misslyckas. Skröt om sina tävlingskunsker omg. När de skulle hänga upponer så klara han typ 2 sekunder. Sen hade han noll social kompetens på det. Blev glad att andra laget gav han immunitet i ett öråd. Trodde att de gilla han när de i själva verket visste hur värdelös han var.
Citera
2019-03-22, 11:25
Medlem
Carl och Nick, tack för underhållningen! Det kommer att bli tråkigt om dom åker ut.
Citera
2019-03-22, 11:26
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du verkar ha en lång lista över personer du öppet föraktar. Hur var det nu med att se grandet i sin broders öga men inte bjälken i sitt eget...

Föraktar? Jag har väl inte skrivit att jag föraktar någon? Att du tolkar mina inlägg så visar snarare din inställning till dessa människor, den får du ta ansvar för själv. Lägg inte din dåliga människosyn på mig, tack.

Jag nämner dessa människor för att de är linslöss som ställer upp på allt bara de får synas i TV, och för att de är starka och inte alltid trevliga personligheter som man lägger märke till. Det senare råkar stämma in på Carl, det förra kanske också gör det, det lär vi märka. Men något förakt finns inte med från min sida, det står du uppenbarligen för.

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
I gårdagens avsnitt stod ju Carl och Anna själva och pratade om att det skulle bli någon av dem som röstas ut. Då avslutade ju Anna med att ”vi lämnar ju i alla fall med vetskapen om att vi var dom enda som hade ett IQ”.

Ja, det måste ju kännas bra. "Alla de andra ville bli av med oss, vi visade oss vara totalt socialt inkompetenta och fulständigt kass när det kommer till laganda, men vi hade i alla fall ett IQ."

Som andra påpekat behöver man inte själv basunera ut sin intelligens om man besitter någon.

Citat:
Hon är väl typisk kvinna, håller låg profil ihop med andra men kläcker ur sig sådant som ovan bakom ryggen på folk.

Vad då "typisk kvinna"? Det där är inget typiskt för män eller kvinnor, det är typiskt för konflikträdda människor och sådana finns av bägge könen.
Senast redigerad av Charmaine 2019-03-22 kl. 11:43.
Citera
2019-03-22, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
På vilket/vilka sätt tycker du han är skön?

Han är frispråkig, vilket är väldigt unikt för Sverige och kan vara ganska befriande att se på och han fäller en del halvroliga kommentarer, men visst uttrycker han sig illa.
Citera
2019-03-22, 11:54
Medlem
Sanningen är att ju högre IQ man har, desto mer medveten är man om sina egna tillkortakommanden. Inget ovanligt att folk med skyhögt IQ har dåligt självförtroende och underskattar sina förmågor.

Med det sagt tror jag ändå att Carl har ett IQ som ligger runt medel, möjligtvis något över. Hans stora problem är istället att han uppvisar tydliga psykopatiska drag. Gissar att han har haft en oerhört tuff barndom utan kärlek. Någon gång i tidig vuxen ålder har han bestämt sig för att bryta med allt gammalt och velat bevisa för sig själv att han inte är så värdelös som han har känt sig under hela sin uppväxt. Därav namnbyte, militärtjänstgöring och juridikstudier. Och därefter arbete i annat land, långt ifrån sin diktatoriske pappa.

Spekulationer, men förmodligen inte långt från verkligheten.
Citera
2019-03-22, 11:59
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Bouvier är ju en legend i att misslyckas. Skröt om sina tävlingskunsker omg. När de skulle hänga upponer så klara han typ 2 sekunder. Sen hade han noll social kompetens på det. Blev glad att andra laget gav han immunitet i ett öråd. Trodde att de gilla han när de i själva verket visste hur värdelös han var.
Lite som Kim i farmen , kul att se de tillsammans koka ihop planer.
Citera
2019-03-22, 12:18
Medlem
Wandras avatar
Utan Carl Hamilton hade Robinson varit skittråkigt.

Uppfriskande med personer som säger vad de tycker. Alla har väl rätt att ha en åsikt! Sen om nån blir "ledsen" so what?

Vad man än säger så trampar man tydligen på nåns tå. Vem/vad bestämmer vad man får säga och inte?
Citera
2019-03-22, 12:49
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Ja.

Japp, tycker man att en person är otrevlig är man avundsjuk...

Så tröttsamt med alla dessa "du är avundsjuk"; "jantelagen" o.s.v. Försök få in i ditt huvud att man kan tycka illa om en persons beteende - inte att förväxla med att tycka illa om en person - utan att man för den skull är avundsjuk på denne. Säger jag att jag tycker en person beter och uttrycker sig som en sk*tstövel; hur troligt är det att jag är avundsjuk på denne? Han/hon har ett beteende som jag inte gillar, det är knappast något jag avundas personen.

Nu var det så att jag nämnde avundsjuka eftersom personen jag citerade hade skrivit om att han lekte advokat och att ingen skulle anställa honom. Ingenstans skrev jag att man är avundsjuk bara för att man ogillar ett beteende.

Citera
2019-03-22, 13:06
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Läsningen av denna tråd är både spännande och förbryllande. Allt fler ondgör sig över hur CSH och Anna reagerar och vad de säger efter det att gruppen bryter de initiala uppgjorde överenskommelserna om att försöka hålla gruppen stark inför tävlingarna, men också utesluter Carl och Anna när de får brev från produktionen och självständigt bestämmer att inte bara öppna och läsa brevet, men också att de skall utse Chewbacca att representera laget, utan att först ha inkluderat Carl och Anna i detta beslut. De visar heller ingen som helst ånger efter hans katastrofala insats i tävlingen mot Lag Nords representant.

Kanske läge att fundera över betydelsen av kausalitet.

Dessutom var det ingen i Lag Syd som såg Robinson 2018 och fick med sig facit över hur man INTE skall uppträda om man vill vinna både enskilda tävlingar så väl som hela Robinson, alltså rösta ut de starkaste först. Efter att ha vunnit den första, vilket också blev den sista, tävlingen med Nick i laget, röstades han ut och därefter alla starka män och kvinnor, enda tills den självutnämnda Adonis (läs Pappskall) satt ensam kvar med ett antal svaga kvinnor. Då passade de på att även sätta kniven i ryggen på honom.

Nu har vi i stället att se fram emot att följa en i högsta grad dysfunktionell grupp som springer omkring och pissar och skiter över hela deras strand.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-03-22 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in