2019-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Ja, medans andra, som Marie Göranson, gick ut och försvarade honom. Skäms tamigsjutton!

Att han ”inte är värre än någon annan”, skulle det vara ett försvar anser hon? Har alltid gillat Mari Göransson, sett henne som rak och ärlig men nu sjönk hon i aktning.

Hoppas dessutom verkligen att Örjan R ÄR värre än de andra männen på dramaten eller män i allmänhet. Annars innebär hennes uttalande att alla män slår, hotar och trakaserar kvinnor enligt hennes åsikt
Citera
2019-03-24, 01:50
Medlem
Schnyggves avatar
Fan vad denna dokumentär drabbade mig! Visste inte att det var Örjan Ramberg som avsågs...fy fan vilket as! Så fruktansvärt!
Jag ska inte komma och påstå att jag lyssnat mycket på Josefine, men jag har alltid tyckt att hon verkade härlig. Så levande..och vilken otrolig röst hon hade!
Citera
2019-03-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Har sett dokumentären som var helt fantastisk. Nä jag har inte läst Rambergs dom och hade faktiskt ingen aning om att han var ett sådant svin. Missat hela det. Googlar och ser att han är i full verksamhet på Dramaten tydligen så för honom går livet vidare..........................................
Om vi delar vidare våran kunskap om det som han gjorde mot vårat kära Jossan så lovar jag att ÖR's karriär och liv är över och vi kan leva vidare mycket nöjdare!!!
Citera
2019-03-24, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
#brinnförjosefin

Ljusmanifest för Josefin kl. 18.15 i kväll på Linnégatan 69 i Stockholm (utanför Elverket, där den vandrande psykopat/misshandlaren spelar 'Orfeus stiger ner'.

Hur gick det ?
Citera
2019-03-24, 03:35
Medlem
Tittar på dokumentären nu. Jag var aldrig bekant med henne tidigare. Visste inte att hon var en sådan talangfull sångerska och att hon hade sådan känsla.
Citera
2019-03-24, 06:44
Medlem
Märkligt tyst i de stora tidningarna, kommentarer om filmen i DN och SvD, en kort notis om manifestationen i DN. Skyddar mannen, trots att han faktiskt är dömd. Samma tidningar som gärna och ofta hängde ut folk under bland annat MeToo. Undrar varför.
Citera
2019-03-24, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Märkligt tyst i de stora tidningarna, kommentarer om filmen i DN och SvD, en kort notis om manifestationen i DN. Skyddar mannen, trots att han faktiskt är dömd. Samma tidningar som gärna och ofta hängde ut folk under bland annat MeToo. Undrar varför.

Håller med. Han är alltså dömd för våld mot Josefin. Lena Olin har uppenbarligen också varit utsatt och berättat om detta i radio (där det är tydligt att det rör just Örjan). Det finns sannolikt många fler namn, vissa kända, och media har alla möjligheter att samla berättelser och kartlägga. Göra något gott.
Så varför är det tyst? Vilken är mekanismen bakom? Är man rädd att felaktigt peka ut, TROTS dom och andra kända vittnesmål?

Vet inte om Örjan fortfarande är tillsammans med den yngre kvällstidningsjournalist som det skrevs om för några år sedan, men detta kan hur som helst inte förklara ett unisont beslut från landets media att hålla tyst.
Citera
2019-03-24, 08:05
Medlem
Finns domen på nätet(ang misshandeln mot Josefine Nilsson)
Citera
2019-03-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Håller med, de vågade ju skriva om vad Timell gjorde i badtunnan osv men nu är det tyst som i graven. Dramaten är längre upp än TV4 i kulturella hierarkin, det övertrumfar väl journalistisk konsekvens.
Citera
2019-03-24, 08:38
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Hur gick det ?
Otroligt bra med så kort varsel

https://twitter.com/klasskamp/status...534529026?s=19
Senast redigerad av autostoperka 2019-03-24 kl. 08:56.
Citera
2019-03-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Otroligt bra med så lort varsel

https://twitter.com/klasskamp/status...534529026?s=19

Fan vad gött! Så bra initiativ. Hyllning av Jossan som samtidigt synligör förövarens brott och systemet som backar honom.

Örjan sjukskrev sig väl? En liten delseger som visar vilken feg skit han är
Citera
2019-03-24, 08:46
Medlem
DN skriver om gårdagens aktion mot Örjan Ramberg. De är väldigt otydliga om platsen.

Josefin hade ingen koppling till "Östermalm". Aktionen ägde rum utanför Örjan Rambergs arbetsplats.

Citat:
Vid 18.15 på lördagen hölls en ljusmanifestation på Östermalm i Stockholm till minne av Ainbusk-sångerskan Josefine Nilsson, även känd för sin roll som Eva i filmen ”Eva & Adam”.

https://www.dn.se/kultur-noje/hundra...manifestation/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in