2019-03-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Hjälper inte att ta bort inlägget när personen över har det fångat på citat. Du ska inte påstå någonting om mig och jag tänker inte heller bemöta dina påståenden om att domaren är min far mer än att NEJ han är inte min far, men jag har en koppling till honom på ett annat vis som jag inte tänker tala om. Med tanke på hur du beter dig här så kan du inte räkna med någon strafflindring från hovrätten. Det är lätt för åklagare och tingsdomare att se till att det inte sker, särskilt i detta mål, det kommer du säkert inse så fort rättegången är igång, än mer när domen kommer.
Aj då känns som du vet lite mer än du borde i din kommentar. Har käre skojfriske domarn läckt till folk i sin omgivning och talat bredvid mun om hur målet redan nu är avgjort? Eller hur man bakom kulisserna jobbar för att till varje pris sätta dit ligan? Ska inte domarn o rätten vara opartisk. Usch vilken soppa. Känns olustigt att Sveriges rättsystem inte är trovärdigt länge. Hoppas de erfarna försvararna kan se till att allt går rätt till. Det straff som enl lag ska utdömas bör ju utdömas o inget annat enl mig. Inte utifrån vad människors syn på den moraliska aspekten i fallet är.
Citera
2019-03-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Det är inte jag som tagit bort inlägget pucko, det är FB som inte gillade att jag nämnde ”gavle” eftersom dom ansåg att det kunde bindas till dig. Dom sa att jag fick posta inlägget igen utan sista stycket men eftersom det redan finns citerat kände jag inte något behov av det.
Jag står för vad jag säger, jag har inget behov av strafflindring i hovrätten eftersom nästa instans är tingsrätten. Jag har dessutom inte begått något brott utan bara blivit utsatt för en stor j*vla myndighetsutövning bara för att folk har åsikter om att folk fuskar.
Alla myndigheter har med extremt stor sannolikhet gjort sig skyldiga till tjänstefel, dataintrång, mened mm. Hur man kan försvara sådant beteende är för mig helt obegripligt. Man står i media och pratar om att fusket sänker trovärdigheten för intagningssysystemet, men vad gör denna utredningen då? Sänker trovärdigheten för hela rättsväsendet.
Vilken sida tror du hovrätten står på? De som kämpar för ett rättssäkert samhälle eller de som kämpar för att skrämma bort fuskare i media?

På vilket sett menar du att jag inte skulle få strafflindring för att jag berättar hur verkligheten ser ut?
Jag hade ett bokat möte med SVT men valde att boka av det för det var lite för nära inpå domen och jag nyligen hade kommit ut ur häktet.
Med hänvisning till den tidigare domen om våldtäckt så tror jag inte att hovrätten kommer stå på hans sida, speciellt inte när han dömt till brott som inte finns. Att du tror att hovrätten också kommer döma till brott som inte ens existerar visar väl lite på att du kanske inte använder ditt huvud. Som du själv påstår så har ni någon koppling på något sätt, ni verkar vara ganska lika... Att han dessutom är gift med riksåklagaren är rent utsagt pinsamt, hon har trots allt ett väldigt gott rykte vad jag hört. På tal om henne så såg jag henne på tv för några dagar sedan där hon säger ”man ska tänka på att en förhandling kan vara den värsta dagen i någons liv, då gäller det att man visar hänsyn och respekt”. Det kanske riksåklagaren och domaren skulle ta sig ett snack om vid matbordet. Hänsyn och respekt har han inte visat någon gång.

Jag hade tänkt ta med mig domen till skatteverket och säga ”här ser ni tydligt att kag inte varit en näringsidkare” så att den processen skulle gå lite snabbare men den idén gick ju sådär..

Jag har i hela förundersökningen erbjudit mig att visa hur precis allting gått till som jag varit delaktig i bara jag kunde få följa med till EBM så dom kunde filma allt jag gjorde. Att bjuda till och vara trevlig mot åklagaren fungerade uppenbarligen inte, jag har skickat massvis med brev till åklagaren men dom har bara vägrat svara.. När myndigheterna tar alla mina pengar, struntar i att jag måste betala hyran mm så finns det ingen möjlighet att delta i utredningen eftreom man måste fokusera på att lösa andra problem som egentligen EBM ska hjälpa mig med. Droppen rann över när åklagaren började ljuga i sin plädering, då kände jag verkligen att allt ska fram, det här har gått för långt.
Om din story är sann vilket bara du vet så låter det otroligt och bör inte ske. Men jag låter det vara osagt om du kan övertyga mig. Mkt har låtit hel galet i det du sagt genom processen och det du skrivit här. Blir för din skull glatt överraskad om du får din sanning att slå igenom. Om den gör det hur påverkar det de andra inblandade? Inte fuskarna då men de andra...?
Citera
2019-03-23, 20:44
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
Om din story är sann vilket bara du vet så låter det otroligt och bör inte ske. Men jag låter det vara osagt om du kan övertyga mig. Mkt har låtit hel galet i det du sagt genom processen och det du skrivit här. Blir för din skull glatt överraskad om du får din sanning att slå igenom. Om den gör det hur påverkar det de andra inblandade? Inte fuskarna då men de andra...?
Det här kommer bli en rättsskandal.
Jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att övertyga dig, av naturliga skäl kan jag inte göra det nu under målets gång. Jag har också haft inställningen att ”som man vill att andra ska behandla dig själv ska du behandla andra”. Jag har gett alla människor otroligt många chanser och möjligheter att lösa detta UTAN att man måste stå i en domstol och avgöra det. Jag trodde en förundersökning gick ut på att undersöka om något brott kan ha begåtts och av vem.

Självklart påverkar detta alla, hur det påverkar andra kan jag inte gå in på men det påverkar självklart även de påstådda fuskarna.
Mitt worst case scenario var att få samma straff som tex Alexander men jag räknade med frikännande dom eftersom det krävs extremt starka bevis för att övertyga någon om någonting som inte skett. I det här målet finns det hyfsad bevisning vid tillslaget 2018, allt därutöver är otroligt oklart och blir sämre och sämre.

Min förra advokat har som sagt bekräftat vissa saker som skett, bland annat att jag bett flera gånger om att få lämna in bevisning men EBM vägrade. Åklagarna motsatte sig inte detta i tingsrätten eftersom dom då skulle ljuga.
Det finns ju dokumenterat i förundersökningen och det finns anteckningar osv som finns i slasken.
Jag har också blivit lovad av EBM att få ta del av mina inspelade förhör där det framgår att förhörsledaren säger till mig att jag inte behöver berätta någonting om mina affärer med kryptovaluta. Sedan sitter åklagarna i tingsrätten och säger att jag inte berättat tillräckligt mycket om det. Situationen är så absurd och jag hoppas jag får tag på så mycket bevisning som möjligt.
Det finns också många förhör med andra personer där man kan lyssna på vad som säger och vad förhörsledaren skriver. Hela förhören är vinklade så att mina förhör ska se mycket värre ut än vad de är och vissa andras förhör ska se bätrrr ut än va de egentligen är. Detta är ju hur lätt som helst att kolla upp, man får ju hoppas på att SVT kommer över det materialet.

Om målet blir återförvisat kanske chefsåklagaren gör bäst i att lägga ned åtalet på ett visst antal punkter..
Senast redigerad av 23-aringen 2019-03-23 kl. 20:48.
Citera
2019-03-23, 20:55
Medlem
Citat:
Jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att övertyga dig, av naturliga skäl kan jag inte göra det nu under målets gång.

Har aldrig hört eller sett något liknande som er case. Låter helt sjukt att man skrattat och skämtat om er istället för att visa respekt. Samt att man pratat om det hela och saker som det som sen en annan FB:are skriver om här.

Ungefär hur lång tid tror man att hela den här processen kommer dröja? Kommer det pausas med åtal mot de ”200” misstänkta fuskarna man pratade om?
Citera
2019-03-23, 21:28
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Har aldrig hört eller sett något liknande som er case. Låter helt sjukt att man skrattat och skämtat om er istället för att visa respekt. Samt att man pratat om det hela och saker som det som sen en annan FB:are skriver om här.

Ungefär hur lång tid tror man att hela den här processen kommer dröja? Kommer det pausas med åtal mot de ”200” misstänkta fuskarna man pratade om?

Det är också anmärkningsvärt att rättens ordförande varit så onykter att han inte var förmögen att köra till tingsrätten dagen därpå, utan bad en av hans kollegor att skjutsa honom. Om man inte är kapabel att köra bil är man väl inte kapabel att döma i en domstol.

Hovrätten borde fatta beslut inom någon månad kan man tycka. Sedan kommer det nog ta ytterligare minst ett par månader innan en ny rättegång i tingsrätten påbörjas.

Som jag förstått det är rättegången separerad från de övriga 200. Det bör alltså inte ha någon påverkan alls.
Citera
2019-03-24, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Det är också anmärkningsvärt att rättens ordförande varit så onykter att han inte var förmögen att köra till tingsrätten dagen därpå, utan bad en av hans kollegor att skjutsa honom. Om man inte är kapabel att köra bil är man väl inte kapabel att döma i en domstol.

Hovrätten borde fatta beslut inom någon månad kan man tycka. Sedan kommer det nog ta ytterligare minst ett par månader innan en ny rättegång i tingsrätten påbörjas.

Som jag förstått det är rättegången separerad från de övriga 200. Det bör alltså inte ha någon påverkan alls.
Kan han möjligen ha samåkt eller hur vet man att han var bakis? Källkritik är inget man satsar på på fb.
Citera
2019-03-24, 01:17
Medlem
Citat:
Jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att övertyga dig, av naturliga skäl kan jag inte göra det nu under målets gång. Jag har också haft inställningen att ”som man vill att andra ska behandla dig själv ska du behandla andra”. Jag har gett alla människor otroligt många chanser och möjligheter att lösa detta UTAN att man måste stå i en domstol och avgöra det. Jag trodde en förundersökning gick ut på att undersöka om något brott kan ha begåtts och av vem.

Självklart påverkar detta alla, hur det påverkar andra kan jag inte gå in på men det påverkar självklart även de påstådda fuskarna.
Mitt worst case scenario var att få samma straff som tex Alexander men jag räknade med frikännande dom eftersom det krävs extremt starka bevis för att övertyga någon om någonting som inte skett. I det här målet finns det hyfsad bevisning vid tillslaget 2018, allt därutöver är otroligt oklart och blir sämre och sämre.

Min förra advokat har som sagt bekräftat vissa saker som skett, bland annat att jag bett flera gånger om att få lämna in bevisning men EBM vägrade. Åklagarna motsatte sig inte detta i tingsrätten eftersom dom då skulle ljuga.
Det finns ju dokumenterat i förundersökningen och det finns anteckningar osv som finns i slasken.
Jag har också blivit lovad av EBM att få ta del av mina inspelade förhör där det framgår att förhörsledaren säger till mig att jag inte behöver berätta någonting om mina affärer med kryptovaluta. Sedan sitter åklagarna i tingsrätten och säger att jag inte berättat tillräckligt mycket om det. Situationen är så absurd och jag hoppas jag får tag på så mycket bevisning som möjligt.
Det finns också många förhör med andra personer där man kan lyssna på vad som säger och vad förhörsledaren skriver. Hela förhören är vinklade så att mina förhör ska se mycket värre ut än vad de är och vissa andras förhör ska se bätrrr ut än va de egentligen är. Detta är ju hur lätt som helst att kolla upp, man får ju hoppas på att SVT kommer över det materialet.

Om målet blir återförvisat kanske chefsåklagaren gör bäst i att lägga ned åtalet på ett visst antal punkter..
Har du anmält åklagare och domaren för tjänstefel eller vad får dig tro att det här skulle bli en rättsskandal? Det är ett fiasko ifall ärendet återförvisas tillbaka till Tingsrätten men knappast en rättsskandal. Ingen kommer förlora jobbet bara för att rättegången tas om. Däremot ifall en förundersökning inleds för grovt tjänstefel kan ett mediadrev starta där folk faktsikt blir av med sina jobb.
Citera
2019-03-24, 06:20
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Har du anmält åklagare och domaren för tjänstefel eller vad får dig tro att det här skulle bli en rättsskandal? Det är ett fiasko ifall ärendet återförvisas tillbaka till Tingsrätten men knappast en rättsskandal. Ingen kommer förlora jobbet bara för att rättegången tas om. Däremot ifall en förundersökning inleds för grovt tjänstefel kan ett mediadrev starta där folk faktsikt blir av med sina jobb.
I ärendet finns det polisanmälningar. Vad det gäller och mot vilka det riktas vill jag inte berätta nu. Eftersom flertalet myndigheter fortfarande gör grova fel så kommer fler anmälningar göras.

Om media tyckte att operation playa var ett intressant mål så kommer dom utan tvekan tycka att detta är intressant.

Det är också lite intressant att jag som i 8 månader pratat om kryptovalutor inte får lämna in någon bevisning.
Trots att tjejerna i målet nämnt att LKG tvättat miljontals kronor på detta sätt så ifrågasätter inte åklagarna hans affärer.
Trotts att jag var under 21 då jag enligt tingsrätten begick brott så är det bara LKG som fick strafflindring för hans ålder..
Mot mig och VG gör man en fullskalig revision och går igenom hela vårt ekonomiska liv, mot LKG bryr man sig inte om det överhuvudtaget.
När åklagarnas revisor ska göra bedömningen om hur mycket pengar dom vill förverka så gör man bara ett kort PM till LKGs fördel men när revisorn ska göra sin bedömning om mina tillgångar så ska man göra det ordentligt och på riktigt, då får dom inte ens tillgång till det material som talar till min fördel.
Denna lista med domarens och åklagarens särbehandling kan göras extremt lång, det är fullständigt omöjligt att missa att det gjorts massvis med fel i utredningen.

Ett till citat från förhörsledaren ”du har ju hela livet framför dig... Eller ja, efter att du fått ditt långa straff såklart”. (Borde finnas inspelat på band).
Senast redigerad av 23-aringen 2019-03-24 kl. 07:17.
Citera
2019-03-24, 06:22
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
Kan han möjligen ha samåkt eller hur vet man att han var bakis? Källkritik är inget man satsar på på fb.

Advokaten som vittnade om LGL skrattat och upprätt olämpligt säger att sammanhanget var ”uppsluppet” och att LGL frågade en kollega om denne kunde skjutsa honom till Linköping dagen därpå.

Mötet ägde rum på kvällstid, en vardag. Huvudförhandlingen var morgonen därpå. Vem frågar en kollega om man skjuts kvällen innan en huvudförhandlingsdag?

Jag var personligen inte närvarande men ”uppsluppet sammanhang” borde vara ett försiktigt ord för ”skapligt berusad” ungefär på samma sätt som att ”synnerligen anmärkningsvärt” är en advokatterm för ”rent åt helvete”.

Se LG:s överklagande:
https://anonfiles.com/X1L0sax4b8/LG_klagande_pdf
Citera
2019-03-24, 07:30
Medlem
23-aringens avatar
Det mest ironiska är att jag inte fick deklarera för åklagarna. Om jag då begått ett skattebrott så bör ju dom rimligtvis dömas för medhjälp/anstiftan till brottet.. min deklaration hänger ju på kylskåpet under husrannsakan, att man då häktar/åtalar någon för skattebrott är för mig obegripligt
Att man dömer någon för ett skattebrott när man suttit häktad under deklarationsperioden är också ironiskt, eller snarare korkat.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-03-24 kl. 07:35.
Citera
2019-03-24, 08:48
Medlem
Citat:
I ärendet finns det polisanmälningar. Vad det gäller och mot vilka det riktas vill jag inte berätta nu. Eftersom flertalet myndigheter fortfarande gör grova fel så kommer fler anmälningar göras.

Om media tyckte att operation playa var ett intressant mål så kommer dom utan tvekan tycka att detta är intressant.

Det är också lite intressant att jag som i 8 månader pratat om kryptovalutor inte får lämna in någon bevisning.
Trots att tjejerna i målet nämnt att LKG tvättat miljontals kronor på detta sätt så ifrågasätter inte åklagarna hans affärer.
Trotts att jag var under 21 då jag enligt tingsrätten begick brott så är det bara LKG som fick strafflindring för hans ålder..
Mot mig och VG gör man en fullskalig revision och går igenom hela vårt ekonomiska liv, mot LKG bryr man sig inte om det överhuvudtaget.
När åklagarnas revisor ska göra bedömningen om hur mycket pengar dom vill förverka så gör man bara ett kort PM till LKGs fördel men när revisorn ska göra sin bedömning om mina tillgångar så ska man göra det ordentligt och på riktigt, då får dom inte ens tillgång till det material som talar till min fördel.
Denna lista med domarens och åklagarens särbehandling kan göras extremt lång, det är fullständigt omöjligt att missa att det gjorts massvis med fel i utredningen.

Ett till citat från förhörsledaren ”du har ju hela livet framför dig... Eller ja, efter att du fått ditt långa straff såklart”. (Borde finnas inspelat på band).
Om det du säger är sant, skicka in ett tips till Uppdrag Granskning, Spår eller liknande. Polis och åklagare brukar inte vara så bra på att utreda sig själva. Dessutom är det extremt ovanligt att bli åtalad för tjänstefel. T.ex. blev ingen åtalad för alla fel som begåtts i playa.

Om du vill se någon hållas ansvarig gäller det att tipsa seriösa journalister för polisanmälningar kommer bara läggas ner.
Citera
2019-03-24, 09:25
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Om det du säger är sant, skicka in ett tips till Uppdrag Granskning, Spår eller liknande. Polis och åklagare brukar inte vara så bra på att utreda sig själva. Dessutom är det extremt ovanligt att bli åtalad för tjänstefel. T.ex. blev ingen åtalad för alla fel som begåtts i playa.

Om du vill se någon hållas ansvarig gäller det att tipsa seriösa journalister för polisanmälningar kommer bara läggas ner.
Det görs privata förundersökningar som kommer lämnas in färdiga för åtal, om inte åklagarna själva tar tag i saken kommer enskilda åtal att väckas. Dom kommer få stå till svars för deras handlingar med eller utan journalister.
Åklagarna tvingade mig till arbetslöshet så jag kan lika gärna lägga lite energi på att hålla rättssäkerheten uppe i vårt avlånga land.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-03-24 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in