Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Om din story är sann vilket bara du vet så låter det otroligt och bör inte ske. Men jag låter det vara osagt om du kan övertyga mig. Mkt har låtit hel galet i det du sagt genom processen och det du skrivit här. Blir för din skull glatt överraskad om du får din sanning att slå igenom. Om den gör det hur påverkar det de andra inblandade? Inte fuskarna då men de andra...?
Det här kommer bli en rättsskandal.
Jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att övertyga dig, av naturliga skäl kan jag inte göra det nu under målets gång. Jag har också haft inställningen att ”som man vill att andra ska behandla dig själv ska du behandla andra”. Jag har gett alla människor otroligt många chanser och möjligheter att lösa detta UTAN att man måste stå i en domstol och avgöra det. Jag trodde en förundersökning gick ut på att undersöka om något brott kan ha begåtts och av vem.
Självklart påverkar detta alla, hur det påverkar andra kan jag inte gå in på men det påverkar självklart även de påstådda fuskarna.
Mitt worst case scenario var att få samma straff som tex Alexander men jag räknade med frikännande dom eftersom det krävs extremt starka bevis för att övertyga någon om någonting som inte skett. I det här målet finns det hyfsad bevisning vid tillslaget 2018, allt därutöver är otroligt oklart och blir sämre och sämre.
Min förra advokat har som sagt bekräftat vissa saker som skett, bland annat att jag bett flera gånger om att få lämna in bevisning men EBM vägrade. Åklagarna motsatte sig inte detta i tingsrätten eftersom dom då skulle ljuga.
Det finns ju dokumenterat i förundersökningen och det finns anteckningar osv som finns i slasken.
Jag har också blivit lovad av EBM att få ta del av mina inspelade förhör där det framgår att förhörsledaren säger till mig att jag inte behöver berätta någonting om mina affärer med kryptovaluta. Sedan sitter åklagarna i tingsrätten och säger att jag inte berättat tillräckligt mycket om det. Situationen är så absurd och jag hoppas jag får tag på så mycket bevisning som möjligt.
Det finns också många förhör med andra personer där man kan lyssna på vad som säger och vad förhörsledaren skriver. Hela förhören är vinklade så att mina förhör ska se mycket värre ut än vad de är och vissa andras förhör ska se bätrrr ut än va de egentligen är. Detta är ju hur lätt som helst att kolla upp, man får ju hoppas på att SVT kommer över det materialet.
Om målet blir återförvisat kanske chefsåklagaren gör bäst i att lägga ned åtalet på ett visst antal punkter..