Citat:
Ursprungligen postat av
Gavle112
Hjälper inte att ta bort inlägget när personen över har det fångat på citat. Du ska inte påstå någonting om mig och jag tänker inte heller bemöta dina påståenden om att domaren är min far mer än att NEJ han är inte min far, men jag har en koppling till honom på ett annat vis som jag inte tänker tala om. Med tanke på hur du beter dig här så kan du inte räkna med någon strafflindring från hovrätten. Det är lätt för åklagare och tingsdomare att se till att det inte sker, särskilt i detta mål, det kommer du säkert inse så fort rättegången är igång, än mer när domen kommer.
Det är inte jag som tagit bort inlägget pucko, det är FB som inte gillade att jag nämnde ”gavle” eftersom dom ansåg att det kunde bindas till dig. Dom sa att jag fick posta inlägget igen utan sista stycket men eftersom det redan finns citerat kände jag inte något behov av det.
Jag står för vad jag säger, jag har inget behov av strafflindring i hovrätten eftersom nästa instans är tingsrätten. Jag har dessutom inte begått något brott utan bara blivit utsatt för en stor j*vla myndighetsutövning bara för att folk har åsikter om att folk fuskar.
Alla myndigheter har med extremt stor sannolikhet gjort sig skyldiga till tjänstefel, dataintrång, mened mm. Hur man kan försvara sådant beteende är för mig helt obegripligt. Man står i media och pratar om att fusket sänker trovärdigheten för intagningssysystemet, men vad gör denna utredningen då? Sänker trovärdigheten för
hela rättsväsendet.
Vilken sida tror du hovrätten står på? De som kämpar för ett rättssäkert samhälle eller de som kämpar för att skrämma bort fuskare i media?
På vilket sett menar du att jag inte skulle få strafflindring för att jag berättar hur verkligheten ser ut?
Jag hade ett bokat möte med SVT men valde att boka av det för det var lite för nära inpå domen och jag nyligen hade kommit ut ur häktet.
Med hänvisning till den tidigare domen om våldtäckt så tror jag inte att hovrätten kommer stå på hans sida, speciellt inte när han dömt till brott som inte finns. Att du tror att hovrätten också kommer döma till brott som inte ens existerar visar väl lite på att du kanske inte använder ditt huvud. Som du själv påstår så har ni någon koppling på något sätt, ni verkar vara ganska lika... Att han dessutom är gift med riksåklagaren är rent utsagt pinsamt, hon har trots allt ett väldigt gott rykte vad jag hört. På tal om henne så såg jag henne på tv för några dagar sedan där hon säger ”man ska tänka på att en förhandling kan vara den värsta dagen i någons liv, då gäller det att man visar hänsyn och respekt”. Det kanske riksåklagaren och domaren skulle ta sig ett snack om vid matbordet. Hänsyn och respekt har han inte visat någon gång.
Jag hade tänkt ta med mig domen till skatteverket och säga ”här ser ni tydligt att kag inte varit en näringsidkare” så att den processen skulle gå lite snabbare men den idén gick ju sådär..
Jag har i hela förundersökningen erbjudit mig att visa hur precis allting gått till som jag varit delaktig i bara jag kunde få följa med till EBM så dom kunde filma allt jag gjorde. Att bjuda till och vara trevlig mot åklagaren fungerade uppenbarligen inte, jag har skickat massvis med brev till åklagaren men dom har bara vägrat svara.. När myndigheterna tar alla mina pengar, struntar i att jag måste betala hyran mm så finns det ingen möjlighet att delta i utredningen eftreom man måste fokusera på att lösa andra problem som egentligen EBM ska hjälpa mig med. Droppen rann över när åklagaren började ljuga i sin plädering, då kände jag verkligen att allt ska fram, det här har gått för långt.