2019-03-23, 16:35
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Nej, jag tog bara upp Frankfurtskolan utan att nämna judar. Det var du som då reflexmässigt drog antisemitkortet. Att samtliga som var med och grundade Frankfurtskolan var judar är iofs sant. Är sanningen antisemitisk menar du?

Jag får tacka för att du är så tydlig i alla fall. Ditt hyllande av AFA undanröjde alla eventuella tvivel. Du är en fullblodsmarxist. Vilket är fallet med så gott som alla er feminister och feminismen som fenomen. Man behöver bara trycka på rätt knappar så bekänner ni färg. Röd.
Minst en räkning till åtta på den.
Citera
2019-03-23, 17:27
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Minst en räkning till åtta på den.

Men se det här citatet från karln (bara ett bland massor av exempel) som visar hur stackars oskyldigt anklagad för antisemitism han är:
Citat:
Ah, så du är förstås mer upplyst än herrar som Voltaire, Tacitus och Cicero när det gäller judar? Och det är givetvis bara fördomar och dumma icke-judar som gjort att judar kastats ut från över 100 länder på knappt 2000 år? Aldrig att judar kan ha gjort något ont? Kommunismen som orsakat 200-300 miljoner döda bär så klart judar ingen skuld till? Inte heller det skuldbaserade penningsystemet som försatt västvärlden i skuldfällan?

Eller det att han hänvisar till Kerry Bolton, en nya zealändsk nazist, (medgrundare av "Nationalist Workers' Party", prominent medlem i "New Zealand Fascist Union", "New Zealand National Front" och en hel rad liknande till), eller Arctogaia, en annan fascistisk organisation. Det förklarar väldigt mycket av hur han resonerar.
Citera
2019-03-24, 00:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men se det här citatet från karln (bara ett bland massor av exempel) som visar hur stackars oskyldigt anklagad för antisemitism han är:

Eller det att han hänvisar till Kerry Bolton, en nya zealändsk nazist, (medgrundare av "Nationalist Workers' Party", prominent medlem i "New Zealand Fascist Union", "New Zealand National Front" och en hel rad liknande till), eller Arctogaia, en annan fascistisk organisation. Det förklarar väldigt mycket av hur han resonerar.
Är det relevant för inlägget?
Nej?
Diskussionen handlar inte om någon eventuellt kan anklagas för att vara antisemit.
Skvaller är så urbota tråkigt ibland.
Citera
2019-03-24, 02:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Problemet är alltid män, spelar ingen roll om det är vita, bruna, gula eller rosa.

Män borde sättas i ett fortplantnigszoo där de likt Rocco Siffredi kan pumpa loss men i övrigt hålls kontollerade.
Citera
2019-03-24, 06:40
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Är det relevant för inlägget?
Nej?
Diskussionen handlar inte om någon eventuellt kan anklagas för att vara antisemit.
Skvaller är så urbota tråkigt ibland.

"Eventuellt", vad mer behöver du?

Nej det är förstås inte vad tråden handlade om, men efter att upprepade gånger ha kritiserats för att jag antog att han var antisemit tycker jag att jag har rätt att visa att det stämmer.
Citera
2019-03-24, 07:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
"Eventuellt", vad mer behöver du?

Nej det är förstås inte vad tråden handlade om, men efter att upprepade gånger ha kritiserats för att jag antog att han var antisemit tycker jag att jag har rätt att visa att det stämmer.
Att jag inte vare sig här eller annorstädes tänker ta parti i den frågan.
Du får ta det med honom.
Citera
2019-03-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ditt exempel är ju helt värdelöst. Du börjar i fel ände. Jag syftade på ifall min syster hade sprungit efter en kille efter att jag bråkat med han. Då hade det vart olämpligt. Du förstår Merapi, vissa saker här i livet är olämpliga.

Och ja, vi har redan diskuterat kvinnlig lösaktighet flertal gånger och ingen man vill ha en slampa. Med det sagt är nummer i sig inte avgörande, utan livsstil och mentalitet. En tjej kan alltså under sin livstid ha legat med 50 killar, men ifall hon inte uppvisar slampiga tendenser när jag träffar henne så är hennes historik inte nödvändigtvis en dealbreaker.

Well, sluta dela in kvinnor i dessa kategorier då, så slipper du få "en slampa".

Sen, du skulle sluta springa efter en tjej om din syster muckade gräl med henne?
Citera
2019-03-24, 07:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Well, sluta dela in kvinnor i dessa kategorier då, så slipper du få "en slampa".
Varför då?
Alla delar in människor i kategorier. Du också.
Citera
2019-03-24, 08:46
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det går alldels utmärkt för Sverige ja.

Vi ligger i toppklassen på de flesta områden som mäts.
Vi är välansedda i världen
Vi ligger inte i krig
Vi har i stort ett gott välfungerande samhälle med demokrati, frihet, möjligheter.
Vi är inte fattiga, tvärtom vi går med vinst som nation.
Det går så utmärkt för Sverige att det aldrig gått bättre! Eller sämre! Eller hur var det nu?

(FB) Magdalena Andersson - Sverige går mot tuffaste läget på hundra år

Tuffaste läget på 100 år! Hundra år!

Tuffaste läget sedan första världskriget!

Vad var Sverige innan första världskriget?

Jag är ingen ekonom, och jag är definitivt inget multi-geni så som du är Merapi, men det känns som att dina påstående inte ligger i linje med vår finansministers påståenden.

Vad tycker du?

Och, om man får fråga, vad är orsaken till dessa utmaningar som Sverige nu har? Är det vita män nu igen?
Citera
2019-03-24, 09:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det går så utmärkt för Sverige att det aldrig gått bättre! Eller sämre! Eller hur var det nu?

Jag är ingen ekonom, och jag är definitivt inget multi-geni så som du är Merapi, men det känns som att dina påstående inte ligger i linje med vår finansministers påståenden.

Vad tycker du?

Och, om man får fråga, vad är orsaken till dessa utmaningar som Sverige nu har? Är det vita män nu igen?

Landet måste befinna sig i Dantes sjunde INFERNO för att några ska ha förmågan att se. Det är för tidigt än.
Citera
2019-03-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Vad tycker du?

Tycker du en tidningsrubrik utan sammanhang är en bra källa? Tuffaste läget på hundra år avsåg demografiska utmaningar vilket till exempel innefattar ökat antal äldre. Äldre över 80 år kommer öka med 50 procent de närmsta tio åren. Det var inte en finansministers sammanfattning av det ekonomiska läget i allmänhet.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-03-24 kl. 09:48.
Citera
2019-03-24, 10:38
Medlem
Citat:

Sen, du skulle sluta springa efter en tjej om din syster muckade gräl med henne?
Förmodligen inte. Sen skiljer sig manliga och kvinnliga konflikter rätt mycket. Vi män har våldskapital och en konflikt skulle kunna innebära krig medan en kvinnlig konflikt i regel kretsar kring skitsnack.

Du förstår väl att det hade vart högst olämpligt ifall min syster började dejta en kille som jag gett stryk eller som jag fått stryk av?(förutsatt att vi fortfarande var ovänner)

Eller du kanske menar att enbart jag bör ha förståelse för typiska svenska "olämpligheter" så som att springa efter ens bästa väns ex 2 dagar efter dom gjort slut? hur var det med mångkulturen?
Senast redigerad av Viktim 2019-03-24 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in