2019-03-23, 17:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Attorney General William Barr is pushing to reveal the principal conclusions of Special Counsel Robert Mueller's report as early as Saturday night, an administration official familiar with the process tells Fox News.

“The Attorney General wants to get this out tonight," the source said, noting that some procedural hurdles could delay Barr's release. “It will hit what is on everyone’s minds — no parsing of words, no games."

A separate source told Fox News that Barr is likely to report on Mueller's primary conclusions between 3 p.m. and 5 p.m. ET.
https://www.foxnews.com/politics/ag-barr-aims-to-release-mueller-report-top-line-conclusions-saturday-night-wont-parse-words-play-gam es
2019-03-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Detta är sjukt vi måste se rapporten blabla kanske det står något.Nej det är över nu.Senaten har också utred i 2 år fanns inget.Men se det räcker inte för dessa sjuka Demokrater man skall fortsätta utreda det man redan utrett"Detta är abnormalt.Vad är det Trump har på dem som gör att det är i panik mode?Har man gjort researchen så har man svaret

Det är ingen i tråden som sagt att du måste se rapporten. Det är självklart frivilligt. Jag är däremot väldigt nyfiken på den. En historisk utredning som jag vill se. Tycker det ska bli intressant.

Vad kan Trump ha på Demokraterna som gör att de hamnar i panik mode och vill fortsätta utreda? Hela den meningen är motsägelsefull och jag förstår inte alls vad du menar? Om Trump hade något hemskt och hemligt om dem skulle de väl snarare inte vilja utreda eller något sådant. Men du kanske menar att Demokraterna har något på Trump och att de därför vill fortsätta utreda. Det gör det ju hela mer logiskt.
2019-03-23, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Mmmm. Det bekommer mig verkligen vad en inbiten Trumpofob, som i år suttit och uttalat sig med säkerhet om att Trump konspirerat med ryssen, har att säga om att "läsa rapporten". Loppet är kört, Mytomanen. Det bidde några åtal om skattefusk och inte mer än så. Grattis! Du satsade på fel häst.

Jag har länge sagt att jag inväntar tills rapporten har kommit innan jag säger något konkret, jag har även varit tydlig med att jag tänker respektera vad rapporten säger även om den säger att det inte finns någon koppling mellan Trump och rysk påverkan, att du direkt börjar med ditt tjafs om "trumpofober", "mytomani" och annat tjafs visar bara ytterligare på att ditt gnäll på bernard_law absolut inte har med att han skulle missköta sin roll som moderator utan att du är sur och tvär för att du inte får tramsa fritt i forumet.

Ovanpå att du visar att du inte är en seriös debattör men det var dock något jag redan visste genom att du gång på gång skriker av glädje kring tanken att du ska få skrika dig hes och skada andra men så fort någon går emot dig så blir du en liten rädd snöflinga.

Du är det perfekta exemplet på att den sista idioten inte är född.
2019-03-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu är ju Trump min stora hjälte, västvärldens frälsare och en alt-right-härförare och jag älskar honom som min Store Ledare.

Vad gäller rättegångar kommer de. Men inte som du tror. Jag ser fram emot dem. Trump Unleashed!

Vad är det för rättegångar du pratar om? Som DU ser fram emot? Är det samma som jag?
2019-03-23, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Du har investerat mycket i det här.
Låter lite festligt för att komma från någon som satsat all sin trovärdighet på att Mueller-utredningen skulle sänka Trump.
2019-03-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Låter lite festligt för att komma från någon som satsat all sin trovärdighet på att Mueller-utredningen skulle sänka Trump.

Jag bryr mig inte ett dugg om om jag är trovärdig eller inte för andra användare. Varför skulle man göra det för?

Det är dock inte helt klart att Muellers utredningar inte kommer att sänka Trump och hans familj. Det kan finnas mycket mer som är överfört till andra myndigheter att utreda. Brottsligheter eller inte. Det kan komma otrevliga saker än. Jag vet inte det, men jag tror att det möjligt kan vara så.

Det är mycket intressant att följa utredningen men jag är inte känslomässig kring den som om jag vore ett fruntimber eller halvman eller något. Fakta är fakta och logik är logik. Kan inte se att känslor hör samman med något här som ni flickor. Vad jag anfört tidigare är att det vore märkligt om Trump inte begått brott med tanke på vilka han omger sig med, och jag har också förklarat hans metoder att hålla sig undan att bli haffad av snoken. Han byter ut folk så ingen kan vittna om en lång kedja, han aktar sig för att skriva ner saker och ting och talar i gåtor om vad han vill ha gjort. Han är som en ål. Det gör det hela väldigt spännande att se om han åker fast eller om han lyckas slingra sig undan. Den här nivån han är på nu, granskad av så många kräver mer än något han tidigare varit med om.

Många har pratat med Mueller Team i hundratals timmar. Vad har sagts? Kanske vi får veta, kanske inte.
2019-03-23, 19:54
Medlem
arbetets avatar
Caitlin Johnstone är brutal i sin kritik av the Russiagaters och då är hon ändå demokrat och Trumpkritiker:

The Mueller Report Is In. They Were Wrong. We Were Right.

/…/We must never let them forget what they did or what they cost us all. We must never let mainstream Democrats forget how crazy they got, how much time and energy they wasted, how very, very wrong they were and how very, very right we were.

Never stop reminding them of this. Never stop mocking them for it. Never stop mocking their idiotic Rachel Maddow worship. Never stop mocking the Robert Mueller prayer candles. Never stop making fun of the way they blamed all their problems on Susan Sarandon. Never stop reminding them of those stupid pink vagina hats. Never stop mocking them for elevating Louise Mensch and Eric Garland. Never stop mocking them for creating the fucking Krassenstein brothers.

Every politician, every media figure, every Twitter pundit and everyone who swallowed this moronic load of bull spunk has officially discredited themselves for life. Going forward, authority and credibility rests solely with those who kept clear eyes and clear heads during the mass media propaganda blitzkrieg, not with those who were stupid enough to believe what they were told about the behaviors of a noncompliant government in a post-Iraq invasion world. The people who steered us into two years of Russiavape insanity are the very last people anyone should ever listen to ever again when determining the future direction of our world.
https://medium.com/@caityjohnstone/the-mueller-report-is-in-they-were-wrong-we-were-right-a915d23a6d82

Amen to that!
2019-03-23, 20:04
Medlem
Ska bli intressant och se vad Trumps motståndare gör nu när "Russian collusion" visade sig vara det som alla vettiga människor redan visste, dvs ett substanslöst påhitt. Kommer dom beskylla Trump för att kolluderat med "klimatet" för att vinna valet?
Trump fifflade med det globala klimatet bakom ryggen på alla klimatgalningar....oj vad upprörda dom kommer bli.
2019-03-23, 20:31
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Ska bli intressant och se vad Trumps motståndare gör nu när "Russian collusion" visade sig vara det som alla vettiga människor redan visste, dvs ett substanslöst påhitt. Kommer dom beskylla Trump för att kolluderat med "klimatet" för att vinna valet?
Trump fifflade med det globala klimatet bakom ryggen på alla klimatgalningar....oj vad upprörda dom kommer bli.

Ett substanslöst påhitt ?
Det Mueller har kommit fram till kan uttryckligen frikänna Trump...
Det kan också bestämt nita fast honom vid de "ryska kopplingarna".
Men ett substanslöst påhitt är inte mycket att ha.

Chuck Grassley har alltså inget att vänta på https://twitter.com/ChuckGrassley/status/1109219808137134080
2019-03-23, 22:47
Medlem
raxmouses avatar
Briljant av Wikileaks att i sann journalistisk ära förespråka rättvisa och information till den lilla medborgaren.

En miljon för officiellt publicering av utredningen. Ut med den då

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock återstår samma problem som i förrgår, inga bevis har presenteras och vi vet inte vad de är.
Före denna punkten har vi bara spekulation, nått som har upprepats många ggr innan och är fortfarande lika relevant som första gången vi nämnde detta.

Den som försöker påstå nått är bevisat, så föreslår jag källa på nått sånt påstående.
Och det vet vi redan nu inte kommer, och bara officiella källor av rätt ställen funkar här(Givetvis )

Rätt skoj och se hur någon försöker berätta nått, och sen missar så mycket.
Vi vet fortfarande inte vad som sägs i dessa rapporter, du gör en slutsats som inte ens är möjlig med tillgänglig information.

Lustigt ändå (FB) Ryssars handlande kring 2016, vilka de beblandat sig med? Varför har de ljugit?

Kan du berätta om dessa åtal? Du verkar ju kunnig och allvetandes gällande detta, så berätta nu inom kontexten vad dessa handlar om. Du och Mueller kanske har samma slutsats?

Kom ihåg att kontexten i trådstarten och din konversation från den aktuella länken i detta inlägg är fullt relevant mot vad du motsägelsefullt påstår till mig här, så jag ser fram emot ditt svar. så fram med detta nu då får jag se åtalen.
Senast redigerad av raxmouse 2019-03-23 kl. 22:58. Anledning: Stormy Daniells pattar pumpade xvg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! M mmmmmmmmmmmumssssss
2019-03-24, 00:51
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det här är vad som händer när man stänger Beckomberga och tillåter internetanslutning till Karsuddens gruppdator.

Ja, man börjar fundera! Bor de på samma avdelning, alla trumpofober som i denna tråd har haft systematiskt "otur när de tänker" i två års tid. Dag ut och dag in!? Eller tillhör de samma trollfabrik, och följer samma hjärndöda manus mot betalning? Jag tycker de ska börja ta sin medicin igen, och börja lägga pussel istället för att sitta och spy hat och villfarelser dagarna i ända! Det kanske deras intellekt pallar med till skillnad mot när de leker politiska kommentatorer/konspirationsteoretiker?

Det största brottet här (och i USA) är all tid och alla resurser som slösats bort på "pipedreams" om att hitta något aldrig så litet för att få bort den man som de hatar över allt annat. Många vet nog inte ens varför de hatar honom! De bara... gillar honom inte!? Så det så!! Stjärnstopp!!! Lalalalala...

Alla som dristar sig att ta ett steg tillbaka inser att Trump naturligtvis inte är en rysk spion eller landsförrädare mot USA!!! (det låter som ett dåligt skämt, men många har hängt upp hela sin tillvaro på att det ska förhålla sig så)

Alla inser också att gräver man tillräckligt djupt i alla politikers förgångna så kommer man att hitta några skattebrott, några parkeringsböter, och någon som nypt en brud i baken på college för 30 år sedan. Men detta gäller både republikaner och demokrater. Det är en viss sorts människor som blir politiker, och det är så människor med makt och inflytande beter sig...

Denna utredning gällde från början "Russian Collusion" (JO!! Faktiskt! Det är lätt att kolla upp!), och utfallet blev precis som alla med fungerande hjärnverksamhet kunde förutspå. Nada!!

Sedan får virrpannorna gärna sitta och intala sig att några gamla skattebrott är en "framgång" för undersökningen, men tala om PYRRHUSSEGER... (som tyvärr drabbat hela USA, då man tagit fokus från att lösa alla verkliga problem som det skulle behöva läggas energi på)

Hela historien, inklusive alla hatande idioter på detta forum, visar verkligen att det börjar växa fram en strömning i världen att ändamålen helgar medlen. En förvrängd uppfattning att demokrati är att rösta "rätt" och inte att rösta som man vill. Att våld är berättigat (mot "bruna", vilket är alla till höger om Centerpartiet i Sverige och Bernie i USA...) De som har den mest grandiosa självbilden (demokrater och annat PK-folk) är den nya tidens FASCISTER! Och de har inte en susning om detta faktum. "Not a damn clue..."

Men, eftersom vanföreställningar och tvångstankar inte är så lätt att bota så förutspår jag att Muellers sorti bara kommer att öka produktionen av fradga i käften på demokraterna i Amerika och hos våra egna troll Klyban, Terge, zergrush, Ondahamstern et.al... Så, fortsättning följer!... (tyvärr)
2019-03-24, 01:21
Medlem
taucetis avatar
Du hade alltså inget att invända emot i mitt inlägg? Så varför skrev du att jag var sorglig? Träffade jag en öm tå? Tog du åt dig så mycket utav mitt inlägg att du bara kände för att skriva - sorligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate
Vi får vänta på vad rapporten säger. Jag tror att det finns mycket dåliga saker som Trumpeten inte vill att allmänheten ska veta, saker som på gränsen är kriminellt eller helt enkelt oetiskt. Jag tror mest på att Trumpeten är rädd för the southern district of new york investigation.
Nyckelordet här är tror. Vad du tror är inte viktigt. Ni trodde att han hade fått hjälp med president vinsten och att han därför hade fuskat sig till den. Ni trodde fel. Och det var även därför som utredningen om att hitta en collusion startade. Ingen har samarbetat med Putin för att få Trump vald. Hilary var helt enkelt såpass avskydd, så att en buffel som Trump blev vald. Om han sen har gjort något oetiskt spelar ingen roll alls. Det fanns ingen collusion!

Citat:
Sen får man använda lite logik (som trumpstards saknar), man vill inte åtala trump i nuläget pga att landet är för splittrat och konspiratörer kommer tro att ”vänstern” eller ”deepstate” plockade bort honom. Sen uppmuntrar ju Trumpeten till kaos om han förlorar. Mycket kommer ske efter att trump förlorat valet 2020. Man kommer exempelvis inte åtala trump förrän han lämnat presidentämbetet 2020, då kommer rapportern från Southern District of New York... det ska bli kul.
Konspirationsteorier som inte förtjänar ett seriöst svar. Gå nu och kika på CNN istället och få din nya sanning inpräntat som du sen kan sprida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in