Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 18:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
med all respekt (nåja) så betackar jag mig för raljerande om saken. har du inget bättre att komma med. du förlorar jag vinner! deal with it...
Du vinner med att ta upp Hillary ja, utredningen är inte slut.
Men tro gärna detta om du vill.

Rätt enkelt och inse att detta är en icke relaterat till utredningen.
Men hade kampanjfolk gjort brott hos D, HAHAHAHA, fy faan vad det hade gnällts då.
Ja, med tanke på hur det gnälls och fantiseras när inget har hänt.

Och vinner kan du inte göra innan utredningen är stängd och alla åtgärder gjorda, där är vi inte idag.
Så varför inbillar du dig detta för?
2017-10-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
har man följt US inrikespolitik ett tag så förstår man att detta är vad Mueller får fram - och - som sagt det har ingenting med trump - russia att göra.

avvakta och se. jag kommer att få rätt. sedan vet jag att många rent känslomässigt hoppas på ett under. dvs att trump åker dit.

Det talas ju om avlyssning sedan i juli så där kan något mer ha kommit fram. Att Trump skulle ha gjort något olagligt är tveksamt. Han verkar väldigt mån om sanningen, och det verkar vara så viktigt med hederlighet att det knappast kan finnas något att hitta där. Så Trump klarar sig nog på grund av hög sanningsbenägenhet och hederlighet skulle jag tro.

Hans barn är lika hederlig som pappan.
2017-10-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Någonstans skall man väl börja. Finns nog också en del skrämseltaktik bakom det hela med en förhoppning att det under resans gång skall dyka upp rätt bevis. Eller att han blir så livrädd att han börjar prata själv.
Men det beror nog på vad man i slutändan kan lägga fram för honom. Utgår väl från att man sitter med något Ess i rockärmen.

Så det amerikanska rättssystemet är så korrupt att Mueller kan köra med politisk taktik och ge sig ut på fishing expedition? Nu fick han småfisk på kroken. Greken. Rena löjan. Inte ens stim.
2017-10-31, 18:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så det amerikanska rättssystemet är så korrupt att Mueller kan köra med politisk taktik och ge sig ut på fishing expedition? Nu fick han småfisk på kroken. Greken. Rena löjan. Inte ens stim.
Man vet redan att det förekommit inblandning, så någonstans måste man börja nysta.

Det är även skoj hur man förskönar felen, man kan undra om samma beteende hade accepterats hos D och som en liten löja HAHAHA

Sen är detta en orelaterad utfall av utredningen, och tänk så Trump skakade i fogarna och börja svamla på twitter på detta.
Tänk då om nått riktigt kommer, vem ska han då skylla på?
Eller är det Hillary igen?
2017-10-31, 18:22
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:

Det kallas desperation. Libtardsen i som huserar i trådarna samt demokraterna och PK-media med Oscarsson i spetsen skriker efter åtal och impeachment när Trump inte ens är inblandad... Hur tror dom att någon ska tro på dessa i framtiden?

Mueller kommer förmodligen snart att lägga ner sin utredning och när han gör detta så är det slutet för alla dessa Trumpofober tror jag. Mueller och Comey måste förhöras när utredningen lagts ner.
2017-10-31, 18:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Manafort kanske är den sortens person som står med ryggen rak och blånekar tills han inser att läget är kört. Att samarbeta innan åtal är ju att erkänna skuld, och om han inte tror på att åklagarna har något på honom så är det klart att han inte lägger sig platt i första taget.

Det kan såklart hända att Manafort inte kan bidra med någonting, men syftet är ju helt klart att pressa honom att prata.

Ja, men det var känt sedan Mueller blev 'specialåklagare'; det var liksom själva poängen att han blev det. Att Mueller skulle fokusera på ekobrott runt Trump, Kushner, Flynn, Manafort och andra eftersom "Rysslandspåret"är rätt så vagt om ens existerar.

Det jag säger är att Manafort-grejen inte innebär att något hände. Det är rutin taktik. Däremot OM något (olagligt) hände och OM Manafort vet något om det kan det var "farligt" för Trump. Men Trump verkar inte bry sig så mycket. Dessutom sparkades Manafort just när dessa 'miljoner dollars' grävdes fram.

Sedan är det lite märkligt att det första Manaforts advokat säger är "President Donald Trump was correct. There is no evidence the Trump campaign colluded with the Russia government,"

LOL, what. Han signaler till Trump att Manafort inte ska samarbeta med Mueller? I hop om att Trump hjälper? Benådar?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-10-31 kl. 18:39.
2017-10-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man vet redan att det förekommit inblandning, så någonstans måste man börja nysta.

Det är även skoj hur man förskönar felen, man kan undra om samma beteende hade accepterats hos D och som en liten löja HAHAHA

Sen är detta en orelaterad utfall av utredningen, och tänk så Trump skakade i fogarna och börja svamla på twitter på detta.
Tänk då om nått riktigt kommer, vem ska han då skylla på?
Eller är det Hillary igen?

Tänk, tänk, tänk. Nja.
2017-10-31, 18:58
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, men det var känt sedan Mueller blev 'specialåklagare'; det var liksom själva poängen att han blev det. Att Mueller skulle fokusera på ekobrott runt Trump, Kushner, Flynn, Manafort och andra eftersom "Rysslandspåret"är rätt så vagt om ens existerar.

Det jag säger är att Manafort-grejen inte innebär att något hände. Det är rutin taktik. Däremot OM något (olagligt) hände och OM Manafort vet något om det kan det var "farligt" för Trump. Men Trump verkar inte bry sig så mycket. Dessutom sparkades Manafort just när dessa 'miljoner dollars' grävdes fram.

Sedan är det lite märkligt att det första Manaforts advokat säger är "President Donald Trump was correct. There is no evidence the Trump campaign colluded with the Russia government,"

LOL, what. Han signaler till Trump att Manafort inte ska samarbeta med Mueller? I hop om att Trump hjälper? Benådar?

Bra sammanfattning av läget just nu, faktiskt. Många OM i luften.

Det där med möjligheten för Trump att benåda är också intressant.
När vågar han? När känner han sig tvungen? Många OM där också
2017-10-31, 19:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du har rätt när det gäller Mannafort - tills vidare. Men varför skulle Mueller ta in honom om han inte hade fler kort i rockärmen? Utredningen har fortfarande med valet att göra - inte skattebrott. Det är allvarliga anklagelser i sig, men det här är ett första schackdrag - inte slutet.
Vilka fan fler kort i rockärmen?
Han tror att Manafort berättar "allt" istället för att sitta inne i 30 år.

Och jag håller med Mueller. Det är ett rimligt antagande. OM något hände och OM Manafort vet kommer han absolut att berätta. Inte en jävla chans att Manafort är så pass lojal. Ärligt sagt tror jag inte att han är lojal alls till Trump. Ingen är, inte ens Javanka. Ok, kanske Bannon och Putin
Trump är 'a lonely wolf' utan vänner. SAD!

Men kommer du att acceptera att det inte finns något efter att Manafort får 30 år?

Citat:
Nu, när arresteringarna rullat igång, är det t.ex. betydligt svårare för Trump att avbryta utredningen utan att riskera impeachment.
Tror du?

Själv tror jag inte att Trump bryr sig om sådant. Han sparkade ju Comey. Mad Berserk Trump = bäste Trump
Citat:
Bra sammanfattning av läget just nu, faktiskt. Många OM i luften.

Det där med möjligheten för Trump att benåda är också intressant.
När vågar han? När känner han sig tvungen? Många OM där också

Ofta vill jag att Trump går bananas och typ sparkar Mueller och alla andra och benådar alla sina "kompisar". Bara för att han kan. Och sedan se GOP bortförklara det.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-10-31 kl. 19:10.
2017-10-31, 19:23
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vilka fan fler kort i rockärmen?
Han tror att Manafort berättar "allt" istället för att sitta inne i 30 år.

Och jag håller med Mueller. Det är ett rimligt antagande. OM något hände och OM Manafort vet kommer han absolut att berätta. Inte en jävla chans att Manafort är så pass lojal. Ärligt sagt tror jag inte att han är lojal alls till Trump. Ingen är, inte ens Javanka. Ok, kanske Bannon och Putin
Trump är 'a lonely wolf' utan vänner. SAD!

Men kommer du att acceptera att det inte finns något efter att Manafort får 30 år?

Tror du?

Själv tror jag inte att Trump bryr sig om sådant. Han sparkade ju Comey. Mad Berserk Trump = bäste Trump

Ofta vill jag att Trump går bananas och typ sparkar Mueller och alla andra och benådar alla sina "kompisar". Bara för att han kan. Och sedan se GOP bortförklara det.

Inga fler kort, menar du? Du tror inte att fler omkring Trump (eller rent av han själv) kan riskera att avslöjas för ekonomiska oegentligheter? Follow the money.
Och börjar det brännas ordentligt kan du nog få se den cirkus du drömmer om
Bortförklaringarna har ju GOP redan börjat träna på.
2017-10-31, 19:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tänk, tänk, tänk. Nja.
Okey, Hillary igen då.
2017-10-31, 19:35
Medlem
Besvikelsen är tydlig hos CNBC.

Here's the one thing the Mueller investigation is getting right

The Manafort indictment does not provide slam dunk evidence for or against President Trump.
But it does blow the lid off the ugly and dangerous business of foreign lobbying in America.
Special counsel Robert Mueller deserves everyone's thanks for exposing this problem on the biggest possible stage.

https://www.cnbc.com/2017/10/31/mueller-investigation-gets-one-thing-right-commentary.html

Amerikansk lobbying och inblandning pågår överallt i världen. Och så är man upprörd om andra gör det. Den som följt amerikansk affärsvärld och lobbybusiness får näst intill varje dag se nyheter om någon lobbyfirma som fått kontrakt med än det ena än det andra landet. Amerikaner är världsbäst på lobbying, reklam och försäljning. Så klart anlitas de av andra länder och utländska företag.

Men här konstaterar man ärligt att hittills har det varit mycket skrik för lite ull i Mueller-utredningen. Nog inte Muellers fel, utan de liberala mediernas. Här hemma har rapporteringen varit urusel. Man har vinklat det som en stor framgång. SRs Kajsa Boglind intervjuar någon från en underavdelning till Atlantic Council utan att redogöra vad det är för en jeppe. Han får bre ut sig som en expert. Är det motiverat att licensmedierna har en massa dyra korrar i USA då resultatet inte blir bättre? Då Hultqvist var i Washington missade licensmedierna att bevaka det hela. Tror korrarna i USA att de är där på semester?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in