2019-03-23, 13:30
Medlem
arbetets avatar
Nu har Demokraterna en guldchans faktiskt. Om någon tung profil nu stiger fram och slår näven i bordet att detta får vara nog. Nog med rysskonspirationer och annat samt att det nu är dags att formulera en politik som för USA framåt och framförallt enar nationen. Då fanns det hopp för det USA som jag faktisk fruktar kommer att gå förlorat annars.

Tyvärr så ser det mörkt ut på den fronten då den enda som möjligen skulle kunna göra detta har blivit utmobbad av sina egna partikamrater, nämligen Tulsi Gabbard:

https://twitter.com/TulsiGabbard
2019-03-23, 13:40
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Fuck you alla Trump-hatare som röstar sjuklövern. Snart kommer en ännu större skandal uppenbara sig när Trump släpper FISA som visar att högt uppsatta politiker (Hillary, Obama, etc) illegalt spionerade på Trump och begick högföräderi i maskopi med länder såsom Nya Zeeland och Storbritannien.

Detta visar att massmedia i USA har medvetet ljugit för folket. Detta kommer sprida sig till EU där man kommer ifrågasätta vem som äger mediebolagen och vilken agenda som propageras ut.

WWG1WGA
#QANON
Jag hoppas den nya Attorney General Barr är en hederlig människa och ingen "Deepstate"för det finns så många att åtala på¨Demokraternas sida.Det är så att detta handlar om förräderiThis was America’s second Democrat coup attempt!

The investigation started without any crime being committed and with a scope that allowed Mueller to look at anything, both against the law. The team put together never would have been allowed in a real court of law because they were all Trump haters and former Hillary Clinton allies. The media never addressed this but then again, the media was part of the attempted coup! There are at least ten reasons why the Mueller coup was unconstitutional and illegal.
https://www.thegatewaypundit.com/2019/03/americans-outraged-and-want-justice-mueller-witch-hunt-will-go-down-as-second-democrat-coup-of-us-go vernment/
2019-03-23, 13:47
Medlem
wwrs avatar
Vad jag förstår har 24 ryssar åtalats för "trollning" i samband med valet 2016.

Kommentera gärna politisk trollning i den här tråden
(FB) Politiska Internettroll - juridiska och övriga aspekter (USA åtalar ryssar)
2019-03-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Såhär ser en post ut ifrån en propagandist. Se och lär! Istället för att medge att man har varit en skitsnackare i 2 års tid och be om ursäkt, för att kanske kunna bibehålla lite seriösitet, så fortsätter hen att snacka skit. Bra där lucas! Jag såg igenon dina inlägg för många år sedan, och har därför aldrig svarat eller skrivit till dig. Har dock ogillat att andra inte har fattat grejen och svarat dig seriöst. Gå och lyssna på CNN nu, och gråt ihop med dina kära fake news idoler.

Till er andra med TDS, ni vet vilka ni är, så jag behöver inte lista era namn. Ni förstörde det här forumet genom ert rabiata sätt att skriva och attackera folk. Ni projicerade och hade er. Ni attackerade folk som sa sanning, i gemensam action. Ni startade dussintals trådar som var helt meningslösa. Men, ni fick ha er endast för att ni hade en moderator som var på er sida. En moderator som för all framtid har dragit sitt namn i smustet. En moderator som var en värre konspirationsteoretiker än dom värsta här på FB. Vi som inte höll med fick våra inlägg raderade, trots att dom var topic. Jaja det är en härlig dag och solen skiner. Nu ser jag fram emot att se och läsa vad våra kära fake news journalister har att säga. Vilka lögner som nu skall upprepas. Och se vilka nästa användare är som köper lögnerna. Jag hoppas att ni nu är mer ödmjuka framöver, och inser vilka nyhetsmedier som är lögnare. För vi andra har vetat att CNN och dylika medier endast ljög.

Ett stort grattis till alla er som har orkat stå emot lögnerna och skitsnacket, som dag in och dag ut tog upp kampen mot fake news idolerna. Vi var många som tappade lusten helt med vissa rabiata användare som var oseriösa. Ni orkade. Tack!

Ännu en sorglig människa haha.

”Russia, if you're listening, I hope you're able to find the 30,000 emails that are missing...”

En patriot som kämpar för sitt land skulle aldrig be en främmande makt att blanda sig i ens demokratiska val.

Vi får vänta på vad rapporten säger. Jag tror att det finns mycket dåliga saker som Trumpeten inte vill att allmänheten ska veta, saker som på gränsen är kriminellt eller helt enkelt oetiskt. Jag tror mest på att Trumpeten är rädd för the southern district of new york investigation.

Sen får man använda lite logik (som trumpstard saknar), man vill inte åtala trump i nuläget pga att landet är för splittrat och konspiratörer kommer tro att ”vänster” eller ”deepstate” plockade bort honom. Sen uppmuntrar ju Trumpeten till kaos om han förlorar. Mycket kommer ske efter att trump förlorat valet 2020. Man kommer exempelvis inte åtala trump förrän han lämnat presidentämbetet 2020, då kommer rapportern från Southern District of New York... det ska bli kul.
Senast redigerad av Vigilate 2019-03-23 kl. 14:14.
2019-03-23, 14:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, antingen är Mueller slarvig på gränsen till vårdslös när han säger att inga fler åtal ska väckas eller så finns det som vi andra med tankeförmåga konstaterat inga som helst bevis på att någon amerikan konspirerat med ryssarna för att få Trump vald som president.

Kan också konstatera att Marcus Oscarsson med TV4 dödade frågan. Först blev en postning på hans FB-sida att han skulle prata om det raderad sedan nämndes detta bara med en mening i inslaget i Nyhetsmorgon.

Vi kommer att se mer av detta i MSM att man helt enkelt försöker tiga ihjäl rapporten när man inte kommer med att det nog finns bevis ändå eller att ryssarna hjärntvättat amerikanarna via Facebook och Twitter. Det trots att flera säkerhetstjänster i Europa misslyckats med att bevisa sådant i våra länder.

Hide under your beds, kids! The Russians are coming!
Inget du pratar om går diskutera innan vi vet vad rapporten säger.

Dock vet vi detta är den mest framgångsrika utredningen i POTUS och följe någonsin, och med det sagt så är detta inte ens utredningens syfte.
Detta är bra värre än Nixon.

Och det roliga är att vi vet fortfarande inte vad Mueller-utredningen kommer berätta och inte berätta.
Och du tror du kan inbilla folk att det nu är bevisat.
Det vet vi först när utredningen är presenterad, som vi får se bevisen som du talar om(just nu lyser dom med sin frånvaro) och om vad som är vad i bevisen, precis som jag alltid sagt.

Rätt roande hur man försöker förekomma detta lilla faktum.
Men inga problem, jag påminner gärna dig om detta faktum att inget ändrat sig sedan förrgår.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad jag förstår har 24 ryssar åtalats för "trollning" i samband med valet 2016.

Kommentera gärna politisk trollning i den här tråden
(FB) Politiska Internettroll - juridiska och övriga aspekter (USA åtalar ryssar)
Detta löser man under rättegång och med jury.
Varför inbillar du dig annat för, och även här finns ett problem för dig.
Och det är att du vet inte vilka bevis som finns där ens och dessa åtalade ryssar.

Men vill du veta, så varför inte pusha trumpen för jaga dom.
Det vet vi aldrig komemr ske
Senast redigerad av klyban 2019-03-23 kl. 14:09.
2019-03-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Du är sorglig!

Visst var det ett bra svar?

Har du inget att invända emot, så skriv då inget. Du ser bara löjlig ut genom att skriva att någon är sorglig och inget mer. Så, har du ngt att invända emot i mitt inlägg?

En patriot som kämpar för sitt land skulle aldrig be en främmande makt att blanda sig i ens demokratiska val.

Vi får vänta på vad rapporten säger. Jag tror att det finns mycket dåliga saker som Trumpeten inte vill att allmänheten ska veta, saker som på gränsen är kriminellt eller helt enkelt oetiskt. Jag tror mest på att Trumpeten är rädd för the southern district of new york investigation.

Sen får man använda lite logik (som trumpstards saknar), man vill inte åtala trump i nuläget pga att landet är för splittrat och konspiratörer kommer tro att ”vänstern” eller ”deepstate” plockade bort honom. Sen uppmuntrar ju Trumpeten till kaos om han förlorar. Mycket kommer ske efter att trump förlorat valet 2020. Man kommer exempelvis inte åtala trump förrän han lämnat presidentämbetet 2020, då kommer rapportern från Southern District of New York... det ska bli kul.
Senast redigerad av Vigilate 2019-03-23 kl. 14:20.
2019-03-23, 14:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inget du pratar om går diskutera innan vi vet vad rapporten säger.

Dock vet vi detta är den mest framgångsrika utredningen i POTUS och följe någonsin, och med det sagt så är detta inte ens utredningens syfte.
Detta är bra värre än Nixon.

Och det roliga är att vi vet fortfarande inte vad Mueller-utredningen kommer berätta och inte berätta.
Och du tror du kan inbilla folk att det nu är bevisat.
Det vet vi först när utredningen är presenterad, som vi får se bevisen som du talar om(just nu lyser dom med sin frånvaro) och om vad som är vad i bevisen, precis som jag alltid sagt.

Rätt roande hur man försöker förekomma detta lilla faktum.
Men inga problem, jag påminner gärna dig om detta faktum att inget ändrat sig sedan förrgår.

Detta löser man under rättegång och med jury.
Varför inbillar du dig annat för, och även här finns ett problem för dig.
Och det är att du vet inte vilka bevis som finns där ens och dessa åtalade ryssar.

Men vill du veta, så varför inte pusha trumpen för jaga dom.
Det vet vi aldrig komemr ske
Jo, KLyban. något har förändrats sedan igår. Något mycket viktigt som du tydligen har missat. Muellers utredning är avslutad och ingen, inte en enda, har ens anklagats för samarbete med Ryssland. Det enda som hänt med denna fantastiskt framgångsrika utredning, är att några blivit dömda för skattefusk och för att ha sagt fel till FBI. Inget annat. Att du ser detta som oerhört framgångsrikt beror på att du inte förstår begreppet "framgång" då du aldrig haft någon framgång i ditt lilla liv.

Det blir ingen rättegång, eftersom inga fler kommer åtalas. Det finns ingen jury, eftersom ingen kommer åtalas.

Men det är ju trevligt att du tjatar på om din lilla snuttefilt. Vi vet ju att du har ganska svårt för verkligheten och varför låta den stå ivägen för dina feberdrömmar om ryssar och spioner? Det är ju fantastiskt underhållande att följa dina knäppa inlägg.

Ad hominem.
Fascister.
Hyckleri.
Aldrig träffat ryssar.
Fascister.
Copy Paste.
Senast redigerad av Japhy 2019-03-23 kl. 14:27.
2019-03-23, 14:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, KLyban. något har förändrats sedan igår. Något mycket viktigt som du tydligen har missat. Muellers utredning är avslutad och ingen, inte en enda, har ens anklagats för samarbete med Rysland. Det enda som hänt med denna fantastiskt framgångsrika utredning, är att några blivit dömda för skattefusk och för att ha sagt fel till FBI. Inget annat. Att du ser detta som oerhört framgångsrikt beror på att du inte förstår begreppet "framgång" då du aldrig haft någon framgång i ditt lilla liv.

Det blir ingen rättegång, eftersom inga fler kommer åtalas. Det finns ingen jury, eftersom ingen kommer åtalas.

Men det är ju trevligt att du tjatar på om din lilla snuttefilt. Vi vet ju att du har ganska svårt för verkligheten och varför låta den stå ivägen för dina feberdrömmar om ryssar och spioner? Det är ju fantastiskt underhållande att följa dina knäppa inlägg.

Ad hominem.
Fascister.
Hyckleri.
Aldrig träffat ryssar.
Fascister.
Copy Paste.
Nej, vi har lika lite bevis idag som igår.
Återkom när Muellers-utredningen är presenterad.
Det är först då du har åtminstone en teoretisk chans att ha rätt.
Och ingen idé att du försöker göra påståenden utan källhänvisning på det påstådda ur Muellers-utredning.

Påståendet att det är bevisat, så finner jag att du har noll bevis för det du påstår, hur kommer det sig?
Det finns INGET som är accepterat än officiella dokument när du försöker säga såna här saker.
Och att du redan är 100% medveten om detta visar du med all tydlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate

Sen får man använda lite logik (som trumpstards saknar), man vill inte åtala trump i nuläget pga att landet är för splittrat och konspiratörer kommer tro att ”vänstern” eller ”deepstate” plockade bort honom. Sen uppmuntrar ju Trumpeten till kaos om han förlorar. Mycket kommer ske efter att trump förlorat valet 2020. Man kommer exempelvis inte åtala trump förrän han lämnat presidentämbetet 2020, då kommer rapportern från Southern District of New York... det ska bli kul.
Och skulle främmande makt lägga sig i ett lands Demokrati, så skulle man se till och täppa till dessa hål.
Det ser vi inte heller.

Dock så är vi vid samma punkt som innan, vi har inte bevisen, och vi kan inte avgöra vad dessa kommer peka på innan man har presenterat utredningen.
Bästa av att att jag upprepat detta klar och presenterad så satans många ggr, så varje gång de påstår annat så spelar dom bara dumma.

Men det är så med fascisten, den är ALDRIG intresserad att höra till punkt.
2019-03-23, 14:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, vi har lika lite bevis idag som igår.
Återkom när Muellers-utredningen är presenterad.
Det är först då du har åtminstone en teoretisk chans att ha rätt.
Och ingen idé att du försöker göra påståenden utan källhänvisning på det påstådda ur Muellers-utredning.

Påståendet att det är bevisat, så finner jag att du har noll bevis för det du påstår, hur kommer det sig?
Det finns INGET som är accepterat än officiella dokument när du försöker säga såna här saker.
Och att du redan är 100% medveten om detta visar du med all tydlighet.

Och skulle främmande makt lägga sig i ett lands Demokrati, så skulle man se till och täppa till dessa hål.
Det ser vi inte heller.

Dock så är vi vid samma punkt som innan, vi har inte bevisen, och vi kan inte avgöra vad dessa kommer peka på innan man har presenterat utredningen.
Bästa av att att jag upprepat detta klar och presenterad så satans många ggr, så varje gång de påstår annat så spelar dom bara dumma.

Men det är så med fascisten, den är ALDRIG intresserad att höra till punkt.
Fast vi vet att inga åtal kommer. Att ingen collusion fanns. Att du vägrar släppa snuttefilten. Du måste smälta detta. Det är slut på utredningen. Fascisterna har kommit fram till att ingenting mer finns att utreda. Det är bevisat eftersom utredningen är avslutad och Mueller meddelat att inga fler åtal kommer. Att du inte förstår detta, beror på att du är så pass känslomässigt engagerad i dina feberdrömmar att vi alla skrattar åt dig.

Fascist.
Ad hominem.
Hycklare.
Aldrig träffat ryssar.
Fascist.
Copy paste.

Vilken jävla sektmedlem. Patetiskt är bara förnamnet.
2019-03-23, 14:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Oj, du gör dig inte en tjänst att fortsätta detta narrativ utan framstår som kognitivt utmanad och på randen till sammanbrott.

Det är bättre att du tar smällen nu och inte låter ditt ego diktera villkoren längre. Annars är risken stor att jag och mina kollegor får ta hand om dig psyket sen.
Det börjar bli övertydligt att de ingår i en underlig kult. Sektmedlemmar hela bunten. Terge, Zergrush, Bernard_Law, KLyban. De biter sig fast i en dröm som gått i kras. Det är tragiskt att bevittna. Men samtidigt säger man ju att hoppet är det sista som överger en.

Mueller.Vet.Allt.

Notera även hur flertalet nyreggade konton dykt upp i diskussionen. När hoppet är ute tar trollandet över. Vad ska de ta sig till härnäst? Jag förväntar mig att de snart vänder Mueller ryggen. Han är ju republikan! Förmodligen rysk spion. Egentligen helt inkompetent.
2019-03-23, 14:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fast vi vet att inga åtal kommer. Att ingen collusion fanns. Att du vägrar släppa snuttefilten. Du måste smälta detta. Det är slut på utredningen. Fascisterna har kommit fram till att ingenting mer finns att utreda. Det är bevisat eftersom utredningen är avslutad och Mueller meddelat att inga fler åtal kommer. Att du inte förstår detta, beror på att du är så pass känslomässigt engagerad i dina feberdrömmar att vi alla skrattar åt dig.

Fascist.
Ad hominem.
Hycklare.
Aldrig träffat ryssar.
Fascist.
Copy paste.

Vilken jävla sektmedlem. Patetiskt är bara förnamnet.
Det var du som sa det var bevisat, bevisa det då.
Problemet för dig är att Muellers-utredning är inte presenterad än.
Och ett litet problem till, det är att åtal kan väckas ändå längre fram.
Även så finns det mer än åtal på bordet.

Men först måste bevisen komma, de saknas idag.
Och det är först när bevisen är här, som vi kan göra en bedömning.
Nu är det som det varit de senaste åren, vi vet inte mycket.

Jag förstår du kommer snurra runt på denna avsaknad av bevis då inget är presenterat än.
Men om du inte kan producera dessa bevis du talar om, så betyder det bara att du är medveten om problemet du har.
Tills du har bevis, så säger du inget.

btw impeachment är inget åtal, även om jag inte tror på impeachment pga det krävs kvalificerad majoritet.
Och det är nog först om Republikanerna kommer med förslag om impeachment som man kommer börja fundera på det.
Dock är inte impeachment åtal, så fortfarande frittfram för detta.
2019-03-23, 14:47
Medlem
Citat:
Det börjar bli övertydligt att de ingår i en underlig kult. Sektmedlemmar hela bunten. Terge, Zergrush, Bernard_Law, KLyban. De biter sig fast i en dröm som gått i kras. Det är tragiskt att bevittna. Men samtidigt säger man ju att hoppet är det sista som överger en.

Mueller.Vet.Allt.

Notera även hur flertalet nyreggade konton dykt upp i diskussionen. När hoppet är ute tar trollandet över. Vad ska de ta sig till härnäst? Jag förväntar mig att de snart vänder Mueller ryggen. Han är ju republikan! Förmodligen rysk spion. Egentligen helt inkompetent.

Som sagt, vi vet inte vad rapportern säger. Jag tror att Trump inte vill att mycket i rapportern skall bli offentligt då det skadar förtroendet för honom. Sen betyder det inte att trump helt plötsligt är fit for president. Han är fortfarande lika psykisk instabil som han var innan rapportern blev färdig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in