2019-03-23, 03:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja man brukar leka språkpolis när argumenten börjar ta slut. Orelevant funkar minst lika bra!

Jag tror inte du förstår när jag sa att vi nog inte kommer så mycket längre än så här.

Agree to disagree.
Citera
2019-03-23, 14:29
Medlem
Ingen rapporterad/läckt startelva idag. Endast den från igår med Isak/Quaison hängandes i luften.

Hoppas personligen på Isak rent dynamiskt om de är alternativen. Tror han linkar upp fint med Claesson, Olsson & Forsberg med rent stilmässigt, om vi för en del boll.

Oavsett vem det blir hoppas jag dom gör det riktigt bra av 2 anledningar utöver den självklara "jag vill att vi vinner":

1. Claesson kommer inte vara lika "intvingad" forward då vi kommer ha en anfallare som gjort det bra, och kommer nog bli RW igen, oftast.

2. Berg och övriga anfallare får svettas om den "nya" som får chansen gör det bra direkt. Det hade vart så extremt hälsosamt om Isak och/eller Quaison gjorde det bra direkt.
Citera
2019-03-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ingen rapporterad/läckt startelva idag. Endast den från igår med Isak/Quaison hängandes i luften.

Hoppas personligen på Isak rent dynamiskt om de är alternativen. Tror han linkar upp fint med Claesson, Olsson & Forsberg med rent stilmässigt, om vi för en del boll.

Oavsett vem det blir hoppas jag dom gör det riktigt bra av 2 anledningar utöver den självklara "jag vill att vi vinner":

1. Claesson kommer inte vara lika "intvingad" forward då vi kommer ha en anfallare som gjort det bra, och kommer nog bli RW igen, oftast.

2. Berg och övriga anfallare får svettas om den "nya" som får chansen gör det bra direkt. Det hade vart så extremt hälsosamt om Isak och/eller Quaison gjorde det bra direkt.
Rumänien har spelat väldigt tight när jag sett dom. Det viktigaste är att vi inte släpper in en kontring i första halvleken, sen kan vi öka gasen i andra. Oavgjort idag och mot Norge är helt ok resultat sett till truppstatus.
Citera
2019-03-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Oavgjort idag och mot Norge är helt ok resultat sett till truppstatus.

Jag hade inte varit nöjd med 2 poäng. Jag vill se minst 4, iaf 3.
Citera
2019-03-23, 15:41
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/uppgifter-robin-quaison-fran-start-i-sveriges-kvalpremiar/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=fo tbollskanalen_nyheter

Quaison som jag misstänkte. Ska bli intressant
Citera
2019-03-23, 16:33
Medlem
Det är cirka fyra spelare som inte riktigt håller måttet i denna elva, om man ska kunna utmana bra lag. Mot Norge och Rumänien kan det dock sannolikt räcka ändå. Den stora talangen Sander Berge saknas för Norge vad det verkar.
Citera
2019-03-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Det är cirka fyra spelare som inte riktigt håller måttet i denna elva, om man ska kunna utmana bra lag. Mot Norge och Rumänien kan det dock sannolikt räcka ändå. Den stora talangen Sander Berge saknas för Norge vad det verkar.

Vilka 4 tänker du på? Jag tänker Berg, Helander möjligtvis. Olsson funkar i rätt system men annars kan han tendera att ge upp defensiva ytor.

4 namn har jag dock svårt att se inte skulle hålla såpass att dom kan pekas ut. Förutsatt av vi värderar dom som i form/sin normala nivå.
Citera
2019-03-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vilka 4 tänker du på? Jag tänker Berg, Helander möjligtvis. Olsson funkar i rätt system men annars kan han tendera att ge upp defensiva ytor.

4 namn har jag dock svårt att se inte skulle hålla såpass att dom kan pekas ut. Förutsatt av vi värderar dom som i form/sin normala nivå.
Sebastian Larsson och Lustig kan du addera. Sedan lär Granqvist börja tappa inom kort, om han inte gjort det ännu.
Citera
2019-03-23, 17:28
Medlem
Citat:
Sebastian Larsson och Lustig kan du addera. Sedan lär Granqvist börja tappa inom kort.
Seb har visat 0 tecken på detta dock. Tvärtom.. han har briljerat match efter match. Lustig har vart bra med. Granen med.

Jag kan hålla med om att deras dagar är räknade men att säga att de är i dagsläget så är att inte basera det på hur de faktiskt presterar.
Citera
2019-03-23, 17:29
Medlem
Citat:
Sebastian Larsson och Lustig kan du addera. Sedan lär Granqvist börja tappa inom kort, om han inte gjort det ännu.

Alla dessa 3 har verkligen inte varit dåliga i landslaget sista året.

Håll isär på framtidsnamn och dagens kvalité.
Citera
2019-03-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Alla dessa 3 har verkligen inte varit dåliga i landslaget sista året.

Håll isär på framtidsnamn och dagens kvalité.
Håll isär föredettingars nuvarande och forna nivå. Larsson har visat att han inte är på mer än allsvensk nivå. Mot England hängde han helt enkelt inte med i tempot och var nästan sämst på planen. Gällande Lustig, så har det sedan hösten varit tydligt att han inte håller längre, både i landslag och klubblag. Det kan ha ändrats, men det senaste jag hörde var att Celtic ville göra sig av med honom.
Citera
2019-03-23, 17:47
Medlem
Citat:
Håll isär föredettingars nuvarande och forna nivå. Larsson har visat att han inte är på mer än allsvensk nivå. Mot England hängde han helt enkelt inte med i tempot och var nästan sämst på planen. Gällande Lustig, så har det sedan hösten varit tydligt att han inte håller längre, både i landslag och klubblag. Det kan ha ändrats, men det senaste jag hörde var att Celtic ville göra sig av med honom.

Ja jag syftar på dessa spelares nivå idag!

Larsson utgår du från en match.

Lustig håller jag verkligen inte med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in