2019-03-22, 15:03
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Vill bara upplysa om att Kompletts kort i nuläget ger bonus som man drar av på fakturan. Funktionen att köpa på kompletts hemsida fungerar inte.
Vad som händer i framtiden är ju oklart med så bra bonus givetvis.

Jag kan tänka mig att det är lite problem med Kompletts bonusköp nu, kortet är helt nytt och jag hjälp har stött på en hel del buggar och fel men som rättats till fort. Känns som kortet var släppt innan all infrastruktur var klar, men det löser sig nog inom kort.

Åter till fakturabetalningarna, det är ju jätteintressant. Det finns liknande tjänster som gör att man kan betala fakturor med kreditkort, men då har det alltid varit en avgift på 1-2%. Hur är det här? Blir det verkligen exakt samma summa i kredit som man betalar bonuspoäng med? En annan tanke var att det skulle räknas som ett kontantuttag, men jag vet faktiskt inte. Hela fakturabetalgrejen låter nästan för bra för att vara sann.
Citera
2019-03-22, 15:58
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanMorran
Hur lätt är sånt att avsluta?

Får man verkligen behålla allt? Varför tar inte alla ut 5 kort och sen stänger ner dem direkt?

Måste man använda ett kort 3 månader och sen nästa eller tar man isåfall allihopa? Jag vill egentligen bara ha Classic så jag inte vill betala årsavgift, men man får ju hela flyg gratis om man ansöker om allihopa

Förmåner får man ju ha så länge man har ett kort, vissa som Platinums statusförmåner i hyrbils och hotellprogram kan säkert ligga kvar även efter om man har tur. Insamlade poäng får man så klart behålla så länge man är kund, EBB poäng förs över till SAS och finns kvar där även efter avslut. Man ringer och säger upp kortet, kanske det går online också, minns inte.
Att ha flera kort samtidigt är knappast någon vits. då överlappar ju förmånerna och man vill ju ha gratis så länge som möjligt

En hake kan vara att ens ansökningar ska godkännas och man kan ju inte garantera att t.ex. ens 5e ansökan godkänns (eller 5 olika kort samtidigt Har även läst om folk som har en partner där de turas om att ha ett kort, värva varandra t.ex. vartannat år var. Hela tiden 3 gratismånader plus värvningsbonus.....
Citera
2019-03-22, 16:09
Medlem
FanMorrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Förmåner får man ju ha så länge man har ett kort, vissa som Platinums statusförmåner i hyrbils och hotellprogram kan säkert ligga kvar även efter om man har tur. Insamlade poäng får man så klart behålla så länge man är kund, EBB poäng förs över till SAS och finns kvar där även efter avslut. Man ringer och säger upp kortet, kanske det går online också, minns inte.
Att ha flera kort samtidigt är knappast någon vits. då överlappar ju förmånerna och man vill ju ha gratis så länge som möjligt

En hake kan vara att ens ansökningar ska godkännas och man kan ju inte garantera att t.ex. ens 5e ansökan godkänns (eller 5 olika kort samtidigt Har även läst om folk som har en partner där de turas om att ha ett kort, värva varandra t.ex. vartannat år var. Hela tiden 3 gratismånader plus värvningsbonus.....

Nej så klart att man kan bli nekad. Låter troligt om de märker av mönstret. Men brukar det finnas uppsägningstid på kreditkort?
Citera
2019-03-22, 16:12
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Nej så klart att man kan bli nekad. Låter troligt om de märker av mönstret. Men brukar det finnas uppsägningstid på kreditkort?

Jag har aldrig varit med om det.
Citera
2019-03-22, 16:46
Medlem
FanMorrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Jag har aldrig varit med om det.

Låter bra. Får man dela med sig av referral links på detta forumet? Om det finns någon som vill dela med sig av Amex/SAS Eurobonus (om det nu går) så säg till. Kommer börja med något midsized kort och se så man blir godkänd och lära sig använda kreditkort.
Citera
2019-03-22, 21:07
Medlem
foxxis avatar
Citat:
Låter bra. Får man dela med sig av referral links på detta forumet? Om det finns någon som vill dela med sig av Amex/SAS Eurobonus (om det nu går) så säg till. Kommer börja med något midsized kort och se så man blir godkänd och lära sig använda kreditkort.
Bara att gå igenom senaste sidorna så har du några länkar.
Citera
2019-03-23, 11:40
Medlem
Eller testa www.ebbel.se så slipper du göra jobbat själv. Den analyserar hur du spenderat dina pengar och rekomenderar ett kort baserat på dina köp. Fungerade riktigt bra för mig
Citera
2019-03-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jpling
Eller testa www.ebbel.se så slipper du göra jobbat själv. Den analyserar hur du spenderat dina pengar och rekomenderar ett kort baserat på dina köp. Fungerade riktigt bra för mig

Tyvärr är tjänsten tämligen värdelös.
Citera
2019-03-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Tyvärr är tjänsten tämligen värdelös.

Nu blir jag nyfiken. Varför tycker du det? Jag själv och de jag har pratat med har ju tyckt att den är suverän
Citera
2019-03-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jpling

Citat:
Ursprungligen postat av JFalkens
Nu blir jag nyfiken. Varför tycker du det? Jag själv och de jag har pratat med har ju tyckt att den är suverän
Samma spam och skräp för samma skittjänst ses i rikatillsammans-forumet, där användare utger sig för att ha testat tjänsten.

Men vill man ge bort all sin ekonomiska information gratis till ett skitbolag, för en tämligen enkel uppgift som att välja kreditkort, be my guest. Övriga kan glömma att de ens läst ovanstående inlägg.
Citera
2019-03-23, 16:10
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Samma spam och skräp för samma skittjänst ses i rikatillsammans-forumet, där användare utger sig för att ha testat tjänsten.

Men vill man ge bort all sin ekonomiska information gratis till ett skitbolag, för en tämligen enkel uppgift som att välja kreditkort, be my guest. Övriga kan glömma att de ens läst ovanstående inlägg.

Min tanke precis, dessutom verkar de använda sig av tink och då får man inte med särskilt många kreditkort ändå, om nu jämförelse för att byta just sådana är tjänstens affärsidé...

Folk är extremt godtrogna i detta land, skulle aldrig låta en tjänst som tink få insyn i min ekonomi.
Citera
2019-03-23, 16:51
Medlem
zerokei64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Vad för funktioner kommer finnas kvar då? Överföring till andra banker? Swish? BankID/Mobilt BankID?

Ja precis som du skriver. De flesta storbanker har liknande upplägg där det alltså tar betalt för ett kort och möjligheten att betala räkningar medan det mesta andra är gratis.

Tex, vad gäller SEB så kostar deras "paket" 420 kr/år och allt som ingår är gratis förutom betalservice (120 kr) och bankkort (300 kr).

Verkar dock som att Swedbank tar ur 10 kr/överföring i andra banker om man inte har deras paket eller internetbetalning.

Eftersom allt färre använder kontanter är det oftast bättre att strunta i bankernas kort och istället ha ett bra kreditkort för köp och sen tex Revolut/PFC för uttag (tror max 2000 kr/mån är gratis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in