2019-03-22, 18:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Hur tror IR5 att han är viktigare än vad andra är? Vad menar du egentligen?
Iranier på flashback . Ir5? Bahram? Nån som heter Shahin. Sasani?
Jag håller med ir5 att det blir konstig stämning för att moderatorn i militärtrådarna har något emot Iran. Sedan om du inte vill hålla med så är det din sak.
JA jag skulle tänka mig att ni har judar i modkåren.
Han tror att han och förlängningen Iran är så viktig att någon skulle orka lägga all den tid och energi som "tydligen" läggs på att censurera honom. Han förstår heller inte riktigt att han inte står över reglerna. Det spelar ingen roll att han inte förstår dom, dom gäller för honom ändå.

Jag kan för övrigt också tänka mig att vi har judar bland moderatorerna. Men jag kan även tänka mig att vi har kommunister, godtemplare och alkoholister. Men det är stor skillnad på "Det finns moderatorer som är judar" och på "Alla mods och admin är judar och driver en judisk agenda".

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Exempel på den logiken presenterades av dig!
Anspela på majoritetsprincipen för att avgöra om något är rätt eller fel.
Då frågar jag dig, många ansåg på 1400-talet att jorden var platt. Var den platt?
Jag säger inte att det inte finns något som heter "sionistisk logik". Jag säger att när jag försöker googla efter en definition så får jag inga relevanta träffar. Och att det är en ganska god indikation till att det inte är något särskit vedertaget. För övrigt så var det nog i stort sett bara kyrkan på 1400-talet som trodde att Jorden var platt.

En kvalificerad gissning är att vi slutade tro att Jorden är platt första gången vi seglade så långt ut på havet att vi inte längre såg land.
Citera
2019-03-22, 19:04
Medlem
Blir ju märkligt att tråden har fått en diskurs hur Iranier behandlas. Med det sagt så sympatiserar jag personligen med deras framförda kritik. Men vill i sammanhanget åter lyfta fram det viktigaste.

Vilka är tillsatta att moderera de viktigaste forumen som kan medföra inflytande? Att det finns en moderator som vid varje tillfälle som ges spyr galla över Iran exempelvis är ju inte till Flashbacks fördel direkt.

Generellt syns ju också en överslätande attityd från övriga moderatorer när det gäller konkreta övertramp som påvisas gällande vissa moderatorer. Istället för att sakligt bemöta kritiken börjar det mumlas om Iraniers antal och spekulativt, världsbild.

Varför inte bemöta rakt av utan epitet som "foliehatt" och dylikt?

Eller är det där skon klämmer?
Citera
2019-03-23, 02:57
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paoopnad
Varför inte bemöta rakt av utan epitet som "foliehatt" och dylikt?

Jag har modererat V&M i 13 år nonstop och sett alla möjliga typer komma och gå. Men den klick av iranska fanboys som nu går bananas har åsikter som enbart är känslobaserade och kliniskt fria från något som helst kritiskt tänkande och fakta. Det är svårt att bemöta såna personer utan att man tangerar uttryck som just "foliehatt" och liknande eftersom deras världsuppfattning för alla andra är ohyggligt skev - snudd på skrattretande. Ungefär som de där lirarna som envisas med att jorden är platt.

Själv så har jag i princip slutat att skriva i trådar där Iran i en eller annan form är en del av ämnet eftersom jag vet att det helt enkelt inte går att resonera med fanatiker. För ett antal år sedan hade vi ungefär samma problem med en klick albaner som påstod att Albanien låg bakom alla större uppfinningar, månlandningen, internet och fan & hans gamla moster. Inte heller de var någon idé att slösa tid på, de lyssnade inte alls utan fortsatte bara prångla ut sin propaganda i parti och minut.

Sen att den här judefrågan är så sanslöst dum och tillika löjlig att det är svårt att riktigt ta frågeställningen/påståendet på allvar får mig inte att tycka de är mindre fanatiska direkt...

"Buhu, vi iranier är mobbade för det finns dumma västerlänningar som ifrågasätter våra påståenden om Irans totala överlägsenhet när det gäller...allt - så moderatorerna måste vara judar allihopa."

Jag blir inte ens upprörd när man kallar mig för jude, det är bara tröttsamt och mycket märkligt. Men gör det våra forumiranier glada och lyckliga så låt dem kalla mig för det.
Citera
2019-03-23, 05:50
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag har modererat V&M i 13 år nonstop och sett alla möjliga typer komma och gå. Men den klick av iranska fanboys som nu går bananas har åsikter som enbart är känslobaserade och kliniskt fria från något som helst kritiskt tänkande och fakta. Det är svårt att bemöta såna personer utan att man tangerar uttryck som just "foliehatt" och liknande eftersom deras världsuppfattning för alla andra är ohyggligt skev - snudd på skrattretande. Ungefär som de där lirarna som envisas med att jorden är platt.

Själv så har jag i princip slutat att skriva i trådar där Iran i en eller annan form är en del av ämnet eftersom jag vet att det helt enkelt inte går att resonera med fanatiker. För ett antal år sedan hade vi ungefär samma problem med en klick albaner som påstod att Albanien låg bakom alla större uppfinningar, månlandningen, internet och fan & hans gamla moster. Inte heller de var någon idé att slösa tid på, de lyssnade inte alls utan fortsatte bara prångla ut sin propaganda i parti och minut.

Sen att den här judefrågan är så sanslöst dum och tillika löjlig att det är svårt att riktigt ta frågeställningen/påståendet på allvar får mig inte att tycka de är mindre fanatiska direkt...

"Buhu, vi iranier är mobbade för det finns dumma västerlänningar som ifrågasätter våra påståenden om Irans totala överlägsenhet när det gäller...allt - så moderatorerna måste vara judar allihopa."

Jag blir inte ens upprörd när man kallar mig för jude, det är bara tröttsamt och mycket märkligt. Men gör det våra forumiranier glada och lyckliga så låt dem kalla mig för det.

Du ljuger bara. Jag ska förklara oxå.
Det e en myt att iranier på FB e känsloladdade, religiösa, o fanatiker o annat BS som du o company kokar ihop för att sopa under mattan. De här anklagelserna e i sig visar hur verklighetsfrånvända människorna e som modererar i rasisthålan V&M.

Det som är närmare sanningen e att ni e Israelkramare o USA kramare. Ni gillar Israel o USA. Det e sanningen. Det e inget fel med det men det blir fel om du får modda o vinkla tråden bara för att du tror att alla som inte delar dina uppfattningar e fanatiker. Det e bra stämpel o terrorisera med eftersom vi vet dina o d

Sanningen e att NI e fanatikerna. Med fanatiker menar jag nån som inte e mogen för en diskussion o e blind på sina övertygelser som du o T-80U den där Schelee eller va han hette. Ni e störda i huvudet o ni ska inte modda. Den person som anställt er e involverad i det här.
Vill du veta varför du e störd i huvudet? Det e för att du ljuger men du tror att du talar sanning o du tror att du har rätt. Du kan va rasse o israllover o vad som helst jag skiter i det. Men du o såna som du ska inte få modda på FB.
Citera
2019-03-23, 06:18
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hurvida det finns någon mod som är muslim vet varken du eller jag. Eller om den som du tror är jude verkligen är det.
Jag har inte diskuterat det med honom. Och mej veterligt har han själv inte skrivit något om det. Dina egna hemkokta teorier är inte samma sak som fakta.
Hur menar du?
Att nån e född i en religion kan man oftast se på namn.
Typ Muhammed Ali. Sen om man själv inte ser sig som en medlem i religiös samfund eller så e nåt helt annat. På vilket sätt e det hemkokt att Böhme e ett judiskt namn? E det jag som säger det eller? En av världens främsta kabbalaister hette Jakob Böhme.
Sen menar jag inte att det ska spela roll men frågan om judar förekommer bland modsen, svaret e JA.

Frågan om mussar förekommer bland modsen svaret e Nej

Sen menar jag inte att man ska betygsätta nån efter sånt men hysch hysch e inte bra heller. Det e inte fel att nån e jude. Jag har släktingar som e judar.
Citera
2019-03-23, 06:30
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Det finns en princip som heter Occhams rakhyvel som är ganska bra att ta till när verkligheten blir krånglig i ens hjärna.

Kort sammanfattad är den att om man har flera olika möjliga förklaringar till något som alla stöds av lika mycket bevis, så väljer man den som är enklast.

I det här fallet så har du inget som helst bevis för att Israel skulle ha någon koppling till Flashback. Eller att Iran har det. Eller Ryssland, USA, Frankrike eller Krypton.

Visst, det är teoretiskt tänkbart att allt är en hemlig operation iscensatt av främmande makt, men det finns inget bevis för det.

Och då är en betydligt enklare förklaring att det inte är så.

Förstår du?

Den enklaste förklaringen är att Flashback är ett litet forum i ett litet land på utsidan av Europa där det sitter några vilsna självar och diskuterar sånt som de känner är viktigt.

Det finns ingen som helst vinst för något annat land att intressera sig för detta.

Den enklaste förklaringen är att dessa kopplingar inte existerar.
Ingen har sagt att det säkert finns kopplingar mellan Israel o FB. Men om ingen känner ingen här så e det ju fuckedup, jag menar det håller ju inte i längden. Om du inte vet vem/vilka som gör vad här så kan du inte säkert veta om det finns en koppling eller inte. Men jag har svårt att tro på det här.
Kolla, om jag har ett jobb så vill jag veta vem jag jobbar för. Det logiska e att jag tar reda på det när jag blir erbjuden jobbet. Men ni hävdar att ni inte vet ok. Hur låter det här för dig?
Citera
2019-03-23, 12:38
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Hur menar du?
Att nån e född i en religion kan man oftast se på namn.
Typ Muhammed Ali. Sen om man själv inte ser sig som en medlem i religiös samfund eller så e nåt helt annat. På vilket sätt e det hemkokt att Böhme e ett judiskt namn? E det jag som säger det eller? En av världens främsta kabbalaister hette Jakob Böhme.
Sen menar jag inte att det ska spela roll men frågan om judar förekommer bland modsen, svaret e JA.

Frågan om mussar förekommer bland modsen svaret e Nej

Sen menar jag inte att man ska betygsätta nån efter sånt men hysch hysch e inte bra heller. Det e inte fel att nån e jude. Jag har släktingar som e judar.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag tar då fan inget ansvar för vad någon av mina förfäder har gjort, sagt eller tyckt. Så att pådyvla någon nu levande moderator någon religion som du killgissar att hans förfäder haft är ju minst sagt märkligt.

Hur vet du att det inte finns några muslimer bland modsen? Eftersom jag känner muslimer privat så vet jag att det finns gott om muslimer som inte nödvändigtvis måste blanda in religionen i allt vad de gör. säger och tycker. Så det är fullt möjligt att ALLA modsen är muslimer av det slaget. I alla fall lika troligt som att ingen är det.

På samma sätt - OM det nu skulle finnas någon judisk moderator - så är det också väldigt troligt att denne i så fall OCKSÅ är det slaget som inte låter sin privata tro påverka hur den beter sig i verkligheten eller på forumet.
Citera
2019-03-23, 12:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ingen har sagt att det säkert finns kopplingar mellan Israel o FB. Men om ingen känner ingen här så e det ju fuckedup, jag menar det håller ju inte i längden. Om du inte vet vem/vilka som gör vad här så kan du inte säkert veta om det finns en koppling eller inte. Men jag har svårt att tro på det här.
Kolla, om jag har ett jobb så vill jag veta vem jag jobbar för. Det logiska e att jag tar reda på det när jag blir erbjuden jobbet. Men ni hävdar att ni inte vet ok. Hur låter det här för dig?

Saken är den att ingen av oss mods jobbar FÖR någon. Detta är inget jobb. Vi får ingen lön, ersättning eller kompensation.

Vad som är gemensamt för alla mods, andra politiska, religiösa eller ideologiska åsikter åsido, är att vi tror på tanken att ALLA skall kunna föra fram sina åsikter om allt möjligt. Inom vissa praktiska gränser såsom lag och netikett.

Vi städar på forumet för att vi vill ge alla som vill möjlighet att diskutera det som de vill diskutera utan att trådar skall kapas av enögda rättshaverister som bara vill diskutera EN enda fråga oavsett vilken tråd det handlar om. Må det vara plattjord, 9/11, palmemordet, invandring, islam, judar eller kryptonit.

Det är därför vi ägnar otbetald fritid åt att fixa och dona.

Vi jobbar alltså inte ÅT någon, vi jobbar för forumet.
Citera
2019-03-23, 13:29
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Jag vet inte hur det är med dig, men jag tar då fan inget ansvar för vad någon av mina förfäder har gjort, sagt eller tyckt. Så att pådyvla någon nu levande moderator någon religion som du killgissar att hans förfäder haft är ju minst sagt märkligt.

Hur vet du att det inte finns några muslimer bland modsen? Eftersom jag känner muslimer privat så vet jag att det finns gott om muslimer som inte nödvändigtvis måste blanda in religionen i allt vad de gör. säger och tycker. Så det är fullt möjligt att ALLA modsen är muslimer av det slaget. I alla fall lika troligt som att ingen är det.

På samma sätt - OM det nu skulle finnas någon judisk moderator - så är det också väldigt troligt att denne i så fall OCKSÅ är det slaget som inte låter sin privata tro påverka hur den beter sig i verkligheten eller på forumet.
Jag säger inte judar inte ska vara mods. Jag har släktingar som e judar o jag har inte nåt mot judar. Men det finns mod som e judar här.
Men man ska inte låta såna moderera trådar om Iran. O man ska inte låta iranier modda Israeltrådar (undantag ir5 om han nu va nån mod för han e rättvis). Men såna idioter som håller på o ta bort inlägg för ett segrande Israel o grejer ska inte få modda.

Hur vet jag att det inte finns mussar bland er?
För att det inte finns nån som får modda politik, religion o v&m eller integration. Hade det funnits en enda musse bland er hade den personen avgått. Den personen får gärna träda fram. Vad får han eller hon modda? Matlagning? Cirkus och nöjesparker?
Citera
2019-03-23, 13:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Jag säger inte judar inte ska vara mods. Jag har släktingar som e judar o jag har inte nåt mot judar. Men det finns mod som e judar här.
Men man ska inte låta såna moderera trådar om Iran. O man ska inte låta iranier modda Israeltrådar (undantag ir5 om han nu va nån mod för han e rättvis). Men såna idioter som håller på o ta bort inlägg för ett segrande Israel o grejer ska inte få modda.

Hur vet jag att det inte finns mussar bland er?
För att det inte finns nån som får modda politik, religion o v&m eller integration. Hade det funnits en enda musse bland er hade den personen avgått. Den personen får gärna träda fram. Vad får han eller hon modda? Matlagning? Cirkus och nöjesparker?

Varför? Eftersom - upprepar jag för femtioelfte gången - det inte spelar någon roll vad man tror på eller vilken ideologi man har , så länge man är för yttrandefrihet, så finns det inget skäl att deklarera sin tro om man har någon.

INGET skulle skilja en muslimsk, judisk eller ateistisk moderator från hur den modererar.
Citera
2019-03-23, 13:59
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Varför? Eftersom - upprepar jag för femtioelfte gången - det inte spelar någon roll vad man tror på eller vilken ideologi man har , så länge man är för yttrandefrihet, så finns det inget skäl att deklarera sin tro om man har någon.

INGET skulle skilja en muslimsk, judisk eller ateistisk moderator från hur den modererar.

Strunt !

Religionen påverkar världsbilden så vad som anses vara trams och offtopic är helt beroende av moderatorns tro.

Nu var jesus en jude och han heter tydligen isa enligt muslimerna och de alla tillber abraham så det är samma religion men olika sekter.

Flashback är väldigt kristet och det märks, inte minst på mina trådar i detta delforum. Rent religiöst motiverade modereringar enligt "trams och offtopic", hets mot inbillade troll.
Citera
2019-03-23, 14:05
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Strunt !

Religionen påverkar världsbilden så vad som anses vara trams och offtopic är helt beroende av moderatorns tro.

Nu var jesus en jude och han heter tydligen isa enligt muslimerna och de alla tillber abraham så det är samma religion men olika sekter.

Flashback är väldigt kristet och det märks, inte minst på mina trådar i detta delforum. Rent religiöst motiverade modereringar enligt "trams och offtopic", hets mot inbillade troll.

Nej. Du har fel. Flashback har ingen religion, ingen tro, ingen ideologi - utöver yttrandefriheten.

Modereringen sker enbart efter reglerna och admins instruktioner. Inget annat spelar roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in