2019-03-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Samma sak när det gäller andra regelbrott som kan leda till avstängning. Alla mods har möjlighet att granska och ha åsikter - samt rösta om saken.

Skulle en moderator ha en agenda och förfölja någon som t ex råkar ha en annan åsikt, så lär detta upptäckas ganska fort.

Och då blir det ett jävla liv bland modsen. I vårt egen hemliga rum - outlaw.

Dessutom har vi admins som bestämmer slutgiltigt. Och de kan ändra på alla mods beslut. Därför kan man överklaga till dem.

Ingen är felfri, och givetvis händer det att mods begår fel, fattar fel beslut - eller kanske vanligare, missar någons regelbrott.

Om man utgår från att alla inblandade är normala hyggliga människor och framför sin avvikande åsikt på ett civiliserat sätt, har man en fair chans att få sånt rättat. Beter man sej som en idiot, anklagar modsen för att vara - t ex sionister - så minskar chanserna rejält. Varför skall vi ta ovett av det slaget på vår fritid.

Men, tro mej eller inte, de eventuella fel som uppstår - beror inte på någon enskild moderators agenda.

Ytligt sett låter ju det bra! Men hur är det i verkligheten? I ditt inlägg anspelar du på sättet man kritiserar, tex ”civiliserad” då ställer du det naturligtvis mot det i tanken ociviliserade personer som bara gapar. Men situationer uppstår i situationer.
Det är en stor skillnad på att reagera på en påföljd än att reagera på en systematisk censur. I det första fallet handlar det om att man begått ett brott men man vägrar acceptera påföljden. Men i det andra fallet så upplever skribenten att just när X och Y modererar så är det förbjudet att argumentera för och emot vissa saker. Observera att man upp till 3 gånger låter bli att ta upp saken. Men 4:e gången så börjar man misstänka att något inte stämmer. Något som förstärker misstankarna är alla händelser som inträffar samband med att man argumenterar för en sak. Sedan om du granskar en moderators reaktion i själva diskussionen så verkar det som att han diskuterar på ”uppdrag” av någon. Min fråga till dig som kallar såna som mig för foliehatt är följande;
Vad får dig och vara så säker på att FB inte har kopplingar till Israel?
Om ni verkligen inte känner varandra och alla är så anonyma, varifrån kommer den här säkerheten?
Hur kan det komma sig att man inte vet vem man arbetar för? Det är väldigt många frågor som är obesvarade och det är lite för tidigt att dra den slutsatsen att några skeptiker skulle vara foliehattar.
Citera
2019-03-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Själv så har jag ingen aning om vilken religionstillhörighet moderatorerna har och jag bryr mig inte heller om det. Här trumfar forumreglerna över både Vedaskrifterna, Bibeln, Koranen, Talmud etc.

admin5
Har du namnen på dina moderatorer?
Riktiga namn? Om ja, så kan du veta.
Om nej, så hur kan du vara så säker?
Citera
2019-03-22, 12:43
Medlem
BigFatCones avatar
Man kan ju I alla fall konstatera att det finns vissa som har lite grandios självbild. Dom är inte så viktiga eller intressanta så att man orkar lägga den energi som krävs för att utföra det som påstås.
Citera
2019-03-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Man kan ju I alla fall konstatera att det finns vissa som har lite grandios självbild. Dom är inte så viktiga eller intressanta så att man orkar lägga den energi som krävs för att utföra det som påstås.
Man har ingen grandiooos självbild bara för att man förklarar. Lär dig se skillnad på saker och ting. Kritiken handlar inte om enskilda användare och deras åsikter. Detta handlar om moderatorers förhållningssätt till vissa ämnen.
Citera
2019-03-22, 13:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Man har ingen grandiooos självbild bara för att man förklarar. Lär dig se skillnad på saker och ting. Kritiken handlar inte om enskilda användare och deras åsikter. Detta handlar om moderatorers förhållningssätt till vissa ämnen.
Nej, det handlar om att du och några få till tror att ni är viktigare än vad ni är. Hade det här varit ett allmänt problem så hade det varit fler än en handfull iranier som hade haft åsikter.
Citera
2019-03-22, 13:39
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Nej, det handlar om att du och några få till tror att ni är viktigare än vad ni är. Hade det här varit ett allmänt problem så hade det varit fler än en handfull iranier som hade haft åsikter.
Hur tror IR5 att han är viktigare än vad andra är? Vad menar du egentligen?
Iranier på flashback . Ir5? Bahram? Nån som heter Shahin. Sasani?
Jag håller med ir5 att det blir konstig stämning för att moderatorn i militärtrådarna har något emot Iran. Sedan om du inte vill hålla med så är det din sak.
JA jag skulle tänka mig att ni har judar i modkåren.
Senast redigerad av -9821- 2019-03-22 kl. 13:42.
Citera
2019-03-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Hur tror IR5 att han är viktigare än vad andra är? Vad menar du egentligen?
Iranier på flashback . Ir5? Bahram? Nån som heter Shahin. Sasani?
Jag håller med ir5 att det blir konstig stämning för att moderatorn i militärtrådarna har något emot Iran. Sedan om du inte vill hålla med så är det din sak.
JA jag skulle tänka mig att ni har judar i modkåren.
Istället baseras hans logik på antalet iranier som är missnöjda. Det är via majoritetsprincipen han vill motbevisa fallet. Men han förstår inte att en sådan argument kräver att man först har tillgång till totala antalet iranier på FB.
Senast redigerad av IR5 2019-03-22 kl. 13:56.
Citera
2019-03-22, 14:05
Medlem
Citat:

"Sionistisk logik" ger 18 googlepoäng. Nånting säger mig att det inte finns någon definition av begreppet alls. Men du får gärna upplysa oss om hur det fungerar.

Exempel på den logiken presenterades av dig!
Anspela på majoritetsprincipen för att avgöra om något är rätt eller fel.
Då frågar jag dig, många ansåg på 1400-talet att jorden var platt. Var den platt?
Citera
2019-03-22, 14:23
Medlem
Citat:
Exempel på den logiken presenterades av dig!
Anspela på majoritetsprincipen för att avgöra om något är rätt eller fel.
Då frågar jag dig, många ansåg på 1400-talet att jorden var platt. Var den platt?

Felaktigt.
Många visste att den var rund och det är först i modern tid man har fått för sig att kyrkan trodde den var platt.
Citera
2019-03-22, 15:48
Medlem
Det står varje användare fritt att granska moderatorerna via posthistorik och när moderatorn tillsattes. På så sätt finns faktiskt en viss transparens på Flashback. Därutöver torde det vara av största intresse att undersöka de som modererar relevanta områden såsom politik, samhälle, media och forumdelar där det i övrigt finns möjlighet att utöva påverkan. För det är ju knappast relevant om en hårdför sionist sitter och modererar exempelvis moppetrådar, lika lite som det det spelar någon roll om en nazist eller kommunist modererar datorspel.

Med det sagt har ju alla moderatorer rösträtt och yppanderätt i outlaw, så finns en sionistsk agenda vore det ju naturligtvis till fördel att finna moderatorer att befolka även icke-politiska fora.

Men som sagt går det att komma rätt långt me de medel som finns tillgängliga och utifrån det framföra mer konktet kritik som inte kan avfärdas med svepande undertoner som nu sker.

Har själv ett fall som bör tas upp, men det gäller en enskilld användare i en enskilld tråd utsatt från en tillika enskilld moderator. Kort sagt har användaren blivit avstängd hela sex gånger för ohörsamhet på kortast möjliga tid enbart för att denne undersöker en eventuell sionistisk koppling i ett olöst/oklart fall. Samtidigt som totalt off topic inlägg som består av historielektioner tillåts. Vill inte ge närmare detaljer då det skulle falla under 0.06 och därvidlag förtjänar en egen tråd efter genomförda rutiner gällande klagomål.
Citera
2019-03-22, 16:57
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Kolla, ingen har heller sagt nåt om antalet judar bland modsen. Men man kan konstatera att den enda modsen som själv gått till media o presenterat sig e nån med judisk bakgrund.

Det finns alltså människor med judisk bakgrund eller nåt bland modsen. Sen misstänker några av oss iranier att det finns fler o det finns mod som vinklar trådarna efter sina åsikter.
Sen kan man fråga sig varför FB inte har mods som e mussar. Det bor 1 miljon muslimer i Norden. Om man ska tänka att det finns 20000 judar o minst en är mod på FB så borde fördelningen räcka till 3 mussar.

Hurvida det finns någon mod som är muslim vet varken du eller jag. Eller om den som du tror är jude verkligen är det.
Jag har inte diskuterat det med honom. Och mej veterligt har han själv inte skrivit något om det. Dina egna hemkokta teorier är inte samma sak som fakta.
Citera
2019-03-22, 17:02
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Vad får dig och vara så säker på att FB inte har kopplingar till Israel?
Om ni verkligen inte känner varandra och alla är så anonyma, varifrån kommer den här säkerheten?
Hur kan det komma sig att man inte vet vem man arbetar för? Det är väldigt många frågor som är obesvarade och det är lite för tidigt att dra den slutsatsen att några skeptiker skulle vara foliehattar.

Det finns en princip som heter Occhams rakhyvel som är ganska bra att ta till när verkligheten blir krånglig i ens hjärna.

Kort sammanfattad är den att om man har flera olika möjliga förklaringar till något som alla stöds av lika mycket bevis, så väljer man den som är enklast.

I det här fallet så har du inget som helst bevis för att Israel skulle ha någon koppling till Flashback. Eller att Iran har det. Eller Ryssland, USA, Frankrike eller Krypton.

Visst, det är teoretiskt tänkbart att allt är en hemlig operation iscensatt av främmande makt, men det finns inget bevis för det.

Och då är en betydligt enklare förklaring att det inte är så.

Förstår du?

Den enklaste förklaringen är att Flashback är ett litet forum i ett litet land på utsidan av Europa där det sitter några vilsna självar och diskuterar sånt som de känner är viktigt.

Det finns ingen som helst vinst för något annat land att intressera sig för detta.

Den enklaste förklaringen är att dessa kopplingar inte existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in