2019-03-22, 13:13
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det jag sa var att jag följt dina tips, inte att jag var klar med undersökningen.

Jag tror ingenting om det, men hoppas att folk kan ge belägg för vad som påstås.

Tomma påståenden, som vanligt.
Om du följt mina tips hade du slutat att posta annat än frågor här i tråden.
Du hade dessutom antagligen inte använt dig av flashback alls, utan fokuserat på att fråga dig själv.
Studieteknik är något som ständigt utvecklas, man blir liksom inte en "perfekt student" hur mycket man än lär sig.
Mina tips är heller inget man "följt", de är möjligtvis något man ibland följer, men aldrig tillräckligt för att säga att man "gjort det". Det är alltså något man Ständigt Bör följa genom hela livet om man vill bli bättre vetande.

Många försöker ge belägg för sina påståenden, men det är ju inte alltid man accepterar eller ens uppfattar dem.
Du verkar som sagt skräckslagen inför faktumet att du Tror en massa saker.. Vad vågar du erkänna att du Tror?

Jag vill påstå att inga påståenden är "tomma". De kan vara mer eller mindre diffusa/diskreta kontra sakliga/tydliga.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 13:22.
Citera
2019-03-22, 13:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Om du följt mina tips hade du slutat att posta annat än frågor här i tråden.
Du hade dessutom antagligen inte använt dig av flashback alls, utan fokuserat på att fråga dig själv.
Studieteknik är något som ständigt utvecklas, man blir liksom inte en "perfekt student" hur mycket man än lär sig.
Mina tips är heller inget man "följt", de är möjligtvis något man ibland följer, men aldrig tillräckligt för att säga att man "gjort det".

Många försöker ge belägg för sina påståenden, men det är ju inte alltid man accepterar eller ens uppfattar dem.

Jag vill påstå att inga påståenden är "tomma". De kan vara mer eller mindre diskreta.
Fler tomma påståenden. Ditt påstående om min skräckslagenhet är helt tomt.
Citera
2019-03-22, 13:26
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Fler tomma påståenden. Ditt påstående om min skräckslagenhet är helt tomt.
Möjligt.
Men det är också en slutsats jag dragit efter insamling av empiriska data och logisk analys av dessa.
Jag tycker mig ha tydliga Bevis.

Du törs inte ens erkänna att du är rädd för Sanningen/"Gud"?
Dina undersökningsmetoder och din argumentation belägger detta faktum.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 13:29.
Citera
2019-03-22, 13:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Är det verkligen det enda jag gör i varje postat inlägg?
Hur vet du vad som är syftet och upphovet till min "bajs kastning"?
Har jag inte försökt förtydliga många gånger? Skall jag nödvändigt fortsätta om jag finner mottagaren allt för oförmögen?
Du behöver inte kasta skit alls.

Citat:
Det var så jag uppfattade dig. Frågade mest för att väcka frågeställning och be om ett förtydligande.
Då var det alltså du som var oförmögen? Dags för lite ödmjukhet?
Citat:
Nej, inte ens dess existens. De ansågs onaturliga fram tills för några år sedan.
Ursäkta, jag menade dess effekt. Effekten av saker vi senare upptäckt har observerats innan. Vi har ännu ingen observation av något som är "ingenting" och vet inte om något kan vara i ett sådant tillstånd.

Citat:
Helt riktigt. Du svarade dock inte på huvudfrågan..
Vakuum är det närmaste "ingenting" vi skulle kunna observera.
Existerar Vakuum verkligen i universum eller är det endast teoretiskt?
Vakuum existerar på samma vis som kyla gör där kyla bara är avsaknad av värme där värme är rörelsenergi. Det är ett begrepp gjort för lättare förståelse. En bekvämlighet.

Citat:
Förtydliga gärna vad du menar med att "Plats" är abstrakt och ett mått.
"Plats" är väl en bestämd yta/position i rumtiden? "Någonstans". Helt klart något verkligt.
Nej, det är en platsangivelse eller hänvisning till någonstans. Det som finns i området det hänvisar till finns såklart men måttet finns inte annat än som referens. Det är beskrivande.

Citat:
Vem är det som inte klarar av liknelser? Du behöver som du säger inte förhålla dig till tärningskastandet bokstavligt.
Fast du gjorde det ändå.
Citat:
Vad du tycker är ovidkommande för de flesta andra, speciellt för sanningen.
Att möjligheternas utfall Alltid är korrekt och det enda sanna utfallet är faktum.
Hur ofta sker förändringar i universum?
Hur ofta sker dessa förändringar med ett utfall som går emot den förutbestämda Sanningen menar du? (givetvis en icke-fråga) Naturen behöver inte kasta tärning eller singla slant för att bestämma utfall.. "Slump"/"tur" finns INTE.
Det är precis vad jag säger. Förhållandena är inte variabler. Därför hävdar jag att tärningar och slump är irrelevant. Därför tycker jag inte det behövs någon gud som lösning för att förklara att förhållandena är på det sättet det är. Det kunde inte vara annorlunda.

Citat:
Det är inte av "tur" som partiklar sammanslås med en sina bestämda anti-partiklar.
Däremot sker det i Kaos och utfallet är för oss människor omöjligt att beräkna innan det inträffat.
Och?

Citat:
Som sagt, vad du tycker förändrar inte sanningen.
Vilken sanning försöker jag förändra?
Citat:
Att utfallet är oundvikligt iochmed de givna förhållandena är väl också ett icke-påstående?
Att påstå att en älg är en älg för att älgen blev älg, är liksom "ingenting".
Frågan gäller "Hur förhåller sig dessa förhållanden?"!
Nej, det är inte ett icke-påstående. Det jag försöker beskriva för dig är att förhållandena inte är variabla. Det är inget mirakel som måste bortförklaras med någon gud att saker är som det är för att det är så "osannolikt".

Citat:
Är du aspirerande vetenskapsman eller är du snarare en hemmasittande icke-sägande upprepningsmaskin?
Gillar du falska dikotomier eller är du en idiot?
Citera
2019-03-22, 14:13
Medlem
qbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag tror du missuppfattat vad begreppet "axiomatisk" innebär. …

Nix, men det hör hemma i en annan tråd. Jag ville bara påtala att efterfråga empiriska bevis för en hypotetisk Guds existens är i högsta grad relevant i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
… Således är det likväl upp till ateisterna att bevisa sin tro eller erkänna sin religion, som det är för kristna att bevisa sin tro eller erkänner sin religion.

Var och en har sin egen bevisbörda. När en specifik livsåskådning där ingen hypotetisk gud innefattas diskuteras så bör den som har denna livsåskådning argumentera för den. Men nu är inte detta vad denna tråd handlar om. Denna tråd handlar om bevis för en hypotetisk guds existens. Den enda relevans etik och moral har i denna tråd är om man menar på att människans uppfattning/upplevelse/intuition om etik och moral är ett argument för en hypotetisk Guds existens. Men då måste man bevisa denna relation.
Senast redigerad av qbit 2019-03-22 kl. 14:16.
Citera
2019-03-22, 15:26
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du behöver inte kasta skit alls.
Behöver?.. Det är så jävla tråkigt att endast leva efter nödtvång.
Citat:
Då var det alltså du som var oförmögen? Dags för lite ödmjukhet
Har jag påtalat att jag skulle vara totalt oförmögen till att feltolka?
Har jag inte tvärtom upprepat otaliga gånger att jag också är en idiot? (1)
Och att Dumhet och Idioti är en förutsättning för kunskapsutveckling?
Citat:
Ursäkta, jag menade dess effekt. Effekten av saker vi senare upptäckt har observerats innan. Vi har ännu ingen observation av något som är "ingenting" och vet inte om något kan vara i ett sådant tillstånd.
Har vi inte möjligtvis upptäckt effekten både av "Gud" och "ingenting" också då?
Kanske är Livet och Alltet en effekt av just dessa två? Det är många som förespråkar det iaf.
Citat:
Vakuum existerar på samma vis som kyla gör där kyla bara är avsaknad av värme där värme är rörelsenergi. Det är ett begrepp gjort för lättare förståelse. En bekvämlighet.
Nyttig liknelse! Kyla är frånvaro av värme. Vi observerar och har definierat nollpunkten för rörelseenergi (0°K).
Vakuum är dock frånvaro av annan energi öht. Vakuum är så nära "ingenting" vi kan komma.
Detta är antingen "något" som >99,9% av universum utgörs av, eller så existerar det inte alls i universum.
Beroende på vilken vy man väljer att ha.
Observerar vi Vakuum? Existerar det alls eller är det endast ett "bekvämt begrepp"?
Att kyla existerar har vi alla erfarit bevisning för.
Citat:
Nej, det är en platsangivelse eller hänvisning till någonstans. Det som finns i området det hänvisar till finns såklart men måttet finns inte annat än som referens. Det är beskrivande.
Jag tror inte riktigt du förstår vad jag menar.. Om du talar om "en plats" så hänvisar du till ett specifikt "ställe".
Men "Plats" som sådant är en specifik objektiv del av rumtiden/verkligheten.
Plats innefattar som jag ser det inte endast här/där utan även då/nu/sen.
Citat:
Fast du gjorde det ändå.
Det är precis vad jag säger. Förhållandena är inte variabler. Därför hävdar jag att tärningar och slump är irrelevant. Därför tycker jag inte det behövs någon gud som lösning för att förklara att förhållandena är på det sättet det är. Det kunde inte vara annorlunda.
Hur ofta sker förändring i universum?
Jag säger inte heller att "Gud" är nödvändig. Men enligt mig eventuellt trolig.
Om förhållandena vore annorlunda blev utfallet det också! (2)
Vill du argumentera för "att förhållandena finns" eller vill du diskutera "Hur förhållandena är."?
Citat:
Och?
Och Det sker enligt förutfattade rationella lagar/handlingar.
Och Kaosteori är en ytterst intressant del av vetenskapen.
Och Du verkar inte ha uppfattat min mening?
Och.....
Citat:
Vilken sanning försöker jag förändra?
Det har jag inte sagt att du försöker. Jag påpekade bara att ditt tyckande inte inverkar på Sanningen..
Min poäng är att Du verkar bortse från en massa sanning när du formulerar dina postulat.
Citat:
Nej, det är inte ett icke-påstående.
Njao. Precis som mitt exempel med älgen.
Citat:
Det jag försöker beskriva för dig är att förhållandena inte är variabla. Det är inget mirakel som måste bortförklaras med någon gud att saker är som det är för att det är så "osannolikt".
Har jag sagt att det måste vara ett mirakel? Jag har möjligtvis sagt att det verkar mirakulöst.
Sannolikheten för att universum skulle utvecklas till rådande tillstånd är näst intill 1 på oändligheten.
Att universum existerar och utvecklas är ingen sannolikhet, det är Sanningen.
En Sanning jag gärna vill ifrågasätta och lära förstå.
Att förhållandena är variabla är Sanningen. Du verkar inte förstå Relativitet? Se (2)
En ljuspartikel(foton)s hastighet beror på dess relationer/förhållanden, den är aldrig konstant.
Citat:
Gillar du falska dikotomier eller är du en idiot?
Gillar och gillar.., Jag uppskattar så sanningsenliga påståenden som förmås föreställas.
Att jag är en idiot har jag redan erkänt otaliga gånger. Se (1). Jag är inte rädd för att inte veta och vill försöka förstå.
Det är väldigt mycket mer än man kan säga om dig. Som är en idiot utan att våga erkänna det.
Att ha fel är något jag försöker sluta med att vara rädd för.
Det gör inte så ont och leder som sagt mest till kunskapsutveckling.

Är du rädd för frågor eller väljer du att inte svara på dem av andra anledningar?

Har du uppfattat att jag vill påstå att "objektiva bevis för guds existens" är en omöjlighet?
Dock i allra högsta grad värda en diskussion ändå. Subjektiva gudsbevis finns uppenbart och Bör diskuteras.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 16:24.
Citera
2019-03-22, 17:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Möjligt.
Men det är också en slutsats jag dragit efter insamling av empiriska data och logisk analys av dessa.
Jag tycker mig ha tydliga Bevis.

Du törs inte ens erkänna att du är rädd för Sanningen/"Gud"?
Dina undersökningsmetoder och din argumentation belägger detta faktum.
Det finns inget att erkänna vad gäller dina påståenden om sanningen/gud.
Citera
2019-03-22, 17:47
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Det finns inget att erkänna vad gäller dina påståenden om sanningen/gud.
Det har jag aldrig önskat. Jag önska(r)/(de) att du erkänner sanningen om Dig själv.

Mina galna påståenden önskar jag diskutera, inte få ”erkända”!

Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 17:56.
Citera
2019-03-22, 17:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det har jag aldrig önskat. Jag önskar att du erkänner sanningen om Dig själv.

Mina galna ”teorier” önskar jag diskutera, inte få ”erkända”!
Det finns inget att erkänna angående det som du påstår är sanningen om mig. Ditt hittepå om mig är inte heller trådens ämne.
Citera
2019-03-22, 18:14
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Det finns inget att erkänna angående det som du påstår är sanningen om mig. Ditt hittepå om mig är inte heller trådens ämne.
Du behöver absolut inte erkänna för mig/oss på ett anonymt forum. Det skulle räcka om du försökte erkänna för dig själv.
Nej, det är det verkligen inte. Men mina ”teorier” som blivit sammanfogade med tråden berör tydligen ämnet, och det är dem jag önskar diskutera - eller påståenden i tråden jag finner intressanta.
Det är väl min rättighet som helt vanlig användare här på forumet så länge de direkt eller indirekt berör ämnet? Att de ibland eller ofta också berör motdebattören är en given självklarhet när frågan är så djup som denna. Kunskapsförmåga och Beteende bör också ifrågasättas. Alla påståenden är oändligt mycket större ifrågasättanden jämfört med en specifik fråga.
Alla tror inte med nödtvång på allt dem tänker, uttrycker eller påstår.
Du vet att jag ser dina nekanden som framtida accepteranden va?
Det du inte svarar på ser jag som definitivt, då du ju själv inte ens anser att det behöver kommenteras vidare.
Men den här skräck-nöten den vill du inte svälja. Förhoppningsvis en dag!
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-22 kl. 18:25.
Citera
2019-03-22, 18:41
Medlem
Citat:
Det kan alltså omöjligt vara individerna som brister?

Tror du själv att "Gud" förmedlar oss olika budskap? Eller budskap alls?

Spelar väl ingen roll?
Man tror på så kallat en och samma varelse, fast man tolkar varelsen/boken på olika sätt.
Därav förmedlar gud olika budskap, beroende på individ.
Citera
2019-03-22, 18:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du behöver absolut inte erkänna för mig/oss på ett anonymt forum. Det skulle räcka om du försökte erkänna för dig själv.
Det du hittat på om mig är som sagt inget att erkänna.

Citat:
Nej, det är det verkligen inte. Men mina ”teorier” som blivit sammanfogade med tråden berör tydligen ämnet, och det är dem jag önskar diskutera - eller påståenden i tråden jag finner intressanta.
Dina ”hypoteser” menar du? I vetenskapliga sammanhang är teori något som stöds av evidens.

Citat:
Det är väl min rättighet som helt vanlig användare här på forumet så länge de direkt eller indirekt berör ämnet? Att de ibland eller ofta också berör motdebattören är en given självklarhet när frågan är så djup som denna. Kunskapsförmåga och Beteende bör också ifrågasättas. Alla påståenden är oändligt mycket större ifrågasättanden jämfört med en specifik fråga.
Alla tror inte med nödtvång på allt dem tänker, uttrycker eller påstår.
Det är möjligt, men det du hittat på om mig är inte trådens ämne.

Citat:
Du vet att jag ser dina nekanden som framtida accepteranden va?
Det du inte svarar på ser jag som definitivt, då du ju själv inte ens anser att det behöver kommenteras vidare.
Men den här skräck-nöten den vill du inte svälja. Förhoppningsvis en dag!
Vad har jag nekar till? Att inte acceptera hittepå är inte ett nekande. Någon skräck-nöt finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in