Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Ja han var världens kändaste människa och väldigt rik, så varför inte utnyttja barn i något fattigt land i total hemlighet istället för på en plats med personal, föräldrar i närheten mm och där han kan granskas av polis? Varför inte anonymt åka till något ställe där ingen ställer frågor när ett barn far illa?
Det här är en faktor man måste ha i åtanke, att Michael Jackson var nästan hela tiden övervakad var han än gick. Visst hade han stunder då han var ensam med barnen, men för det allra mesta hade han alltid folk runtomkring sig, alltså personal, doktorer, advokater osv, och hans hempersonal var oftast kvinnor som städade, tog hand om barnen osv. Hur ofta var han ensam med ungarna egentligen? Alltså bara han och ungarna, och ingen annan? Kvinnor är väl inte direkt kända för att vara moralens väktare, men man tycker väl ändå att de borde ha sagt ifrån om de nu såg något mysko.
En annan faktor man måste ha i åtanke, är att när du blir så rik som MJ var (alltså dollarmiljardär), så spelar det ingen roll vad det handlar om; folk kommer alltid att försöka stämma dig för någon skitsak och hoppas på att casha ut flera miljoner dollar. Det är oundvikligt. Särskilt i mammons högborg, USA. Du är liksom i en sårbar position då, och en källa till pengar. Alla miljardärer är alltid inblandade i alla möjliga sorters rättegångar, där vanligt folk försöker vinna pengar, så är det bara. I Michael Jackson's fall var det betydligt enklare och mer trovärdigt att anklaga honom för pedofili än låt oss säga, misshandel, våldtäkt, bedrägeri eller vad miljonärer brukar bli stämda för. Och man har inte mycket trovärdighet själv, när man är ute efter pengar. Det finns liksom en monetär bias som sänker all trovärdighet man annars kan ha, helt oavsett om man faktiskt talar sanning eller ljuger så bra att man tror på det själv.
Detta som jag ser det, är vad Michael Jackson har till sitt försvar. Det finns andra exempel jag skulle kunna lista, men jag kör med dessa två argument till att börja med.
Det som talar för att Michael Jackson var en pedofil, ja det är mycket. Överhuvudtaget hade han en osund, ohälsosam, osmaklig och pinsam besatthet av barn, som INGEN NORMAL MAN HAR. En vuxen man, en
riktig man, är inte så fixerad vid barn. Visst kan man tycka att barn är jättegulliga eller supersöta osv, eller som Michael Jackson brukade säga, "I see the face of God in children", men det stannar liksom där (dessutom är inte alla ungar vackra så att säga; finns en hel del genuint fula ungar också

). Riktiga män tycker liksom att barn bara är irriterande och huvudvärk, och kräver en massa tid som man hade kunnat lägga på annat skoj. Dessutom är det manligt att låta fruntimmerna torka arslet på spädbarnen och sköta liknande äckliga procedurer. Nu var Michael Jackson visserligen inte psykiskt frisk, och han hade en hel del konstiga
antics utöver barnskandalerna, och han hade verkligen noll maskulinitet, så visst, man kan ha lite överseende med att det kanske bara var så han var, men i vilket fall som helst, även om han inte hade någon som helst sexuell relation med barnen han umgicks med, så är det liksom inte okej för en vuxen man att spendera så mycket fritid med barn som inte är hans egna eller överhuvudtaget inte ens är besläktad med.
Dessutom, så ljög Michael Jackson en hel del om rätt mycket; han var en genuint osäker människa, full av mindervärdeskomplex och ljög om allt möjligt, både när det kommer till hans sexuella relationer med kvinnor och hans plastikoperationer (han har definitivt gjort mer än två näsoperationer!) och allt möjligt. Så MJ själv hade inte direkt den bästa trovärdigheten.
Jag har inte hunnit fördjupa mig i fallet så mycket på sistone, måste bland annat kolla på Leaving Neverland, men jag minns för en lite över tio år sedan att jag hade börjat bli anti-MJ pga pedofilanklagelserna. Oavsett om han var pedofil eller inte så går det inte att förneka att han gjorde en del riktigt jävla bra låtar, och att han kunde sjunga riktigt bra, men samtidigt är det också viktigt att poängtera att allt inte berodde på honom, utan snarare red han på den fantastiska vågen av 80-talets förtrollande magi, som alla andra sångare på den tiden. Lyssnar man på alla stora 80-talsmusiker idag, deras senaste album från de senaste 10-15 åren eller så, så är precis alla skit. Madonna, Cher, Bonnie Tyler osv, ingen av dem har släppt ett bra album sedan 90-talet. Och Michael's sista album Invincible, var också skit (they just don't make 'em like they used to). Det är lite svårt att lyssna på MJ:s låtar idag när han i vissa av dem snackar om hur han vill vara intim med kvinnor, och genast dyker pedofilassociationer upp i huvudet. Mycket av hans musik är förstörd på så sätt, och det helt oavsett om han var pedofil eller inte.
En annan sak är att jag har noll förtroende för Oprah Winfrey (hon är en vänsterextrem SJW) och både Robson och Safechuck låter inte det minsta trovärdiga, vilket inte behöver innebära att de faktiskt ljuger, och skulle kunna bero på att de är nervösa, vilket är förståeligt, men medan många tolkar Oprah's stöd för dem som en "fällande dom", förblir jag skeptisk när hon är inblandad i ett sådant fall.
En annan faktor som talar för att Michael Jackson på riktigt var pedofil, är att efter hans 2003 gripande, så flydde han till något gulf-arabland av alla ställen, och är det något araberna och alla andra muslimer är kända för, så är det pedofili. Dessutom gifte sig hans syster Janet med någon arab som hon fick en unge med också, snacka om låg moral. Janet Jackson borde skämmas. Hon gifte sig med araben bara för pengarna liksom.
Ayb, som araberna brukar säga
Hur som helst, jag är agnostisk kring Michael Jackson's pedofilstatus. Det är 50/50 som jag ser på saken; han kan ha varit en peddo lika mycket som han inte var det. Det är svårt att säga med tanke på hur genuint onormal han var i precis alla sammanhang oavsett vad det handlade om, så hans besatthet av barn behöver inte nödvändigtvis innebära att han faktiskt tände på ungar sexuellt. Men det är som sagt onormalt och oacceptabelt för en vuxen man att vara så besatt av barn. I Michael Jackson's position ska man liksom leva Dan Bilzerian livsstilen, knulla de absolut snyggaste och sexigaste brudarna och bara rocka loss och njuta av livet.
Det kan för övrigt också ha varit som så, att Michael Jackson hade asperger, vilket skulle kunna förklara väldigt mycket, bland annat hans genuina talang inom musiken, men medan normala aspergare blir besatta av tekniska grejer som tåg, fartyg, flygplan, datorer, mjukvara osv, verkar det som Michael Jackson snöade in sig på barn. Detta om han nu faktiskt var aspergare, vilket inte är bekräftat. Hans musikaliska talang skulle helt enkelt kunna förklaras av att han var neger och de har ju väldigt ofta rytmen i blodet osv. Svårt att säga what's what när det kommer till Michael Jackson.