2019-03-22, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vet vi säkert att alla barnen har någon slags funktionsvariation?
Jag vet det säkert.
2019-03-22, 10:54
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Jag vet det säkert.

Förvånar mig inte. Äpplet faller ju inte så långt från trädet! Stackars barn som är födda i en ordentlig uppförsbacke och T gör allt för att det inte ska bli bättre! Dom har det bra där dom är nu och det ger dom en chans att någorlunda lyckas i livet!
2019-03-22, 11:13
Medlem
SmygarBerits avatar
Så nu är det bara att rulla tummarna i två veckor tills domen kommer då. tror ärligt talat att hon inte får fängelse. Känns som att det blir villkorligt igen fast med skadestånd.
2019-03-22, 11:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag vet det säkert.

Det förvånar mig inte. Men alla har kanske inte lika grava funktionshinder?

Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Förvånar mig inte. Äpplet faller ju inte så långt från trädet! Stackars barn som är födda i en ordentlig uppförsbacke och T gör allt för att det inte ska bli bättre! Dom har det bra där dom är nu och det ger dom en chans att någorlunda lyckas i livet!

Man skulle önska nu när tvångssterilerisering inte förekommer, att man ändå såg till att flickor som går särskolan och kvinnor med ett förståndshandikapp fick ett långvarigt preventivmedel som t ex p-stav, p-spruta, spiral. Allt för att förhindra att barn föds av föräldrar som varken kan ta hand om sig själva än mindre små barn.
2019-03-22, 11:25
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Jag vet det säkert.

Nej men skärp dig! De flickorna som bor tillsammans har väl inga funktionsvariationer? Äldste pojken föddes för tidigt och med problem och behöver extra mycket tid för sin utveckling. Den yngste föddes även han för tidigt och har sviter av det, men det är för tidigt att säga om det innebär permanenta problem.
2019-03-22, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Nej men skärp dig! De flickorna som bor tillsammans har väl inga funktionsvariationer? Äldste pojken föddes för tidigt och med problem och behöver extra mycket tid för sin utveckling. Den yngste föddes även han för tidigt och har sviter av det, men det är för tidigt att säga om det innebär permanenta problem.

Alla fyra barn har problem i större eller mindre omfattning.
Jag tänker inte gå djupare i det eftersom tråden handlar om T och hennes gärningar inte barnen som haft oturen att få henne som mor.
2019-03-22, 11:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE

Jag tycker mig också fått info om att de två äldsta flickorna (de som bor i det hotade familjehemmet) inte har någon störning. Men det är ju inte så viktigt egentligen. Det viktigaste är att de numera får växa upp i ett tryggt hem med stabila föräldrar.
2019-03-22, 11:56
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker mig också fått info om att de två äldsta flickorna (de som bor i det hotade familjehemmet) inte har någon störning. Men det är ju inte så viktigt egentligen. Det viktigaste är att de numera får växa upp i ett tryggt hem med stabila föräldrar.

Ja DET är det viktigaste.
2019-03-22, 12:06
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Alla fyra barn har problem i större eller mindre omfattning.
Jag tänker inte gå djupare i det eftersom tråden handlar om T och hennes gärningar inte barnen som haft oturen att få henne som mor.

Du har rätt att tråden handlar om Terese. Jag har dock träffat flickorna via gemensamma bekanta och de har då inga synliga tecken på funktionsnedsättning.
2019-03-22, 16:04
Medlem
Citat:
Alla de fyra barnen är dessutom också födda med funktionsvariation, så det är ju ett oerhört slöseri att hon tillåts avla vidare.

Hon verkar ju ha lugnat ned sig med barnafödandet och inte fött barn på flera år nu.

Man kan inte börja tvångssterilisera folk för det blir svårt att sätta en gräns för hur funktionsduglig en förälder bör vara, men en spiral är det ultimata i en gravt funktionsnedsatt persons tillvaro. Eller p-spruta. Inga piller att schabbla bort.

Hennes flickor ser dock helt normala ut. Med rätt stimulans blir de nog helt okej i hjärnkontoret. Terese är den största faran för deras utveckling. Barn behöver stimulans för att bli intelligenta, får de detta spelar arvet mindre roll.
2019-03-22, 16:51
Medlem
Någon flashback agent som ska på sista förhandlingarna på måndag?
2019-03-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon verkar ju ha lugnat ned sig med barnafödandet och inte fött barn på flera år nu.

Man kan inte börja tvångssterilisera folk för det blir svårt att sätta en gräns för hur funktionsduglig en förälder bör vara, men en spiral är det ultimata i en gravt funktionsnedsatt persons tillvaro. Eller p-spruta. Inga piller att schabbla bort.

Hennes flickor ser dock helt normala ut. Med rätt stimulans blir de nog helt okej i hjärnkontoret. Terese är den största faran för deras utveckling. Barn behöver stimulans för att bli intelligenta, får de detta spelar arvet mindre roll.

Hej! Har följt hela tråden men tog ett tag innan jag har kunnat svara. Känner inte bruden i fråga men vet vem hon är.. har väl haft några duster med henne.. det där med skydd för bebisar.. spiral är inte det bästa... Lätt att ta ut själv så p-spruta tror jag skulle vara det bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in