2019-03-22, 03:40
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad värdelöst att ta med en kilt som personlig sak. Kommer ju knappast till nytta på en ” öde ö”.

Äh vadå. Man vet aldrig, kanske går ett fartyg fyllt av säckpipespelare från Edinburgh på grund utanför ön, och de kommer i land. Då är det bra att vara förberedd!

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tror inte de diskuterar Sd rasism eller invandring så du kan lugnt sitta i din hyresrätt med din Vikinga t- shirt o kolla vidare på Robinson

Oh snap!

Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Hade ingen aning om att Gary Moores okände son var med i årets Robinson.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Du citerade inlägget så jävla dåligt så vet ej vad jag skall svara på.

Du har rätt, det var dåligt citerat, väldigt oklart vem han svarade. Jag trodde att åtminstone en del var riktat till mig, så jag svarade också på det.

Citat:
Jag står fast vid mina ord. Du är en mediahora. Ingen saknade dig när du drog till England. Ingen saknar dig på Fiji heller. Du är en blandning av Anna Anka, Gunilla Persson och Anna Book. Fast med slips och fesljummen KändGås i ett urdiskat Slots Senap burkglas. Någon dag kommer du få krypa tillbaka till korset.

Glöm inte Bianca Ingrosso och Pernilla Wahlgren...

Citat:
Bäst att bara förvanska sitt egna varumärke lär stå högt i din skalle. Det gör man bäst i svensk dokusåpa.
Vill du leka advokat i framtiden så räcker det med en googlesökning på ditt namn. Ingen vill ha dig som försvarare i ett brottsmål eller ens en simpel tvist. Ett namnbyte till lär bara göra dig ännu mindre eftertraktad. Särskilt nu när du poserat i bilder och videor.
Hur ställer du det till det?

Skönt att se att fler tänker som jag!

Jag har full förståelse för att unga människor vill "göra sig ett namn", och jag vet att deltagande i TV kan vara ett sätt att göra det (tvivlar ju dock på att program som Paradise Hotel, Ex On The Beach, Ensam mamma söker etc är särskilt bra att vara med i i just det syftet). Men varför; oh varför, är man med i TV och framställer sig redan Dag 1 som en sk*tstövel?! Hur är det bra för ens framtida "varumärke"? Varför kläcker man i inledningen till programmet ur sig att man ser på sina medtävlare "med förakt och avsmak"?

Som jag sagt tidigare; det är sorgligt att det är typer som Carl som framställs som förebilder, att det är manipulativa, falska rygghuggare som anses vara de "bra spelarna" och att de sjyssta och trevliga är trista och har "dåligt underhållningsvärde".

Jag har tydligen varit otydlig i mina tidigare inlägg - eller så har en del problem med läsförståelsen - så jag försöka vara tydlig: Jag tycker inte att alla deltagare måste vara sams och sjunga "We Shall Overcome", jag gillar också när det blir lite "tjafs". Men jag gillar inte när folk uttrycker sig föraktfullt om andra för att de inte har "fina" utbildningar och jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Nick verkar vara ungefär lika otrevlig denna säsong som förra säsongen. Ur underhållningssynpunkt får han gärna vara kvar några veckor.

Jag minns inte honom, men jag såg inte förra årets säsong från början. Åkte han ur relativt tidigt?

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Hamilton är verkligen ett arsle, men ändå rätt skön samtidigt.

På vilket/vilka sätt tycker du han är skön?
Citera
2019-03-22, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför är tråden så dysfunktionell så man hakar upp sig på dysfunktionella människor (som denne Carl Hamilton)?

Det är ju mycket roligare att se skarpa, friska, sympatiska och slipade människor, hur gruppdynamiken utvecklas. Det tycker iallafall jag. Lag Nord.

+1 på den! De peppar varandra och håller ihop.
Jag är smått förtjust i den blonda tjejen, 21 år eller så. Vad heter hon nu igen? Hon påminner om Bella Gulldén, vilken jag också gillar.
Citera
2019-03-22, 04:29
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Tack för gamla minnen, Freddy Lund hette han, spola till 0.39 i videon, Jag hade glömt bort detta

https://www.youtube.com/watch?v=L7xH1KR1LQ8

mvh/

Haha!

Robinson-Robban också, vem kan glömma honom... Mannen med inbyggd drinkblandare...

Skönt citat från någon (vet ej vem: "Glöm inte att de tår du trampar i dag kan ha förbindelse med den röv du måste slicka i morgon!"

Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
https://m.youtube.com/watch?v=s58pI8ogItQ

Intressant att höra hur Anna och agent Hamilton talar om hur de är de enda med ”IQ” i lägret. En annan ställer sig dock samtidigt frågan, på vilket sätt är det smart att - i ett socialt spel - bete sig på ett sätt som resulterat i att samtliga deltagare - i första veckan - vill rösta ut än? Även ifall - låt oss säga - detta vore fallet så är de uppenbarligen inte smarta nog att omvandla detta ”IQ” på ett socialt fördelaktigt sätt.

https://www.svd.se/5-vanor-som-skiljer-dumma-manniskor-fran-smarta. Aningen rolig artikel att läsa om man har agentens beteende i beaktning.

Carl
tycks sakna all social kompetens och har inte vidare hög EQ (https://sv.wikipedia.org/wiki/Emotionell_intelligenskvot). Tycker det är lite svårt att säga något om Anna än så länge.
Citera
2019-03-22, 04:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Femman passar väl ganska bra på Calle och Nicke, eller?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Orka lägga så mycket energi på en person. Var leker han advokat någonstans? Han skrev till och med att han är bara jurist och advokat först om två år. Sen att han är stolt över sin utbildning är bara bra, är du avundsjuk eller vad handlar det om?

Japp, tycker man att en person är otrevlig är man avundsjuk...

Så tröttsamt med alla dessa "du är avundsjuk"; "jantelagen" o.s.v. Försök få in i ditt huvud att man kan tycka illa om en persons beteende - inte att förväxla med att tycka illa om en person - utan att man för den skull är avundsjuk på denne. Säger jag att jag tycker en person beter och uttrycker sig som en sk*tstövel; hur troligt är det att jag är avundsjuk på denne? Han/hon har ett beteende som jag inte gillar, det är knappast något jag avundas personen.

Carl ska absolut vara stolt över sin utbildning, han har säkert jobbat hårt för att nå dit han är. Men han uttalar sig nedlåtande och föraktfullt om människor som inte har högre utbildning/"fina" jobb,

Citat:
Han får spela spelet hur han vill. Han har inte uppfört sig överdrivet illa så som ni försöker måla det som. Visst han har kallat Linn för kort och tjock men det endast framför kameran när han blivit intervjuad av redaktionen (man kan se det som en dagbok). Han har aldrig kallat henne det framför andra, vilket visar på ett acceptabelt socialt beteende.

Självklart får han spela hur han vill. Men vet du vad? Vi som tittar har samma rätt att ha åsikter om hur han spelar. Han ställer upp i ett TV-program, han pratar föraktfullt om sina medtävlare - tja, då får han tåla att folk reagerar på hans beteende och uttalanden också!

Jaha, det är okej att kalla folk taskiga saker när man intervjuas; saker som "hela svenska folket" kommer se och höra, bara man inte säger de sakerna inför de andra deltagarna? Du får ursäkta om jag inte ser dig som någon auktoritet gällande acceptabelt socialt beteende...

Citat:
Vidare har han visat en rationalitet bakom hans val i tävlingen, nämligen att Adnilson och resterande bildad en tydlig pakt som kan kosta dem tävlingar så pass tidigt i tävlingen. Just nu behövs det inga pakter, hela laget ska vara en enhet.

Så snälla kolla på Robinson och håll käften, massa jävla off-topic här inne!

Ja, det är jätterationellt att vilja sabotera tävlingarna för hela laget, samt att sätta sig själv i riskzonen för att åka ur. Han kanske har gått i Farmen-Kims strategiskola? De bägge soldaterna skulle säkert komma bra överens.

Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Mitt intryck är att Carl med sitt sätt orsakat att grupperingarna bildats.

Ja, det är i alla fall så det ser ut.

Citat:
Men det är väl som Farmen att vi ser var vår verklighet.

Det var nog det sannaste som sagts hittills i tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför är tråden så dysfunktionell så man hakar upp sig på dysfunktionella människor (som denne Carl Hamilton)?

Det är ju mycket roligare att se skarpa, friska, sympatiska och slipade människor, hur gruppdynamiken utvecklas. Det tycker iallafall jag. Lag Nord.

Håller med!

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Anna blev illa omtyckt i gruppen för att hon sa att Adnilson skulle ta det lite lugnt med byggandet (han byggde gäststuga o kiosk) och spara lite krafter till första tävlingen. Det var ju av omtanke om gruppen, men grabbarna Grus tål ju ingen annans åsikt. Adnilson kan ju inte ens skita utan att få göra på sitt eget märkvärdiga sätt.

Till skillnad från Carl, som så gärna lyssnar på andras åsikter och är en riktig teamplayer...

Citat:
Visst kan Anna o Carl lägga sig på rygg och kapitulera inför grabbarna Grus, som alla tjejer utom Anna gör, då hade de varit "omtyckta". Att ha en egen åsikt ingår inte i konceptet för att bli omtyckt i lag Syd.

Carl visade ju tidigt att det är "his way or the high way", och nu behandlas han därefter.
Citera
2019-03-22, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Haha!

Carl
tycks sakna all social kompetens och har inte vidare hög EQ (https://sv.wikipedia.org/wiki/Emotionell_intelligenskvot). Tycker det är lite svårt att säga något om Anna än så länge.

I gårdagens avsnitt stod ju Carl och Anna själva och pratade om att det skulle bli någon av dem som röstas ut. Då avslutade ju Anna med att ”vi lämnar ju i alla fall med vetskapen om att vi var dom enda som hade ett IQ”.

Hon är väl typisk kvinna, håller låg profil ihop med andra men kläcker ur sig sådant som ovan bakom ryggen på folk.
Citera
2019-03-22, 08:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Tycker det fanns fler profiler förra året, nu är det en, ja kanske två som tar upp all fokus. Nästa för mycket och det känns riggat. Hoppas Månnson dyker upp.
Citera
2019-03-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
I gårdagens avsnitt stod ju Carl och Anna själva och pratade om att det skulle bli någon av dem som röstas ut. Då avslutade ju Anna med att ”vi lämnar ju i alla fall med vetskapen om att vi var dom enda som hade ett IQ”.

Hon är väl typisk kvinna, håller låg profil ihop med andra men kläcker ur sig sådant som ovan bakom ryggen på folk.
Sen är det väl så att om man behöver man tala om att man har högt IQ så är det sällan sant
Citera
2019-03-22, 09:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel

Ingen människa med hög intelligens uttrycker sig så. Tragiskt.
Citera
2019-03-22, 09:38
Medlem
Vad skulle presenningen renskötaren (minns inte hans namn, kanske Mattias) lade på marken fungera som? Missade om det framgick. Snigelfälla kanske?
Citera
2019-03-22, 09:50
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tycker det fanns fler profiler förra året, nu är det en, ja kanske två som tar upp all fokus. Nästa för mycket och det känns riggat. Hoppas Månnson dyker upp.
Månsson var inte rolig för fem öre, bara en pajas. Ser hellre Jan Movier , Bovier? eller vad han nu hette kommer in och rör om i grytan. Skulle inte förvånad om han eller RobinssonRobban dyker upp som Joker.
Citera
2019-03-22, 10:21
Medlem
Jag hoppas Hamilton hamnar
i gränslandet med Nick kan bli kul
Citera
2019-03-22, 10:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Vad skulle presenningen renskötaren (minns inte hans namn, kanske Mattias) lade på marken fungera som? Missade om det framgick. Snigelfälla kanske?
Jag kan ha villfarligen hört fel...men erkände han inte att han byggde en kåta? och det där vart resultatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in