2019-03-21, 06:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Salama aleykum. (Frid vare med er)

Johannes 20:26
Åtta dagar därefter voro hans lärjungar åter därinne, och Tomas var med bland dem. Då kom Jesus, medan dörrarna voro stängda, och stod mitt ibland de, och sade: »Frid vare med eder!»

"25Detta har jag talat till eder, medan jag ännu är kvar hos eder. 26Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder.

27Frid lämnar jag efter mig åt eder, min frid giver jag eder; icke giver jag eder den såsom världen giver. Edra hjärtan vare icke oroliga eller försagda. 28I hörden att jag sade till eder: 'Jag går bort, men jag kommer åter till eder.' Om I älskaden mig, så skullen I ju glädjas över att jag går bort till Fadern, ty Fadern är större än jag. 29Och nu har jag sagt eder det, förrän det sker, på det att I mån tro, när det har skett." (Johannes 14)

Det är denna frid Herren hälsar lärjungarna med.
Citera
2019-03-21, 06:56
Medlem
LadySwedens avatar
Koranen talar mycket om krig.

"And what is [the matter] with you that you fight not in the cause of Allah and [for] the oppressed among men, women, and children who say, "Our Lord, take us out of this city of oppressive people and appoint for us from Yourself a protector and appoint for us from Yourself a helper?"

Those who believe fight in the cause of Allah, and those who disbelieve fight in the cause of Taghut. So fight against the allies of Satan. Indeed, the plot of Satan has ever been weak.

Have you not seen those who were told, "Restrain your hands [from fighting] and establish prayer and give zakah"? But then when fighting was ordained for them, at once a party of them feared men as they fear Allah or with [even] greater fear. They said, "Our Lord, why have You decreed upon us fighting? If only You had postponed [it for] us for a short time." Say, The enjoyment of this world is little, and the Hereafter is better for he who fears Allah . And injustice will not be done to you, [even] as much as a thread [inside a date seed]."

Wherever you may be, death will overtake you, even if you should be within towers of lofty construction. But if good comes to them, they say, "This is from Allah "; and if evil befalls them, they say, "This is from you." Say, "All [things] are from Allah ." So what is [the matter] with those people that they can hardly understand any statement?" (Koranen 4:75-78)

Bibeln talar också mycket om krig, och evangeliet är nyckeln till att förstå detta heliga krig. Paulus sammanfattar bara vad det handlar om, men även Herren Jesus talar om kriget i evangeliet (för den som vill söka):
"10För övrigt, bliven allt starkare i Herren och i hans väldiga kraft. 11Ikläden eder hela Guds vapenrustning, så att I kunnen hålla stånd emot djävulens listiga angrepp. 12Ty den kamp vi hava att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råda här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna. 13Tagen alltså på eder hela Guds vapenrustning, så att I kunnen stå emot på den onda dagen och, sedan I haven fullgjort allt, behålla fältet. 14Stån därför omgjordade kring edra länder med sanningen, och »varen iklädda rättfärdighetens pansar», 15och haven såsom skor på edra fötter den beredvillighet som fridens evangelium giver. 16Och tagen alltid trons sköld, varmed I skolen kunna utsläcka den ondes alla brinnande pilar. 17Och låten giva eder »frälsningens hjälm» och Andens svärd, som är Guds ord.

18Gören detta under ständig åkallan och bön, så att I alltjämt bedjen i Anden och fördenskull vaken, under ständig uthållighet och ständig bön för alla de heliga. 19Bedjen ock för mig, att min mun må upplåtas, och att det jag skall tala må bliva mig givet, så att jag frimodigt kungör evangelii hemlighet, 20för vars skull jag är ett sändebud i kedjor; ja, bedjen att jag må frimodigt tala därom med de rätta orden." (Efesier 6)

Kriget är ett andligt krig, och enbart ett andligt krig. Att strida för en slavs skull mot hans förtryckare är vad bibelläsare brukar kalla missionsbefallningen, och det är ett påbud från Herren att leva på ett vis som predikar evangeliet.
Senast redigerad av LadySweden 2019-03-21 kl. 06:59.
Citera
2019-03-21, 07:39
Medlem
LadySwedens avatar
"And what is [the matter] with you that you fight not in the cause of Allah and [for] the oppressed among men, women, and children who say, "Our Lord, take us out of this city of oppressive people and appoint for us from Yourself a protector and appoint for us from Yourself a helper?""
(Koranen 4:75)

"3Och Israels Guds härlighet hade lyft sig från keruben, som den vilade på, och hade flyttat sig till tempelhusets tröskel, och ropade nu till mannen som var klädd i linnekläderna och hade skrivtyget vid sin länd; 4HERREN sade till honom: »Gå igenom Jerusalems stad, och teckna med ett tecken på pannan de män som sucka och jämra sig över alla styggelser som bedrivas därinne.» 5Och till de andra hörde jag honom säga: »Dragen fram i staden efter honom och slån ned folket; visen ingen skonsamhet och haven ingen misskund. 6Både åldringar och ynglingar och jungfrur, både barn och kvinnor skolen I dräpa och förgöra, men I mån icke komma vid någon som har tecknet på sig, och I skolen begynna vid min helgedom.» Och de begynte med de äldste, med de män som stodo framför tempelhuset."
https://sv.bibelsite.com/swe/ezekiel/9.htm

Som jag tidigare visat säger Bibeln att denna onda stad är Jerusalem, på andligt språk heter staden Sodom.
Sodom föder sina barn till slavar:

"21Sägen mig, I som viljen stå under lagen: haven I icke hört vad lagen säger? 22Det är ju skrivet att Abraham fick två söner, en med sin tjänstekvinna, och en med sin fria hustru. 23Men tjänstekvinnans son är född efter köttet, då däremot den fria hustruns son är född i kraft av löftet. 24Dessa ord hava en djupare mening; ty de båda kvinnorna beteckna två förbund. Av dessa kommer det ena från berget Sina och föder sina barn till träldom, och detta har sin förebild i Agar. 25Berget Sina kallas nämligen i Arabien för Agar och svarar emot det nuvarande Jerusalem, ty detta lever med sina barn i träldom. 26Men det Jerusalem som är därovan, det är fritt, och det är vår moder."
(Galater 4)

Som Herren Jesus sa:
"Varför fattar ni inte vad jag säger?"

"Summan av Guds ord är Sanning"

... Jag hittar ingenting att anklaga Muhammed för, och då har jag ändå antagit rollen av åklagaren i det ämnet för en tid (dvs invärtes sökt något att anklaga honom för).
Citera
2019-03-21, 08:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Varför skulle det ha mer betydelse att du anser något i Bibeln vara fabricerat än att jag tycker att Koranens historia om Jesus är fabricerad?

Citat:
För att koranen är oförändrad.

Det garanterar inte, att det inte rör sig om fabriceringer.

Citat:
Innehåller vetenskapligt bevis.

Det kan diskuteras (på relevant tråd).

(Jag kan rekommendera tråden: "Ateister! Motbevisa Islam! Kom med era bästa argument!", där det koranbaserade islam redan är motbevisat).
Citera
2019-03-21, 13:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Menar du att Jesus använder en fras muslimer brukar använda?

Fast Jesus levde innan islam ens var påtänkt. Så nog är det väl endå muslimerna som hämtat uttrycket från Jesus.

Frid vare med dig.

När jag citerade Johannes evangelium igår fick jag svaret att det var fabricerat.[1][2] Nu citerar han det själv.
Citera
2019-03-22, 00:42
Medlem
Citat:
Menar du att Jesus använder en fras muslimer brukar använda?

Fast Jesus levde innan islam ens var påtänkt. Så nog är det väl endå muslimerna som hämtat uttrycket från Jesus.

Frid vare med dig.

Även abraham hälsade med fredshälsningen
Citera
2019-03-22, 09:19
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Även abraham hälsade med fredshälsningen
Vad spelar det för roll? Jesus högg inte huvdet av folk som muslimer gör. Han satte inte på en 9 åring som din "profet" Muhammed gjorde. Han våldtog inte krigsoffer etc.

Så muslimer gör någon enstaka bra sak som Jesus gjorde. Betyder det att han är muslim?

Jämför inte guds son Jesus Kristus med någon halshuggande pedofil och hans efterföljare.

Jesus kom flera hundra år innan Muhammed men araberna ville inta emot honom. Istället gjorde de en kopia av Judendom och kristendom med egna modifieringar med hjälp av satan.
Citera
2019-03-22, 13:24
Medlem
LadySwedens avatar
Ingen människa kan ta sig till himlen alls, inte genom NÅGONTING hon gör. Allt är Guds nåd.

Att tro på Gud, det är det rätta. Gud är inte lam och Han saknar inte makt att rädda någon- men man måste lägga bort ALLT man själv förvärvat av vad man tycker att man vet. Och alla människor känner Honom, Gud, som Skaparen.
Citera
2019-03-22, 13:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vem är det som hindrar Mahdi ( den dolde imamen, prästen, profeten)
"7Men när han såg många fariséer och sadducéer komma för att låta döpa sig, sade han till dem: »I huggormars avföda, vem har ingivit eder att söka komma undan den tillstundande vredesdomen? 8Bären då ock sådan frukt som tillhör bättringen. 9Och menen icke att I kunnen säga vid eder själva: 'Vi hava ju Abraham till fader'; ty jag säger eder att Gud av dessa stenar kan uppväcka barn åt Abraham. 10Och redan är yxan satt till roten på träden; så bliver då vart träd som icke bär god frukt avhugget och kastat i elden."

... och Skriften kan inte ändras.
Citera
2019-03-22, 14:13
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur vet du det?
Frågar du om hur jag vet att Jesus inte våldtog krigsoffer eller hur jag vet at Muhammed gjorde det?
Citera
2019-03-22, 14:20
Medlem
Citat:
Frågar du om hur jag vet att Jesus inte våldtog krigsoffer eller hur jag vet at Muhammed gjorde det?

Det är lika lögnaktig att berätta allt man hört / Profet Mohammed
Citera
2019-03-22, 14:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag frågar hur du vet att Muhammed gjorde det.

Sunnah skrevs långt efter Muhammeds död. Jag jämför sunnah med tex kyrkofädernas böcker. De är inte Skriften, och även fast det givetvis finns en del sanning i det de skrev är dessa böcker inte skiljda från någonting du eller jag skriver ifråga om helig skrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in