2019-03-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför skulle anhöriga vilja att uppgiften om goda bevisunderlag i en existerande filmsekvens skulle strykas och mörkas....?
När polisen ändå gick ut med andra bevis på att båda hade planerat detta och att båda var mistänkta för att ha dödat barnen?
Det tror jag är för slaskmedia skulle göra allt för arr få tag i denna.
Jag har också fått info utanför tråden och den säger att det finns en filmsekvens men även minst ett handskrivet avskedsbrev.
Citera
2019-03-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon fick veta att hanna var mordoffer. Märklig jurist det där.
Nästan som om hon vill peka ut Oskar?
Ja hade hon inte varit jurist så hade jag nästan trott henne
Citera
2019-03-21, 23:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Du har blivit trollad av det största trollet jag skådat och du svalde allt med hull och hår. Pinsamt

Fullt möjligt att det var ett troll som inte bara skrev till mig utan även flera andra. Det var också därför vi inte köpte det hela utan bad om verifierade uppgifter och dokument.
Smart av oss alla tycker jag.

Men du kanske har en teori varifrån denne person som upogav sig vara anhörig, fick dokument som endast innehas av polisen, rättsmedicin och som kan delas ut till anhöriga?
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det kan inte stå tydligare. I obduktionsrapporten står det tydligt och klart att Hanna och barnen har blivit mördade. Vad diskuterar folk mer? Planeringen? Den gemensamma? Finns inte. Polisen lyssnade på Oskar. Han har gett polisen alla instruktioner.
2 saker tar polisen som bevis. Underskrifterna har kommit till efter att H och O skrivit sina rader. Det skrivna var digitalt. Så det kan vara vem som helst.
Hannas underskrift är äkta. Eftersom det var så viktigt för Oskar att inte framstå som en ensam mördare har han antingen under våld fått hennes underskrift el manipulerat henne.
Den andra beviset är testamentet hos Hanssons. Jag ifrågasätter att Hanna var där personligen.
De har mailkonversationer som bevis också. De har tömt mobiler där man tydligen också hittat saker av intresse för utredningen.
Du får fan öppna ögonen nu.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Då skulle ju polisen nämnt detta. De nämnde ju brevet men de redovisade ju inte brevet för det. De nämnde mail mellan föräldrarna men redovisade noll av vad dessa mail innehöll. Därför skulle de naturligtvis ha nämnt en film där man de facto ser bägge föräldrarna styrka förfarandet, utan att de för den sakens skull behövt redovisa någonting ÖVERHUVUDTAGET ALLS ur filmen. Det är ju så de redovisat allt annat de åberopat som bevisning, iphone som brev som mailkorrespondens mellan makarna. En videofilm hade naturligtvis nämnts, men utan att de någonsin benämt något utav innehållet i den.

Inte alls säkert att polisen skulle nämnt det. De nämnde 3 dokument. De har även nämnt mailkonversationer som de funnit i datorer och telefoner.
De har även framkommit att O och H lagt fram ett USB-minne men de har inte nämnt vad som fanns där.
Citera
2019-03-21, 23:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tror du har helt rätt i detta.
Inte skulle polisen mörkat ett så givet bevis som en inspelad filmsekvens.

Vad fanns på USB-minnet?
Citera
2019-03-21, 23:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja varför detta...?

Vi var några som tidigare fick buntar med pm från postare som påstod sig vara närstående, insatta och också anhöriga. I något fall skickades också dokument som egentligen bara borde delgetts en anhörig.

Hurvida detta var rena troll eller inte vet i alla fall inte jag idag. Jag valde att fråga efter fler dokument och bevis innan jag ville tro på uppgifterna. Dessa bevis kom aldrig. I stället blev tonen grov, hotfull och hatisk.

Men en av de saker som flera gånger nämndes från den person som skickade dokumenten och som uppgav sig vara anhörig, var att det framförts hot om förtalsåtal mot anhöriga och mot polisen om dessa skulle gå ut med fakta kring vad man hittat och vad som faktiskt skett i villan.
Personen ställde flera gånger frågor i pm om det verkligen kunde gå till åtal och innebära konsekvenser om anhörig till i det här fallet H skulle gått ut med mer information. Eller om polisen skulle göra det.

Jag vet som sagt inte om detta stämmer, det kan vara rena påhitt av ett flerhövdat trollmonster som bara ville spela ett spel. Det bör i vart fall tas med en väldigt stor nypa salt.

I och med att flera nick var inblandade, så kan det finnas både äkta och falsk vara här. Mot slutet definitivt en trollfabrik som arbetade i skift. Misstag har begåtts, data finns sparade och idag vet vi åtminstone vilka som ligger bakom.
Citera
2019-03-21, 23:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon fick veta att hanna var mordoffer. Märklig jurist det där.
Nästan som om hon vill peka ut Oskar?

Visst är det intressant att den 8/2 få bekräftat att H var mordoffer - och sedan få det bekräftat igen i FUP 19/3.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-21 kl. 23:29.
Citera
2019-03-21, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Ja hade hon inte varit jurist så hade jag nästan trott henne
Ja och är hon under hot från hans anhöriga tro? Den juridiska släkten med makt som kan ha styrt tuschpennan?

Det är inte konspiration utan värnande om insyn.
Citera
2019-03-21, 23:20
Medlem
Citat:
Fullt möjligt att det var ett troll som inte bara skrev till mig utan även flera andra. Det var också därför vi inte köpte det hela utan bad om verifierade uppgifter och dokument.
Smart av oss alla tycker jag.

Men du kanske har en teori varifrån denne person som upogav sig vara anhörig, fick dokument som endast innehas av polisen, rättsmedicin och som kan delas ut till anhöriga?
Kontakter. Inte första kontakten heller i ett mordfall. Tyvärr.. Allvarligt om du frågar mig.
Citera
2019-03-21, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst är det intressant att den 8/2 få bekräftatatt H var mordoffer - och sedan få det bekräftat igen i FUP 19/3.
Du som obducent borde väl veta att det ordvalet inte används.

Hanna är inget offer så det är inte mycket som stämmer där inte.
Senast redigerad av develi 2019-03-21 kl. 23:27.
Citera
2019-03-21, 23:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
I och med att flera nick var inblandade, så kan det finnas både äkta och falsk vara här. Mot slutet definitivt en trollfabrik som arbetade i skift. Misstag har begåtts, data finns sparade och idag vet vi åtminstone vilka som ligger bakom.

Jajamen det vet vi idag - helt frankt
Men sanningen är ju att det faktiskt är sant att det finns en risk för att ena släkten kan väcka förtalsåtal om den andra partens anhöriga går ut med ofördelaktiga uppgifter om den andra föräldern.
En svår balansgång som kanske kunde skrämma någonting tystnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in