2019-03-21, 22:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och du påtalar Belgian blue?

Enligt pressträffen finns det ingenting om att barnen visste nåt enligt Fu:s utredning och jag tror nog inte två töser vill brutalt strypas el kvävas av sina föräldrar.

Om det är viktigt?
Ja, om det förekommer i en viss agenda som förstärkningsord och är rent felaktigt är det viktigt.
Det kan ju bli trådsanningar och det är ju onödigt.

Ingen utredningsåtgärd kan utesluta att de två mordoffren var informerade och uttalat samtycke, eller utryckt en egen bestämd vilja att dö, men jag håller med om att det framstår som väldigt osannolikt.
Citera
2019-03-21, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Här påstås det att föräldrarna dödade sina barn därför att de inte orkade att se sina barn lida. När man ser sina barn lida har man empati. Jag påstår att föräldrarna inte döda sina barn därför att de såg sina barn lida. Jag påstår inte att föräldrarna aldrig någon gång visad empati för sina barn.
Men du begriper väl att det är föräldrarnas perspektiv som beskrivs?
Att de ansåg barnen lida (vilket de säkert gjorde då sjuka barn lider) och att de då via snedvridet synsätt såg det som en lösning. Döda lider nämligen inte.
De inbillar sig då vara altruistiska.
Personligen undrar jag snarare hur detta är så svårt att begripa då ni är några som upprepat pratar om detta ich vantolkar det hela tiden,?
Att de sen både uppförstorat och svartmålat både nuet och framtiden råder ingen tvekan.
Det är skevt, falskt, inbillat.
.
Citera
2019-03-21, 22:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet inte om jag har uppfattat frågan rätt.

- Fegt av honom att inte ta på sig skulden ensam för morden utan att göra Hanna medskyldig . Han kunde inte stå upp för att han blev knäpp. Han ville inte bli bedömd/ dömd av omvärlden ” den som blev knäpp och mördade sin familj”.
- han kanske kände sig inte tillräckligt uppskattad av kollegor , släkt och visa nu äntligen efter sin död hur mycket ” han ” led pga barnens sk sjukdomar
- storhetsvansinne
- om man känner sig missuppfattad , missförstådd, försummad , allt i den riktningen så ville han kort och kallt förklara för omvärlden . En typ av martyrskap. Nästan lite religiöst. Rituellt.
För mig , allt detta visar att det var Oskar.
Hanna var inte den människan alls

Jo du uppfattade min fråga helt rätt
Jag försökte göra mig en bild av vad du tror kunde vara orsaken till att O skulle varit intresserad av att försöka framställa sig som ”bara” medgärningsman även om han ensam gjort det här.
Du svarade ungefär det jag trodde kunde vara orsaken till ett sånt handlande.
Tack!
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-21 kl. 22:59.
Citera
2019-03-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej.
Precis som jag skrivit svarade A- C A att det fanns tre mordoffer i villan.
Och att forenska fynd visat att endast en förälder mördat bägge barnen.

Den fanns ingen formulering ”tror” eller något annat sviktande-på-målet uttryck i hennes svar.

Jag hade också på mail ställt två frågor om enbart antal. Lätt att besvara.
Första frågans svar om antalet mordoffer var tre. Andra frågan svar om hur många personer som deltog vid morden på barnen var en. Går inte att missförstå eller misstolka dessa svar på antal.
Du fick ju inget mail sa du? Lätt att höra fel och att det var hennes tolkning. Tror mer på hennes svar jag fick än på dig.
Citera
2019-03-21, 22:57
Medlem
Det kan inte stå tydligare. I obduktionsrapporten står det tydligt och klart att Hanna och barnen har blivit mördade. Vad diskuterar folk mer? Planeringen? Den gemensamma? Finns inte. Polisen lyssnade på Oskar. Han har gett polisen alla instruktioner.
2 saker tar polisen som bevis. Underskrifterna har kommit till efter att H och O skrivit sina rader. Det skrivna var digitalt. Så det kan vara vem som helst.
Hannas underskrift är äkta. Eftersom det var så viktigt för Oskar att inte framstå som en ensam mördare har han antingen under våld fått hennes underskrift el manipulerat henne.
Den andra beviset är testamentet hos Hanssons. Jag ifrågasätter att Hanna var där personligen.
Citera
2019-03-21, 23:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Du fick ju inget mail sa du? Lätt att höra fel och att det var hennes tolkning. Tror mer på hennes svar jag fick än på dig.

Du läser dåligt. Jag ställde två frågor på mail - och fick svar på telefon.
Citera
2019-03-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Då skulle ju polisen nämnt detta. De nämnde ju brevet men de redovisade ju inte brevet för det. De nämnde mail mellan föräldrarna men redovisade noll av vad dessa mail innehöll. Därför skulle de naturligtvis ha nämnt en film där man de facto ser bägge föräldrarna styrka förfarandet, utan att de för den sakens skull behövt redovisa någonting ÖVERHUVUDTAGET ALLS ur filmen. Det är ju så de redovisat allt annat de åberopat som bevisning, iphone som brev som mailkorrespondens mellan makarna. En videofilm hade naturligtvis nämnts, men utan att de någonsin benämt något utav innehållet i den.
Nej, det kan vara en sån detalj som anhöriga ville att de skulle stryka vid PT.
Citera
2019-03-21, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ingen utredningsåtgärd kan utesluta att de två mordoffren var informerade och uttalat samtycke, eller utryckt en egen bestämd vilja att dö, men jag håller med om att det framstår som väldigt osannolikt.
Jag beskrev ATT detta utretts, att det inte via typ barns skrift, datorer eller vänner framkommit nåt om att de var medvetna om att det skulle ske.
Mer kan inte en Fu utreda, resten är spåkärring och irrelevant nivå.

Nej. Det låter inte varken sannolikt eller ens klokt om en 11- och 14 åring skulle ge samtycke till att kvävas och strypas.
Citera
2019-03-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om barnen. Vuxna skyddas.

Nej, det är bedrövligt.
Citera
2019-03-21, 23:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nej, det kan vara en sån detalj som anhöriga ville att de skulle stryka vid PT.

Varför skulle anhöriga vilja att uppgiften om goda bevisunderlag i en existerande filmsekvens skulle strykas och mörkas....?
När polisen ändå gick ut med andra bevis på att båda hade planerat detta och att båda var mistänkta för att ha dödat barnen?
Citera
2019-03-21, 23:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag tror att dom inte var samspelta alls. Jag tror Oskar ligger bakom allt. Mördandet, ordna avskedsbrev , testamente . Jag kände dom så pass mycket. Hur mycket jag än försöker göra Hanna till mördare el planerare till mord får jag inte till det.
Jag tror Oskar kände sig inte tillräckligt uppskattad på slutet. Det berodde säkert på hans psyke. Han kanske behövde extremt mycket bekräftelse. Vet inte.
Rubriken: till den det berör
Det är inte Hannas ord. Hanna hade inte storhetsvansinne
Tror du får tipsa polisen. De måste fått allt om bakfoten trots allt material de gått igenom. H är oskyldig o O är skuld till allt.
Citera
2019-03-21, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon fick veta att hanna var mordoffer. Märklig jurist det där.
Nästan som om hon vill peka ut Oskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in