Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Orden i avskedsbrevet är för mig typiskt Oskars.
Folk har olika sätt att uttrycka sig. Hanna var väldigt olik Oskar. Hon uttryckte sig inte så opersonligt som han. Hon skulle gjort som majoriteten och inte lämnat nåt brev om hon skulle begå självmord. Det skulle vara det sista hon skulle planera/ tänka. Jag var ensam med båda Oskar och Hanna. Min uppfattning är att det var Oskar som var författaren till olika dokument som lämnades efter. Även pedantaktiga beteendet att överhuvudtaget vara så noggrann att t o m efter sin död ge folk instruktioner var inte direkt Hannas starka sida
Kul att du är tillbaka.
Några "förklarande" dokument har "lämnats" / planterats efter dåden i Bjärredsvillan. En hel familj, två barn och två vuxna är döda. Mördade. Polisen uppger att nån eller båda gärningsmännen efterlämnat dokument som påvisar vad som hänt och varför. Dokumentens äkthet går att verifiera påstås det. Inte varför och hur.
Varför skulle inte O eller för den delen H, kunnat mörda barnen och respektive, utan att efterlämna någon förklaring ?
Det tycks mig, som om, dokumenten lämnats pga av någon sorts tvångstanke... att gärningsmannen inte helt och fullt velat stå för vad denne gjort. Varför ?
Hur sannolikt är det att båda var samspelta i mördandet av döttrarna ?
Tillspetsade frågor. Osammanhängande karaktärsbeskrivningar i tråden - du har ändå träffat familjen - det är värdefullt.
Svara om du vill - annars - strunta ba´. Invektiven, du vet....