Där var en en liten mörk man, jag tror att han heter Martin, som gjorde tandborstar till alla som vill ha. Jag tror att han har sameblod i ådrorna. Väldigt påhittig men de andra tyckte han var tjatig.
Ja, Martin Sourra från Gällivare, haha ja han minns man ju, vilken härlig figur han var.Han hade man ju glömt bort.
Jag har inte dragit upp särskilt mycket själv. Produktionen ställde frågor och jag svarade. De krävde ett CV när de ringde upp mig och frågade om jag ville vara med.
Jag har enligt mig själv inte särskilt mycket att vinna på att ljuga ihop något eller att överdriva något. Mina utspel i Robinson hade varit nog ändå, tror du inte?
Sen vet jag inte om det är särskilt svårt att imponera på typiska svenskar som jobbar i en butik 9-5 i en håla och vars höjdpunkt i veckan är att glo på Robinson. Men men,
/C
Jag tror vi har kompatibla världsbilder: vi korvgubbar som tjänar korvören och har lagen som tak visavi er mer betydelsefulla och rationella som har lagen som golv.
Tycker man kan utläsa mellan raderna att du inte vinner Robinson. Trist i så fall.
Är det inga "straff" eller likande som deltagare kan få OM man spoilar?
Jag antar att ni fått skriva på något kontrakt där ni dyrt o heligt lovar att inte spoila?
Ja, Martin Sourra från Gällivare, haha ja han minns man ju, vilken härlig figur han var.Han hade man ju glömt bort.
mvh
Det var väl även han som, i en tävling i slutskedet där alla fick 1 timme på sig att göra en egen pilbåge som de skulle använda till tävlingen i nästa moment, lyckades göra en nästan perfekt pilbåge och sedan hjälpte (gjorde pilbågarna åt) de andra tävlanden också.
Han hade kunnat vinna den tävlingen eftersom han var den enda som lyckades göra en funktionell pilbåge, men istället förlorade han tävlingen och åkte ut ur Robinson kort därefter.
En riktig go och genomsnäll man (jag minns att jag hejjade på honom), men inte så taktisk. Snacka om motparten till Carl i årets omgång.
Senast redigerad av DFrost 2019-03-21 kl. 12:51.
Minigubben, den korta tunnhåriga, Kalle, varför är det mest han som har mycket kläder på sig? Vill han inte visa sina chipstuttar? Var det bara han som frös, är de andra mer tåliga mot kyla?
När skall det gå upp för läsarna av denna tråd att CSH har påbörjat byggnationen av ett Varumärke?
Detta handlar inte om ett deltagande i Robinson av traditionellt slag utan i stället om att bygga och stärka ett brand för ett givet syfte. Vad, ja det har jag ännu inte lyckats lista ut. Men det är helt klart att just Carl Hamilton (i och med namnbytet) är just detta Varumärke. Ett Varumärke som nu skall fyllas med innehåll. Det är denna resa som den gode CSH bjuder in oss till, det skall bli spännande att åka med.
Han kan sedan om han så väljer, byta tillbaka till sitt ursprungliga namn anonymisera sitt eget personliga jag, samtidigt som Varumärket Carl Hamilton lever vidare.
På detta sätt har han därmed också lyckats "ta över" ett Varumärke som redan tidigare funnits, men inte blivit kommersiellt exploaterat till sin fulla grad.
Vad blir första merchedise produkten, T-Shirts med citat; "Den korta tjocka" eller varför inte "Korvgubbar" ? etc
Du har säkert rätt. Jag ifrågasätter bara det varumärke han bygger. Varför vill man framstå som en narcissistisk besserwisser som helt saknar "laganda" och uttalar sig nedlåtande om sina lagkamrater och människor i allmänhet?
Vore det inte bättre att ha en trevligare framtoning så att man ses som en sympatisk människa? Eller är det så illa att det numera är "the bad guys" som är förebildena och de trevliga är nollor?
Det är som Emelie i Farmen 2019. Många människor ser henne som falsk, manipulativ och oärlig i största allmänhet. Varför tycker man det är bra att folk har den åsikten om en?
Jag kanske är larvig och "PK", men jag tycker intensivt illa om de beteenden som Carl, Emelie och andra visar upp. Jag får väl skylla på hur mina morföräldrar uppfostrade, de var av "den gamla stammen" och sådana beteenden var helt oacceptabla i deras ögon.
Lite OT-svammel:
När jag tänker efter så slår det mig att jag har en mer personlig anledning att tycka illa om den gode herr Hamiltons beteende; han påminner mig om min ena halvbror. Han var en "sol-och-vårare", och svindlade även sin mormor, mig, mina morföräldrar, alla sina vänner och många av mina, samt en arbetsgivare. Han flydde landet när han blev polisanmäld för stöld av närmare 100 000:-, och dök sedermera upp i Paris där han svindlade folk på löpande barnd. Han hade också bytt namn; kan ni gissa till vad...?
Hamilton, så klart! Vet ej förnamnet, men jag gissar att det började på C...
Citat:
Ursprungligen postat av AndMod
Vilka åsikter talar du om? Att korta och tjocka är sämre på tävlingarna?
Hans beteende är inte optimalt för den sociala delen, men han har ju helt rätt angående tävlingsbiten av programmet.
Varför utgå från att "korta och tjocka" inte kan vara bra på någon tävling över huvud taget? Alla tävlingar handlar ju inte om styrka, snabbhet etc. Sedan tycker jag inte att man säger så, helt enkelt. Som sagt, jag uppfostrades av människor födda på 20-talet, de lärde mig deras värderingar och de tycks vara helt annorlunda än de värderingar många har i dag.
Och uttrycket "korvgubbar", som om de är sämre människor för att de inte är jurister/främlingslegionärer. Jag tycker Carl visar ett förakt mot människor och att han varkar totalt empatilös. Dessutom tror jag han är rasist, men det har jag inga "bevis" för - än. Det kommer säkert...
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Carl är smart och går säkert jättebra i en konkurrensinriktad omgivning. Han är mer amerikansk än svensk. Han är resultatinriktad och blir otålig när omgivningen inte kan hålla jämna steg. I en svensk janteomgivning där alla ska sjunga We shall overcome och "Alla ska med!" så går han inte hem.
Jag menar inte att "alla ska sjunga 'We Shall Overcome'", det är en tävling. Men man kan tävla på olika sätt.
Det är så tröttsamt att det alltid ska skrikas "jantelagen" när man kritiserar någon. Jag är inte avundsjuk på Carl, och jag unnar honom all framgång i livet. Jag tycker bara som sagt att han verkar empatilös och att han visar ett människoförakt som jag inte gillar.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Hujeda mig!
Jaha...
Senast redigerad av Charmaine 2019-03-21 kl. 15:57.