Citat:
Yes! Jag fick socialisera med Anna därav valde jag henne. Men sen fick jag även den oerhörda äran att socialisera med den lesbiska kommunist-veganen sophie som inte kunde snacka nog om hur känd hon är i USA och hur hemska alla vita män är. Så henne ville man ju välja! Not. Hennes snack om hur bra hon var på att simma visade ju sig också vara vegansk cancer.
Sen fick jag umgås med Tobias, som jag måste erkänna att jag underskattade något oerhört! Vilken jävla undercover-kille alltså! Hade man vetat eller fått minsta vibben så hade man helt klart pushat för Tobias.
Min poäng är denna.
Man placerar tre fysisikt starka grabbar tillsammans (korvgubbarna) i en vecka där de får sola och bada och göra i stort sätt vad som helst (det fick inte vi) vi fick även strikta order om att inte prata med varandra om något personligt och eller var vi kom ifrån osv osv. Dessa grabbarna var bästa vänner redan på båten till flotten där första tävlingen började.
Man valde alltså från Mastiffs håll att placera tre starka grabbar, med samma socio-ekonomiska bakgrund samt invandrar-bakgrund tillsammans. Sen väljer man en tävling där man skall simma 400m, där de 6 första får välja lag. - Här vill jag även tillägga att Arga korvgubben Anders stod och skrek innan vi hoppade i vattnet att om någon tjuvstartar är det hemgång direkt. Lukas hoppar i vattnet på Färdiga istället för på GÅ. Vilket gör att han hamnar direkt framför mig då vi stod bredvid varandra. Stor fördel. Produktionen sa ingenting.
Nu är min fråga till dig. Du menar alltså på att allt detta skulle vara en slump? Sätt de tre invandrarkillarna som är väldigt lika varandra med varandra och mig med två feminister och en norrlänning som är rockare? Fanns givetvis ingen baktanke med det alls.....
jag hade föredragit, likt alla andra normala människor, att ingen känner varandra eller har stött på varandra förrens på flotten.
Det är orimligt att arbeta mot pakter som påbörjats en vecka innan tävlingen börjar. En produktion som säger en sak och gör en annan och som till råga på allt vägrar att hedra kontraktet man skrivit under.
Säg vad du vill men hade du varit där och upplevt samma så hade du garanterat inte varit så tvärsäker på din sak som du är nu.
/C
Sen fick jag umgås med Tobias, som jag måste erkänna att jag underskattade något oerhört! Vilken jävla undercover-kille alltså! Hade man vetat eller fått minsta vibben så hade man helt klart pushat för Tobias.
Min poäng är denna.
Man placerar tre fysisikt starka grabbar tillsammans (korvgubbarna) i en vecka där de får sola och bada och göra i stort sätt vad som helst (det fick inte vi) vi fick även strikta order om att inte prata med varandra om något personligt och eller var vi kom ifrån osv osv. Dessa grabbarna var bästa vänner redan på båten till flotten där första tävlingen började.
Man valde alltså från Mastiffs håll att placera tre starka grabbar, med samma socio-ekonomiska bakgrund samt invandrar-bakgrund tillsammans. Sen väljer man en tävling där man skall simma 400m, där de 6 första får välja lag. - Här vill jag även tillägga att Arga korvgubben Anders stod och skrek innan vi hoppade i vattnet att om någon tjuvstartar är det hemgång direkt. Lukas hoppar i vattnet på Färdiga istället för på GÅ. Vilket gör att han hamnar direkt framför mig då vi stod bredvid varandra. Stor fördel. Produktionen sa ingenting.
Nu är min fråga till dig. Du menar alltså på att allt detta skulle vara en slump? Sätt de tre invandrarkillarna som är väldigt lika varandra med varandra och mig med två feminister och en norrlänning som är rockare? Fanns givetvis ingen baktanke med det alls.....
jag hade föredragit, likt alla andra normala människor, att ingen känner varandra eller har stött på varandra förrens på flotten.
Det är orimligt att arbeta mot pakter som påbörjats en vecka innan tävlingen börjar. En produktion som säger en sak och gör en annan och som till råga på allt vägrar att hedra kontraktet man skrivit under.
Säg vad du vill men hade du varit där och upplevt samma så hade du garanterat inte varit så tvärsäker på din sak som du är nu.
/C
Tack för svar Carl!
Nej jag menar inte att detta skulle vara en slump. Jag har inte en aning om vad som är slump eller inte i Robinson. Jag är också övertygad om att produktionen försöker påverka för att skapa en produkt som lockar många tittare och det tycker jag att de lyckas rätt bra med. Det är väl ändå det som man som deltagare måste inse och försöka anpassa sig till.
Jag tycker nog att du koncentrerar dig på fel saker när du hänger upp dig på att Emilio, Lucas och Adnilson fick lära känna varandra innan när du själv fick samma chans att lära känna Anna, Tobias och Sophia. Man kan ju konstatera att du efter den möjligheten valde fel som tog Anna istället för Tobias och Sophie.
Du kallar grabbgänget för tre starka grabbar. Vart har Emilio visat på någon styrka ännu? Han kanske är en kul och trevlig prick men om han är sådär jättestark så lyckas han maskera det bra.
På 400 meter havssimning med flytväst borde det göra varken till eller från om Lucas hamnade precis före dig. Det försprånget är lika med nada då.
Det finns inget orimligt med att arbeta mot en pakt som finns från start i Robinson. Förstår inte hur du kan påstå det. Den grabbpakten du hänvisar till är ju redan spräckt och om man nu har följt några säsonger av Robinson så borde man ha lärt sig att pakter för det mesta inte är värda ett skit men att det ofta lönar sig att vara en hygglig prick. Alltså helt feltänk från dig.
Det är möjligt att jag inte hade varit så tvärsäker om jag hade varit där precis som du påstår. Men jag vet ju såpass mycket att det brukar vara bortåt 10.000 sökande varje säsong. Bland de sökande finns det naturligtvis ett antal som hade varit mer värda en chans än de personer som åker dit och sedan på något sätt ger upp i ett tidigt skede innan deras förmåg att navigera fram genom Robinson ens satts på något större prov. Sådant gör mig ledsen.
Ha det bra Carl. Det finns säkert massor av bra egenskaper hos dig med. Försök att lyfta fram dem istället för att du försöker försvara ett helt misslyckat Robinsondeltagande.