2019-03-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Framgår det verkligen att hon aktivt har googlat? Uppfattar det mer som att hon har klickat på länkar till filmer, porrsurfat alltså. Som jag förstår det har försvaret valt ut ett urval av länkar med suspekta namn. Alltså att hon kan ha sett mycket mer porrklipp, men försvaret tog bara med de med misstänkta namn vilket ger en skev bild av att hon specifikt skulle vara intresserad av äldre.

Ja det framgår. Det har noll värde.
Citera
2019-03-20, 17:29
Medlem
Glenn fick 3 år i Hovrätten också. Plus 215´ i skadestånd. Någon som vet vilken kåk han får? Eller vill gissa?
Citera
2019-03-20, 19:17
Medlem
TantGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Denna tråd börjar nu bli tämligen ointressant att följa. Mycket skåpmat som ältas fram och tillbaka. Bagdad-Bob fortsätter maniskt att förnedra BO i sin hatiska inställning till henne trots domstolsutslaget i HR. Tröttsamt och ger inget som helst nytt. Nu återstår bara en sak som håller liv i tråden. Det är om HD skulle ta upp målet för prövning om GS överklagar.

GS blir dömd i tingsrätt och hovrätt för våldtäkt. Paragraf 1 punkt 1 o 3. Citerat någon sida ovan.
Det finns en paragraf 1a - ovarsam våldtäkt, den hade åklagaren som alternativyrkande.

Men både TR och HR dömde för våldtäkt - inte ovarsam våldtäkt. Ovarsam våldtäkt - då kunde det blivit HD av prejudikatskäl.

Att HD tar upp detta nu ser jag som osannolikt. Lagen om våldtäkt är inte ny, även om den modifierats på senare år. Bevisprövning sysslar inte HD med. Men jag har haft fel förr.

/TG
Btw: varför kallar ni våldtäktförsvararen - gräsklipparmannen - för bagdad bob ?
Citera
2019-03-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantGul
GS blir dömd i tingsrätt och hovrätt för våldtäkt. Paragraf 1 punkt 1 o 3. Citerat någon sida ovan.
Det finns en paragraf 1a - ovarsam våldtäkt, den hade åklagaren som alternativyrkande.

Men både TR och HR dömde för våldtäkt - inte ovarsam våldtäkt. Ovarsam våldtäkt - då kunde det blivit HD av prejudikatskäl.

Att HD tar upp detta nu ser jag som osannolikt. Lagen om våldtäkt är inte ny, även om den modifierats på senare år. Bevisprövning sysslar inte HD med. Men jag har haft fel förr.

/TG
Btw: varför kallar ni våldtäktförsvararen - gräsklipparmannen - för bagdad bob ?

Utan att vara påläst heter det inte "oaktsam våldtäkt" kanske? Annars hänger jag med i ditt resonemang. Bagdad-Bob? Om du är ung så googla så förstår du.
Citera
2019-03-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
varför är det så svårt för förvirrade stackare som dig att våga erkänna

Detta är komik på hög nivå
Citera
2019-03-20, 20:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Dessutom så har inte ni tagit fasta på att den tidigare narkotikadömda kokerskan har ändrat sin version i det tredje polisförhöret och det gör att hennes trovärdighet sjunker markant. En friande dom hade varit bra här som en markering från rättssamhället att lögner tolereras ej.
Du griper tyvärr efter halmstrån. Hovrätten för ett resonemang kring de olika förhören Du borde också förstå att det finns en anledning att polisen har flera förhör med inblandade för att det behövs kompletterande uppgifter. Det första förhöret är ett konceptförhör som sammanfattas och skedde i samband med polisanmälan. Såklart att det inte blir komplett och därför genomför polisen fler förhör.

I förhör 2 dagen efter säger MÄ att han innan rökpausen "Han kysser mig och tar på mig överallt". Då verkar MÄ inte fått frågan om att förtydliga vad hon menar med "överallt".

"Så jag säger "Fan e det du Glenn? Vad gör du här? Gå och lägg dig. Vad gör du?" Men han
fortsätter och jag tänker vad händer? Jag blir helt paralyserad. Jag blir chockad och rädd för att det är så konstigt. Han kysser mig och tar på mig överallt."

I det tredje förhöret blir hon ombedd att förtydliga med vad hon menar med "överallt". Hon vill helst inte prata om det, så det är inte konstigt att hon inte sa mer än "överallt" i tidigare förhör. Förhörsledaren får mer eller mindre dra ur MÄ vad hon avser.

"FL: Du säger i förhör här också då att Han tar på mig överallt.
H: Ja. Jo men det gör han.
FL: Hur? Var?
H: Det har jag redan förklarat en gång.
FL: Ja men du får…
H: Ja, på min kropp så klart.
FL: Var på din kropp?
H: Överallt på min kropp.
FL: Var är överallt?
H: Ja hela kroppen. I mitt… jag tycker det är så äckligt och säga det…
FL: Får försöka
H: På mitt könsorgan, på min rumpa, på mina bröst, överallt och sen säger, sen har jag för mig nu, för jag trodde först att jag hade tänkt att det bara var typ det andra övergreppet men sen så går inte det sen min hjärna säger att det inte är det. Att det är det här vid första han klär av mig. Och jag kan inte sätta tid, alltså det här är en sådan lång jävla natt. Det har tar ju aldrig, jag kan inte sätta exakt tidpunkt när han gör det men då säger han något sådant där och jag vet inte, alltså jag… och så klär han av mig som att jag vore ett jävla barn.
FL: Om jag förstår det rätt då så tar han på dina bröst?
H: Alltså på, ja han tar ju, alltså på utanpå kläderna så här, vad ska man… alltså det här är så äckligt… tills han bestämmer sig för att nu ska jag inte ha på mig kläderna längre."

Du läser väldigt selektivt och bryr dig bara om det som passar in på din förutbestämda teori. Rätten har i vart fall tagit fasta på att när hon ringde in larmsamtalet så beskrev hon hur hon vaknade av att han hade sina fingrar i henne. vidare att hon vid kontakten med Rodell och Salomonsson att det rört sig om två tillfällen. Likaså i ett SMS till Monika.

"Till det kommer att målsäganden i inledningen av larmsamtalet har uppgett att hon vaknade av att gärningsmannen hade sina fingrar i henne. Under samtalet har hon även berättat att han drog av henne kläderna, att han var ”på med fingrar överallt och även sin mun”, att han kysste henne samt att hon gick ut på balkongen för att röka och att han också kom ut dit för att sedan följa med henne tillbaka in till sängen. I sammanhanget kan också noteras att målsäganden i chattkonversationer den 13 oktober 2018 har skrivit till Jennifer Rodell att Glenn Schiller våldtog henne i två omgångar och till Jakob Salomonsson att hon spelade in ”andra gången” på sin mobiltelefon. Hon har även i ett sms till Glenn Schillers hustru samma dag förklarat vad som inträffat och använt uttrycket ”efter andra gången”. Målsäganden har alltså redan från början beskrivit två olika händelser."
Citera
2019-03-20, 20:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Så gör du samma sak igen, bryter upp mitt svar på din initiala fråga som löd ”Varför MA skulle vilja skilja sig?” och börjar yra om helt andra saker och t.o.m läser in att jag skulle ha någon åsikt om det. Om BO är tidigare dömd har knappast med den frågan att göra.

Du vägrar alltså att kommentera det faktum att kokerskan ändrat sina uppgifter i det tredje polisförhöret i målet mot fotbollsmästaren?

Om vi sätter detta i relation till hennes tidigare lögner i samband med narkotikabrotten 2015 som hon dömdes för, framträder då inte en bild av en väldigt opålitlig person?
Citera
2019-03-20, 20:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vore väldigt förvånad om han inte gjorde ett försök med HD. I synnerhet när han har en stjärnadvokat som förmodligen är van att överklaga. Men inget nytt har tillkommit och domen är tät, så han har inget att hämta där.
Jag tror precis som du att han inte ger upp i första taget även om det ser helt utsiktslöst att få HD att ta upp fallet. Både tingsrätten och hovrätten var överens på i stort sett varje punkt och hovrätten är ju verkligen tydlig med att visa hur den kommit fram till sin slutsats. Nästan övertydligt. Jag kan inte tänka mig att HD tar upp detta.
Citera
2019-03-20, 21:00
Medlem
Citat:
Du vägrar alltså att kommentera det faktum att kokerskan ändrat sina uppgifter i det tredje polisförhöret i målet mot fotbollsmästaren?

Om vi sätter detta i relation till hennes tidigare lögner i samband med narkotikabrotten 2015 som hon dömdes för, framträder då inte en bild av en väldigt opålitlig person?

han är dömd. i två instanser. varför försöker du ens förminska ett våldtäktsoffer? Identifierar du dig verkligen så hårt med en våldtäktsman?
Citera
2019-03-20, 21:31
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Det anser inte TR och HR och det är ju det som är relevant.
Citera
2019-03-20, 21:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja det framgår. Det har noll värde.
Kollade nu i FUP. Trekanter och annan porr finns under kategorierna, snabbmeddelanden, och webbhistorik, inte på sökta poster. Ingen upptäckt av googling efter det alltså.

Men som sagt, i vilket fall har det noll värde.
Citera
2019-03-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
vad är fel med att fängsla våldtäktsmän? vad?

Varför försvarar du våldtäktsmän? Har du gjort liknande grejer själv eller är du farligt nära dessa berättelser kring metoo?

Jag tvivlar på att GS är skyldig till väldtäkt och denna dom sätter rättssäkerheten ur spel.

Att insinuera att dem som ifrågasätter denna dom själva skulle vara våldtäktsmän är ett typiskt exempel på feminist-pöbelns allmänt låga debattnivå.

"En samtyckeslag kommer att leda till omvänd bevisbörda - och då backar vi väldigt många år"
http://www.dagensjuridik.se/2016/09/debatt-baharak-vaziri-1

Precis som artikelförfattaren säger, den nya lagen leder till omvänd bevisbörda d.v.s total urholkning av rättssäkerheten, eller ungefär som i medeltida rättsskipning när man kastade misstänkta häxor i sjön, flöt dom var dom häxor och kunde brännas på bålet.
Senast redigerad av diversus 2019-03-20 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in