Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Vi pratar kanske förbi varan. Visst krävs det större planeringsförmåga än en snigel har för att baka bröd. Men med Planera i den här diskussionen menar jag lite större saker bortom bondförnuft, gärna där många personer deltar, och som påverkar många personer, och som visar att människan ligger över djuren i tankeförmåga. Typ exakt de punkter jag nämner.
Men visst bakar kvinnor lika bra bröd som män. För att planera en bröd-fabrik som föder 10.000 människor behövs, och nyttjas, dock 95% män. En ingenjörsbyrå eller byggfirma med enbart kvinnor finns bara i humorserier på TV.
Det finns många sporter där "fysik" inte spelar roll, t.ex pingis, bowling, schack, matematik, datorspel. I alla dessa vinner manliga lag över kvinnliga till 100%. Men det vet du redan, du trollar bara.
Varför har du så svårt att förstå att inte alla har samma intressen?
Du är ju så löjlig när du drar upp sånt som är typiskt manliga intressen och sen försöker stärka ditt eget patetiska väsen med att "män är bättre än kvinnor på schack". Jaha, så vadå? Jag känner inte en enda kvinna som är intresserad av att spela schack.
Blir din kuk större för att du får tillhöra gruppen män som är duktiga på schack, bowling eller liknande?
Vad gäller byggen och liknande har kvinnor inte varit på arbetsmarknaden i mer än cirka 80 år. Och det är män som bygger på grund av sin fysik. Det är då rätt naturligt att män också planerar bygget, eftersom de ska bygga det. De bör då rimligtvis ha större intresse för det och även ha större inblick. Men att det skulle ha att göra med bättre planeringsförmåga, nej. Men det begriper väl inte ett spånhuvud som du.
Vet du vad jag tror? Att kvinnor skiter blanka fan i om män är bättre eller sämre på schack, bowling eller byggeri. Men det svider lite för dig förstår jag.
Eftersom mäns huvudsyssla i livet tenderar att röra sig kring att imponera på kvinnor för att få utlopp för sina drifter, och vissa inte kan kontrollera dessa, kan jag förstå, och nästan tycka synd om dig och dina gelikar. Besvikelsen när ni inser att kvinnor inte bryr sig så mycket om bowling, schack eller era andra små tävlingsmoment måste vara stor. Tack och lov så finns det en majoritet av män som inte har ett behov av att hävda sig konstant genom att påtala vad de gör bättre än någon annan. Män som förstår att inte alla måste göra samma saker i livet och att det finns värde av olika sysslor och arbetsområden. Dessa män har antagligen inte ens tankar i närheten av de du har.
Du verkar faktiskt inte sund i ditt sätt att tänka kring omvärlden. Behovet av att nedvärdera andra skapar trådar likt denna och hålls igång av dito.