Citat:
Ursprungligen postat av
Spallow
Allt som du ser och rör vid vare sig om du ligger i sängen eller är på jobbet är gjort av en man. Varför det är gjort av en man är på grund av att vi är bäst på allt.. Det är acksa därför som kvinnor inte alltid har haft samma rättigheter som män för hade dom varit lika bra så hade dom tagit sig den rätten. Vi män fick bygga upp ett samhälle där kvinnor har förmagan att vara med. Vi män har gjort det nog bekvämt för att det ska vara möjligt för dom som är lite sämre rustade för tuffare miljöer att kunna fungera. Sanna mina ord nu, hade kvinnor varit dom som varit drivande i historien hade vi, om vi inte vore döda, haft förmånen att ligga under stjärnorna varje natt då vi hade haft ett samhälle som liknar jupiter.
Ja, det är fantastiskt att män har hunnit med att göra allt medan vi kvinnor bara har legat på divanen, målat naglarna och ätit praliner ända sedan stenåldern. För det är ju inte så att den som har tvättat och kardat ullen, spunnit tråden, satt upp väven, vävt tyget och sytt, stickat och virkat kläderna som hela familjen inklusive mannen har på sig, har varit med och byggt upp något samhälle.
Inte heller den som har mjölkat kor, getter och får, renat mjölken, tagit vara på grädden, kärnat och tvättat smöret, ystat osten och skött den fram till mognad har något med samhället att göra för det är ju inte så att allt sånt frigör tid som mannen annars själv hade fått lägga på detta, varpå tiden för att uppfinna saker minskar drastiskt.
Och den som har förberett jorden, sått och planterat, rensat och vattnat, lukat och skördat, bearbetat och lagat till, konserverat och bevarat på allehanda uppfinningsrika sätt så att mat finns även under vinter och vår, har förtjänat något som helst erkännande för vad hon gjort för samhällets uppbyggnad för vad är väl det, jämfört med att t.ex. resa ett Eiffeltorn?
En sak vet jag att just du i alla fall inte är bäst på, och det är din egen historia. Där har du verkligen massor att lära! Börja gärna med att inte ta åt dig äran för vad andra män än du har gjort för det är faktiskt ganska så pinsamt när både du och jag vet att du just inte har bidragit med någonting.