Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Återigen: varför skulle myndigheterna vilja mörka detta...?
Jag kallar det att maskera en massa info. Av olika anledningar, men knappast av spaningstekniska skäl.....och vilka är då dessa skäl?
Däremot anser jag, utifrån det jag och vi alla andra här vet, att polisen säkert har talat sanning, men att de har utelämnat info av någon anledning och bara gör den lilla infon som kommit ut ännu rörigare. Har man sagt A får man säga B. Det behöver inte betyda att man lämnar ut varken de döda eller deras släkt.
Många här har olika frågor.
Jag vet att föräldrarna har skrivit ett förklaringsbrev där de skriver att de har tagit det gemensamma beslutet att döda sina barn och sig själva.
Det kan vara viktigt för de anhöriga att veta. Det jag skulle vilja veta är:
* om någon av dem ångrade sig och ville riva brevet(vilket vi kanske aldrig kommer få veta)
samt:
*
vilken eller vilka av föräldrarna som har avvärjningsskador
För ingen kommer nånsin att kunna inbilla mig att de mördade bara låg stilla och lät sig strypas / kvävas. Med eller utan medikamenter i kroppen. Ingen hade såna mängder i kroppen. Att försvara sig är en
instinkt vi alla har.
Vill alltså veta vem som mördade vem. För jag vill veta sanningen. Har ingen "önskan" om att den ena är skyldig och den andra oskyldig.
Sen bryr jag mig inte lika mycket om temperaturen i huset och annat jag anser vara rätt ovidkommande.