Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Frågan är väl snarare varför polis o myndigheter skulle göra sig så förtvivlat mycket besvär för att mörka att föräldrarna var emotionellt avtrubbade, griniga och ogillade pianoklinkande. Nu får du ta i lite bättre zilvereko. Det här är ju under riktiga fb-trolls värdighet. Det brukar vara ryska ubåtsmän som är de skyldiga.
Först av allt så verkar ju någon ha glömt tala om för föräldrarna att de kunde och borde skaffa hjälp, och att sjukdomarna enl somliga går över om några veckor.
Uppenbarligen är man "troll" om man inte delar din uppfattning och dina tankegångar. Sorgligt. Skulle man resonera som dig i den frågan så skulle du i så fall vara ett troll i mina ögon, men så lågt tänker jag inte sjunka. Alla har rätt att tycka och tro vad de vill.
Jag kallar t.ex inte de som har en annorlunda åsikt än mig själv för att ha konspirationsteorier och mig själv för att ha hypoteser.
-------
Nog visste föräldrarna att det fanns hjälp att få, men de tog inte till sig den av olika anledningar...och vem påstår att ME går över på några veckor? Har inte läst att någon någonstans någonsin i tråden anser det och jag gör det definitivt inte, så kleta inte på mig nåt du bara tror. Jag är en fri människa och har inget behov av att tillhöra nån speciell "falang"!
Jag förringar verkligen inte barnens symptom, tvärtom - de mådde jättedåligt! Alla i familjen mådde mycket dåligt och föräldrarna hade uppenbarligen en mask utåt att "allt är ok".
Smiling depression, som Develi skrev om.
Hade familjen gått i terapi för att reda ut sina mörka tankegångar hade de kanske mått bättre och katastrofen undvikits? Vet däremot inte om de hade prövat det. Kanske ansåg de att det på något sätt var under deras värdighet? Det finns många som är livrädda för sånt som terapi av olika anledningar för det skulle kanske se det som ett nederlag att gå i terapi? Ytan är det viktigaste.