2019-03-20, 15:11
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det öppnas ett nytt fönster som du bara stänger och så laddar du ner filen i det första fönstret. Det är någon reklamflash inbyggd som ibland piper som att du fått angrepp, för att locka dig att öppna köpa nåt virussökande program, eller ibland hamnar man på någon tysk sida som försöker intressera en för löfte om nakna tjejer.
Det GÅR inte - får forbidden och nedladdningen stoppas.
Nå, jag lyckades få upp den ändå. Det ser UT att stämma.
Citera
2019-03-20, 15:12
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nä du, det släpper vi inte, svaret på gåtan kan finnas i O:s klädsel.

Hampus har rört till det. Ibland har ”man” sett något och ibland har ”pa Fredrik Andersson” sett något.
Tror jag inte ett dugg på. O skulle aldrig i livet velat bli hittad med nån knepigt på sig. Jag tror på sidenrock (iklädd någon form av morgonrock)
Citera
2019-03-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Tror jag inte ett dugg på. O skulle aldrig i livet velat bli hittad med nån knepigt på sig. Jag tror på sidenrock (iklädd någon form av morgonrock)

Bra, vi tror olika och kommer aldrig få veta att jag hade rätt...

Kanske var precis så O ville bli respekterad. Tunika är snyggt ibland
Citera
2019-03-20, 15:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Lite märkligt ändå att inte mer läckt från polishuset. Min egen bekant där säger inte heller ett pip, även han leker mussla. Och han har insyn. Fan.
Citera
2019-03-20, 15:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Jag föreslog ”anakonda” inatt bland ett antal alternativ. Går det in? Det skulle förklara ett och annat.

Även IFK Göteborgströja kanske.

Annars tror jag på ngt odramatiskt.
Citera
2019-03-20, 15:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Lite märkligt ändå att inte mer läckt från polishuset. Min egen bekant där säger inte heller ett pip, även han leker mussla. Och han har insyn. Fan.

Kan det vara så att det egentligen inte finns så mycket mer att läcka? Det som finns i förklaringsbrevet är väl liksom hela grejen. Nu är det våra egna fantasier som spinner vidare.
Citera
2019-03-20, 15:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Du får väl försöka med A-C A, enligt uppgift så läcker hon som ett såll, det är bara via mail och telefonsamtal som hon blir en mussla och vägrar att kommentera något.

Bjud henne på en lunch så ska du få se på fan, nya spännande uppgifter får du säkert.
Citera
2019-03-20, 15:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det vara så att det egentligen inte finns så mycket mer att läcka? Det som finns i förklaringsbrevet är väl liksom hela grejen. Nu är det våra egna fantasier som spinner vidare.
Du har säkert rätt. Det är ju ofta så att när något blir känt, så är det inte så märkvärdigt. Otäckt ja - men inte märkvärdigt. Det är det okända som sätter fart på fantasierna. Hade man lättat på gardinerna och släppt in lite transparens så hade nog tråden dött för längesedan. Troll spricker i solsken.
Citera
2019-03-20, 15:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får väl försöka med A-C A, enligt uppgift så läcker hon som ett såll, det är bara via mail och telefonsamtal som hon blir en mussla och vägrar att kommentera något.

Bjud henne på en lunch så ska du få se på fan, nya spännande uppgifter får du säkert.
Då får jag nog säga att jag har anhöriganknytning - och ljuga försöker jag undvika. Frågan är om man inte får nöja sig nu ändå. Det som står i protokollet som vi fått ut är allt vi får veta. Lite trist ändå.
Citera
2019-03-20, 16:20
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt. Det är ju ofta så att när något blir känt, så är det inte så märkvärdigt. Otäckt ja - men inte märkvärdigt. Det är det okända som sätter fart på fantasierna. Hade man lättat på gardinerna och släppt in lite transparens så hade nog tråden dött för längesedan. Troll spricker i solsken.
Jag tänker så här: På min arbetsplats ex. så går det alltid en massa rykten. Om verksamheten, dess framtid o.s.v. Detta beror på dålig och bristfällig info från ledningen. Ett bra sätt att ta död på rykten och spekulationer är att ge info.
Jag vet att vi har olika uppfattningar om bjärred men får man som vi fått halva förklaringar så är vi ju utelämnade till våra egna spekulationer.
Att säga A men inte B ställer följdfrågor. Att säga att föräldrarna var överrens utan att redovisa bevisen för detta klart och tydligt.
Att redovisa en sjuk mening i ett s.k.förklaringsbrev och lämna det okommenterat.
Att inte nämna dom enda viktiga i detta.
Agnes och Moa.
Både från polisens och medias håll har Agnes och Moa enbart nämts som två sjuka flickor.
Föräldrarna har lyfts fram som dom som haft det svårt.
Man talar om föräldrarnas beslut.
Som om dom hade någonsomhelst rätt att besluta över någon annans liv än sina egna.
Jag förstår att det inte är polisens sak att uttala sig om hur illa dom tycker om föräldrar som dödar sina barn men kanske dom kunde formulerat sig lite annorlunda?
Det blir som ett nytt övergrepp på Agnes och Moa.
Vad sänder det ut för signaler? Till andra sjuka barn?
Att mörklägga detta fall gör att spekulationer kommer att fortsätta i all evighet och jag hoppas att det i slutänden leder fram till en redovisning av vad som egentligen hände.
För Agnes och Moas skull.
Citera
2019-03-20, 16:49
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jag tänker så här: På min arbetsplats ex. så går det alltid en massa rykten. Om verksamheten, dess framtid o.s.v. Detta beror på dålig och bristfällig info från ledningen. Ett bra sätt att ta död på rykten och spekulationer är att ge info.
Jag vet att vi har olika uppfattningar om bjärred men får man som vi fått halva förklaringar så är vi ju utelämnade till våra egna spekulationer.
Att säga A men inte B ställer följdfrågor. Att säga att föräldrarna var överrens utan att redovisa bevisen för detta klart och tydligt.
Att redovisa en sjuk mening i ett s.k.förklaringsbrev och lämna det okommenterat.
Att inte nämna dom enda viktiga i detta.
Agnes och Moa.
Både från polisens och medias håll har Agnes och Moa enbart nämts som två sjuka flickor.
Föräldrarna har lyfts fram som dom som haft det svårt.
Man talar om föräldrarnas beslut.
Som om dom hade någonsomhelst rätt att besluta över någon annans liv än sina egna.
Jag förstår att det inte är polisens sak att uttala sig om hur illa dom tycker om föräldrar som dödar sina barn men kanske dom kunde formulerat sig lite annorlunda?
Det blir som ett nytt övergrepp på Agnes och Moa.
Vad sänder det ut för signaler? Till andra sjuka barn?
Att mörklägga detta fall gör att spekulationer kommer att fortsätta i all evighet och jag hoppas att det i slutänden leder fram till en redovisning av vad som egentligen hände.
För Agnes och Moas skull.
Du har rätt i mycket i det du skriver. Att maska nästan hela meningar, eller lämna ett par ord omaskade i en maskad mening, och tvärtom, blev inte bra. Spekulationerna är värre än sanningen misstänker jag.

Poliserna gick med all säkerhet hem och kramade barnen extra den kvällen. Det vet jag att de gjorde. Att döma däremot får de inte göra i yrkesutövningen, då blir det svårt att vara objektiv.

Ja. Vi får hoppas på en framtida redovisning.
Citera
2019-03-20, 17:14
Medlem
Memmajemmas avatar
O kanske hittades i någon form av regnrock/kappa, plastskynke, filt/pläd/täcke?

Sen tänker jag på det som stod i avskedsbrevet ” i samförstånd”, kan barnen och föräldrarna ha varit överrens om att dö tillsammans som familj? Vi håller ihop ända tills döden skiljer oss åt? Då handlar det ju inte om mord om alla var med på planen?

Jag bara spekulerar nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in