2019-03-20, 14:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack!
Det uppskattas verkligen att du pudlar . Jättestarkt att kunna göra det här!
Låt oss framöver hålla god trevlig ton även om adrenalinet rinner.
Det är helt ovidkommande, men jag är faktiskt av min omgivning känd för att inte sätta mig på höga hästar utan bete mig bra mot folk, är hyfsat bra på det jag valt som kall utan att behöva domdera och blåsa upp mig. Brukar istället hålla låg profil och i tysthet låta resultatet tala. Har jag gjort fel och framstått som jag satt på en hög häst, ber jag därför också om ursäkt.

Jag håller faktiskt både med dig och Harperle - varför maskar man att flickan inte hade sömnmedel i kroppen? Jag begriper faktiskt inte varför man inte då strök över hela meningen, även ordet "sömnmedel". Nu maskade man inte - nu nästan "förfalskar" man FUP genom att ta bort en negation... Dock syns ju faktiskt den andra flickas negation av läkemedel - men varför maskade man detta - det framkom ju på PT?

Har någon helt enkelt kladdat med tuschpennan utan att tänka sig för?

No problem.

I den ena flickans obduktionsprotokoll är det också maskat. Där kan man GISSA att det står "ej förekomst av" i maskningen (Dnr D18-0050), andra att-satsen. Då kan det defintivt inte vara en "negationsmaskning" i det andra protokollet. För EN flicka var ju tydligen sederad. Och ska vi tro båda våra tolkningar av maskning, så är inte någon av flickorna ipetade piller/cocktail. Så vi får nog tänka en runda till.
Citera
2019-03-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej då. Så var det säkert inte alls. Fredrik skriver ett PM efter att ha sett denne man, men några sorters kläder på sig. Däremot minns han inte exakt hur han skall beskriva "mysklädseln" eller "morgonrocken". Den senare var kanske en sidenmorgonrock. Han är fortfarande tagen efter vad han sett på eftermiddagen i villan. Nån form av hemmakläder/myskläder/morgonrock.... De beskriver i Svensk Polis att de undvek att se på mannen som hängde där. Så kläderna var inte prioriterade i deras sökande och deras medvetande.

Det är ju så att i en polisrapport skall du vara tydlig. Han hade inte totalkoll på klädseln och därför uttryckte han sig som han gjorde.

Uppfattar det inte inte alls så. Iklädd något svårdefinierat. Hade han t.ex varit halvnaken, halvklädd osv, hade det räckt utan mera detaljer. Att de går in på hur klädseln ser ut är just för att det är avvikande. Hampus, som aldrig såg något själv genom fönstret, har en lång utläggning, maskad förstås, om mannen i hallen. Vad kan det nu kan stå i den textmängden?
Citera
2019-03-20, 14:39
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Uppfattar det inte inte alls så. Iklädd något svårdefinierat. Hade han t.ex varit halvnaken, halvklädd osv, hade det räckt utan mera detaljer. Att de går in på hur klädseln ser ut är just för att det är avvikande. Hampus, som aldrig såg något själv genom fönstret, har en lång utläggning, maskad förstås, om mannen i hallen. Vad kan det nu kan stå i den textmängden?

Tänka sig. Man har maskat oväsentligheter in absurdum - hur är det då med väsentligheter, tro ?
För att kasta lite ljus över svärtan kanske det går att använda avmaskningsmedel för husdjur. Jag ska göra ett försök...
Citera
2019-03-20, 14:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Tänka sig. Man har maskat oväsentligheter in absurdum - hur är det då med väsentligheter, tro ?
För att kasta lite ljus över svärtan kanske det går att använda avmaskningsmedel för husdjur. Jag ska göra ett försök...
Väsentligheterna lyfte man ur. Det är därför vi fick 19 sidor fup av.... 500 sidor?
Citera
2019-03-20, 14:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag tror Hampus beskrev något mer än enbart klädseln. Tror inte man skall kludda till det för mycket.
Citera
2019-03-20, 14:46
Medlem
Citat:
Jag kan se den lilla ringen över ett eventuellt å, men inte resten av det du skriver. Det blir en gissning. Jag har pappersformen på fupen. Däremot är jag rätt säker på "förekomst av läkemedel". Frågan är då om det ÄR förekomst av läkemedel, eller INTE förekomst av läkemedel.

Vad som är konstaterat är att åtminstone ett av barnen hade läkemedel i sig, och den andra inte. Om det i ditt fall är EJ FÖREKOMST så är Glittrets bestämta åsikt inte sann att det var en negation som maskats. För då skulle det vara två barn som inte haft läkemedel i sig. Och det stämmer ju absolut inte. Ett barn var omedicinerat, och det andra var medicinerat.

På sista sidan i FUP (19) står det slarvigt maskat enligt denna bild:

https://minfil.com/5fWeV0Sfm3/Sk_rmklipp2_PNG

Det är "EJ PÅVISAT..."

Det är väl det Glittret har skrivit hela tiden? Negation på ett barn.

Sidan 18 utan negation.

Vips har vi ett barn med och ett barn utan.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2019-03-20 kl. 14:48.
Citera
2019-03-20, 14:50
Medlem
harperlees avatar
Ja jag är helt överens med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Under den slarviga "överstrykningen" är jag helt säker på att det står så. Hela meningen blir då

att vid rättskemisk undersökning ej påvisats någon förekomst av läkemedel

Titta noga så ser du å - i - å.

(Jag tittar på mobilen och ibland tar det en stund innan den visar dokumentet med full upplösning men när den gör det så är det ganska lätt att se).

Det är förstås fullt möjligt att det står något liknande i det andra protokollet men då anser jag att polisens jurist närapå sprider en lögn eftersom andemeningen blir att barnet var påverkat av sömnmedel i någon grad.

Jag kan inte se hur de skulle ha resonerat för att göra på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Vet inte om detta funkar men försökte visa

https://anonymousfiles.io/YE1VB5fe/

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Det är "EJ PÅVISAT..."

Sidan 18 utan negation.

Citera
2019-03-20, 14:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

Det är "EJ PÅVISAT..."

Sidan 18 utan negation.

Kan inte ladda ner senaste versionen med flashplayer för att ladda ner filen. Får en angreppsvarning. Men visst, du kan ha helt rätt.
Citera
2019-03-20, 15:00
Medlem
Citat:
No problem.

I den ena flickans obduktionsprotokoll är det också maskat. Där kan man GISSA att det står "ej förekomst av" i maskningen (Dnr D18-0050), andra att-satsen. Då kan det defintivt inte vara en "negationsmaskning" i det andra protokollet. För EN flicka var ju tydligen sederad. Och ska vi tro båda våra tolkningar av maskning, så är inte någon av flickorna ipetade piller/cocktail. Så vi får nog tänka en runda till.

På RMV screenar de först alla blodprover. OM det ger utslag för någon substans så går provet vidare för analys.

Den dotter som inte hade något i blodet hade ”ej förekomst av..”.
Nästa dotters blodprov gav utslag I screeningen och gick vidare för analys. Där konstaterades det inte vara kvantifierbart utan bara ha ”spår” av ett sömnmedel.

Flickorna fick alltså varken lugnande eller sömnmedel innan de bragdes om livet.

https://www.rmv.se/verksamheter/rattskemi/droganalys-i-blod-och-urin/
Citera
2019-03-20, 15:00
Medlem
Citat:
Kan inte ladda ner senaste versionen med flashplayer för att ladda ner filen. Får en angreppsvarning. Men visst, du kan ha helt rätt.

Det öppnas ett nytt fönster som du bara stänger och så laddar du ner filen i det första fönstret. Det är någon reklamflash inbyggd som ibland piper som att du fått angrepp, för att locka dig att öppna köpa nåt virussökande program, eller ibland hamnar man på någon tysk sida som försöker intressera en för löfte om nakna tjejer.
Citera
2019-03-20, 15:04
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
På RMV screenar de först alla blodprover. OM det ger utslag för någon substans så går provet vidare för analys.

Den dotter som inte hade något i blodet hade ”ej förekomst av..”.
Nästa dotters blodprov gav utslag I screeningen och gick vidare för analys. Där konstaterades det inte vara kvantifierbart utan bara ha ”spår” av ett sömnmedel.

Flickorna fick alltså varken lugnande eller sömnmedel innan de bragdes om livet.

https://www.rmv.se/verksamheter/rattskemi/droganalys-i-blod-och-urin/

Hmmm... du kan vara något på spåret (!) där. Det kan ju vara sömnmedel från kvällen innan som hon intog innan hon skulle sova, och det var DET som syntes. Jag vet inte hur lång tid det tar innan sånt försvinner helt ur kroppen, men efter nåt dygn borde det finnas kvar. Och det försvinner ju inget alls efter döden då kroppen helt stänger.
Citera
2019-03-20, 15:08
Medlem
Citat:
Jag tror Hampus beskrev något mer än enbart klädseln. Tror inte man skall kludda till det för mycket.

Nä du, det släpper vi inte, svaret på gåtan kan finnas i O:s klädsel.

Hampus har rört till det. Ibland har ”man” sett något och ibland har ”pa Fredrik Andersson” sett något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in