Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Ok. Sen skall polismyndigheten få 200 000 mail/telefonsamtal där kreti och pleti tycker och tänker. Därefter skall man sålla de kloka från foliehattarna. För att sedan göra om utredningen/analyserna så det blir rätt från allmänhetens synpunkt? Är det detta du menar? Eller vad har du för tanke att lägga ett ansvar på en myndighet. Ärligt - jag begriper inte fullt ut vad du menar.
Du tycker man skall maska vissa saker, som namn etc. Absolut rätt tänkt. Men nånstans måste man nog skydda de anhöriga. Om Oskar varit din bror och barnen dina brorsbarn, hade du velat att precis allt skulle granskas av idioter?
Jag kan svara på din fråga med en motfråga.
Om du idag erbjöds att få läsa hela utredningen, varje ord, utan maskning. Hade du då tackat nej? Hade du då svarat: Nej tack. med hänsyn till dom anhöriga så vill jag inte läsa.
Nej det hade du inte vågar jag påstå. Inte jag heller och knappast någon annan här i tråden heller.
Kanske tror jag mer gott om medmänniskor men jag är övertygad om att flertalet här har ett genuint intresse och en verklig omtanke om Agnes och Moa och vill veta hur dessa brutala mord på dessa flickor kunde ske.
Varför kalla människor för hyenor? Att någon ska gotta sig. Vad betyder det ens? Ett sådant löjligt uttryck.
Om jag fick läsa hela fup. Tror du att jag skulle kasta mig över strypavsnitten? Jag får ångest över bara tanken. Nej jag skulle lusläsa förhöret med skånske läkaren, sluka allt om sjukvårdskontakter, kontakten med bup, skolan, lärarna som regelbundet besökte Agnes och Moa, kuratorssamtal med A och M, om det ens fanns och om dom ens fick föra sin egen talan där. Ja allt det som vi talat om här nu i över ett år. Jag skulle leta som en galning efter att hitta något som kunde likna ett svar.
Sedan vill jag naturligtvis se alla bevis för samverkan och jag vill veta vem som gjorde vad. Men detaljer runt strypning och obduktioner är något jag snabbt skulle bläddra förbi.
Det tror jag dom flesta i denna tråd skulle.
Dessutom är jag övertygad om att ingen här är idiot, vad det nu innebär och inga analfabeter heller. Däremot är vi väldigt olika och vi tolkar saker på helt olika vis.