2019-03-19, 20:08
Medlem
WordWarriors avatar
Rats are starting to jump ship?

(FB) Fenomenet unga kvinnors positiva inställning till invandring

För sent. Tyvärr.
Citera
2019-03-20, 05:55
Medlem
Flickfotografs avatar
För dem som ännu inte greppat hela den stora bilden, kommer här en komplett fältguide till "varför kvinnor förstör nationer" och våra samhällen.
https://youtu.be/f2ekvKX2PJk
Svensk referens till en del av det som sägs: "Moder Svea". Ni som ser klippet kommer förstå.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-20 kl. 06:00.
Citera
2019-03-20, 12:26
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Det är inte lätt att vara en förvirrad feminist du.

Jag kan bara svara för mig själv och texten jag saxat in om västmarxism/kulturmarxism beskriver vad även jag avser. Sen finns det naturligtvis betydligt mer att säga i det ämnet.

Det är sannerligen inte lätt. Det är möjligt att du är den i världen som faktiskt avser något som kom från Frankfurtskolan när du säger kulturmarxism, det kan väl inte uteslutas, men du är isåfall ganska ensam om detta. Och jag är ytterst skeptisk om jag ska vara ärlig.

På sätt och vis är det förstås smickrande att du måste ta till såna märkliga idéer om vad som motiverar vänsterpolitik, att du så tydligt inte behärskar att argumentera mot de positioner folk faktiskt har utan bara mot det du postulerar ligger bakom (så som den här familjefientligheten du gav upp att försöka påvisa, att bara säga att den finns där med olika formuleringar är inte något som styrker ditt påstående). Jag skulle vara bättre på att argumentera mot vänstern och då ser jag mig ändå som en del av den.
Citera
2019-03-20, 13:24
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är sannerligen inte lätt. Det är möjligt att du är den i världen som faktiskt avser något som kom från Frankfurtskolan när du säger kulturmarxism, det kan väl inte uteslutas, men du är isåfall ganska ensam om detta. Och jag är ytterst skeptisk om jag ska vara ärlig.

På sätt och vis är det förstås smickrande att du måste ta till såna märkliga idéer om vad som motiverar vänsterpolitik, att du så tydligt inte behärskar att argumentera mot de positioner folk faktiskt har utan bara mot det du postulerar ligger bakom (så som den här familjefientligheten du gav upp att försöka påvisa, att bara säga att den finns där med olika formuleringar är inte något som styrker ditt påstående). Jag skulle vara bättre på att argumentera mot vänstern och då ser jag mig ändå som en del av den.

Det hela är inte så komplicerat. Frankfurtskolan fanns och de dokumenterade sina mål och metoder som kallades västmarxism/kulturmarxism. Vidare vet vi att de började redan på 1950-talet med att ta över universitet och högskolor. Genombrottet kom med ”counter culture” på 1960-talet. Idag har vi en etablissemangskultur som närmast till punkt och pricka följer det Frankfurtskolan föreskrev. Vi kan exempelvis direkt härleda den politiska korrektheten till Herbert Marcuses resonemang om repressiv och progressiv tolerans.

Jag har redan påvisat vänsterns familjefientlighet i flera inlägg och med stöd av källor. I synnerhet när det gäller Frankfurtskolan. Att både din läs-och fattningsförmåga är begränsad säger inget om mig.
Citera
2019-03-20, 14:04
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det hela är inte så komplicerat. Frankfurtskolan fanns och de dokumenterade sina mål och metoder som kallades västmarxism/kulturmarxism. Vidare vet vi att de började redan på 1950-talet med att ta över universitet och högskolor. Genombrottet kom med ”counter culture” på 1960-talet. Idag har vi en etablissemangskultur som närmast till punkt och pricka följer det Frankfurtskolan föreskrev. Vi kan exempelvis direkt härleda den politiska korrektheten till Herbert Marcuses resonemang om repressiv och progressiv tolerans.

Jag har redan påvisat vänsterns familjefientlighet i flera inlägg och med stöd av källor. I synnerhet när det gäller Frankfurtskolan. Att både din läs-och fattningsförmåga är begränsad säger inget om mig.

Nej du har inte påvisat någon familjefientlighet, om du inte syftar på någon annan tråd. Isåfall får du hjälpa mig. Eller är "familjefientligheten" påståendet att kärnfamiljen är ett resultat av vårt ekonomiska system? Var är fientligheten i det?

Ditt du beskriver ovan har hy ingenting med marxism att göra. Visst är det en definitiv majoritetsåsikt att man ska vara tolerant och inte bete sig dåligt mot folk bara för att och så vidare, men det är helt utanför den ekonomiska politiken. Helt irrelevant för frågan.
Senast redigerad av Sir Dwain 2019-03-20 kl. 14:10.
Citera
2019-03-20, 14:13
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nej du har inte påvisat någon familjefientlighet, om du inte syftar på någon annan tråd. Isåfall får du hjälpa mig. Eller är "familjefientligheten" påståendet att kärnfamiljen är ett resultat av vårt ekonomiska system? Var är fientligheten i det?

Jo, det har jag. Läs igenom mina inlägg i denna tråd. Ifall du nu klarar det utan att blanda ihop mig med TS. Men jag ska göra det enklare för dig. En av kommunismens bärande idéer är att överföra makt från familjen till staten. Exakt detta har Sverige gjort genom socialdemokraterna. Med hjälp av en ständigt svällande offentlig sektor där främst kvinnor skyfflats in. Inte minst återfinns i Sverige den offentligt finansierade barnomsorgen. En av punkterna i Det Kommunistiska Manifestet.
Citera
2019-03-20, 14:23
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jo, det har jag. Läs igenom mina inlägg i denna tråd. Ifall du nu klarar det utan att blanda ihop mig med TS. Men jag ska göra det enklare för dig. En av kommunismens bärande idéer är att överföra makt från familjen till staten. Exakt detta har Sverige gjort genom socialdemokraterna. Med hjälp av en ständigt svällande offentlig sektor där främst kvinnor skyfflats in. Inte minst återfinns i Sverige den offentligt finansierade barnomsorgen. En av punkterna i Det Kommunistiska Manifestet.

Så det är kommunister du syftar på, idén att man vill befria familjerna från ekonomisk exploatering. Det handlar ju inte om att överföra makt från familjen någonstans, för familjen har ingen makt som det är.

Ok. Kommunister är en liten del av vänstern, de blir allt mer obetydliga. Men jag är nöjd med att du flyttat din position från att vänstern är familjefientlig till att en mycket liten andel av vänstern är detta. Det är ju fortfarande fel, men framsteg.
Citera
2019-03-20, 14:43
Medlem
Jag tänker lite så här: vad har ni svenska män för ansvar? det är ju i slutändan ni som kan påverka kvinnorna i er omgivning. Era kvinnor beter ju sig illojalt just för att dom vet att deras män ändå inte gör ett skit åt saken förutom att knyta näven i fickan och gnälla på flashback.

Invandrare har någorlunda kontroll över sina kvinnor och dom vet att dom inte kan bete sig hur som helst. På så sätt tror jag dom också för större respekt.
Citera
2019-03-20, 15:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag tänker lite så här: vad har ni svenska män för ansvar? det är ju i slutändan ni som kan påverka kvinnorna i er omgivning. Era kvinnor beter ju sig illojalt just för att dom vet att deras män ändå inte gör ett skit åt saken förutom att knyta näven i fickan och gnälla på flashback.

Invandrare har någorlunda kontroll över sina kvinnor och dom vet att dom inte kan bete sig hur som helst. På så sätt tror jag dom också för större respekt.
Oh även invandrarkvinnor njuter av partyåren. Med kontroll menar du som muslimerna?
Citera
2019-03-20, 15:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

Så du tänker dig att inom en kultur som tvångsgifter, stympar, mördar, misshandlar, kontrollerar, spionerar, tvingar till självmord, osv på sina egna barn, systrar, kusiner. Du föreställer dig att männen inom den kulturen är värda mer respekt än tex svenska män?

Var kommer du ifrån?
Citera
2019-03-20, 15:55
Medlem
tuggishs avatar
Lite konspirationsteori över det hela skulle jag säga.

Kvinnliga frigörelsen och invandring är två helt separata saker helt oberoende av varandra.

Eller menar vi att feminismen var stark när alla svarta importerades till USA? Var den stark när dessa människor fick fria rättigheter?

Om vi jämför den svarta befolkningen i USA är det rekordmånga ensamstående mammor. Det är också den grupp människor som är minst feminister i USA. Klassikern är att mannen överger den gravida kvinnan för att ligga med nya brudar. Dvs att det är mannen som inte tar ansvar för familjen.

Man kan diskutera kvinnlig frigörelse och invandring, men dessa saker korrelerar inte i min mening. Finns mycket konservativa länder än Sverige med mer invandring, t.ex. England.
Citera
2019-03-20, 16:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du tänker dig att inom en kultur som tvångsgifter, stympar, mördar, misshandlar, kontrollerar, spionerar, tvingar till självmord, osv på sina egna barn, systrar, kusiner. Du föreställer dig att männen inom den kulturen är värda mer respekt än tex svenska män?

Var kommer du ifrån?

Du tänker för logiskt, sex och kärlek har ingen logik (eller moral).

Ifall de männen är värda mer eller mindre bestäms av moder natur, inte av metafysiska lek (som saknar objektiva mått).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in