2019-03-19, 11:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vissa moderatorer är anti-iranier och dessutom anti-muslimer och därtill anti-araber. Men det är väldigt intressant att vederbörande samtidigt är Israelkramare och är omtyckt av judiska användare.
Jasså. Kan du visa mig några belägg för det här påståendet? Eller är alla som är emot dig automagiskt Israelkramare?

Citat:
Det har bevisats flertals gånger att Xmoderator håller på med att rensa trådarna efter sina åsikter mot Iran och muslimer.
Jag kan nämna flera som i likartade situationer gärna varit benägna att tysta ena sidan i diskussionen. Men det är inte för dig något bevis. Men du tror att det verkligen funkar att framställa oss som pajas. Folk deltar i diskussionerna och vet att hur modsen reagerar.
Jag kan gärna ta och titta på dina bevis. Jag är faktiskt riktigt intresserade av att se dom. Hoppas att dom är lika tunga som Irans jaktplan.

Citat:
Som bevis räknas inte bara om någon moderator begår ett brott mot regelverket. Även hur olika användare behandlas under samma regelverk är intressant att analysera. Eftersom regelverket utgår från en obegränsad terminologi tex trams.
Fast vi kan inte behandla folk annorlunda eftersom vi inte vet vilka det är som döljer sig bakom nicken.

Citat:
Om några av era moderatorer är judar har inte jag personligen några med det men att hålla på och smygradera här och där tycker jag är ett fel sätt att behandla användarna på.
Du är ju en av dom användarna som jag önskar kunde få ta sig en titt bakom kulisserna och se hur det faktiskt fungerar. Det wake-up callet hade varit nyttigt för dig.

Du blir inte raderad för att du är iranier, du blir raderad för att du är en idiot som inte kan följa reglerna.
Citera
2019-03-19, 12:09
Medlem
FUGU--BUGUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Haha, du får nog anstränga dig lite hårdare om du ska försöka skapa någon slags fälla för mig.

admin5

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Så klart jag har men allt behöver man inte ta upp här. Jag har tagit upp saker i andra trådar och varför jag tycker att dina mods e antiiranier på ett judiskt sätt.
Det som e störande e att du tror människor e dumma. Ok du har ett jävla regelverk som du diggar där nazist, jude och ISIS-moderatorn kan utnyttja o peka på nåt för att radera o varna. Men du e långt ifrån en rättvis tillämpning. Fattar du? Reglerna tillämpas olika på olika användare. O om det förekommer judar o en äcklig judisk agenda, det klart det gör. Din sajt får inte verka antiisraelisk men det gör inget om det är antimusse eller antiiran det e liksom ok.

You will never get right to the little Hitler you are talking to, he is never wrong. Do not tease him too much then he will put a KFK when he is no longer able to debate in an adult way. Then he is.

It's not about specific ethnicities but more about their preferences to what they want. They will never appoint a Muslim moderator in the politics section, because it should not interfere with other moderators who ask their hatred of Muslims. But remember that they "hand pick" their moderator for a reason.

That the forum pours its hatred on immigrants, generally over Muslims but you who are still or not Muslims and continue to give cred to this forum, makes me wonder how badly it is in your heads? What do you get out of it? Flashback with their admin will always allow you to be overrun, want you to know that Jan Axelsson as founder of this forum has self influences from the right. That's why so many of them are here.

When it comes to something about Jews, always an excuse to delete, this: (FB) Skämt om mördade judarna

But this has high ceilings and is approved: (FB) Skämt om avskjutningen av Islamister i Nya Zeeland.
Citera
2019-03-19, 12:12
Medlem
FUGU--BUGUs avatar
Citat:
Vissa moderatorer är anti-iranier och dessutom anti-muslimer och därtill anti-araber. Men det är väldigt intressant att vederbörande samtidigt är Israelkramare och är omtyckt av judiska användare.
Det har bevisats flertals gånger att Xmoderator håller på med att rensa trådarna efter sina åsikter mot Iran och muslimer.
Jag kan nämna flera som i likartade situationer gärna varit benägna att tysta ena sidan i diskussionen. Men det är inte för dig något bevis. Men du tror att det verkligen funkar att framställa oss som pajas. Folk deltar i diskussionerna och vet att hur modsen reagerar.

Som bevis räknas inte bara om någon moderator begår ett brott mot regelverket. Även hur olika användare behandlas under samma regelverk är intressant att analysera. Eftersom regelverket utgår från en obegränsad terminologi tex trams.

Om några av era moderatorer är judar har inte jag personligen några med det men att hålla på och smygradera här och där tycker jag är ett fel sätt att behandla användarna på.

But if you have understood it, what are you still doing on this forum your shit heads? As long as you run loose like dogs on this forum, you show your weak side. Stop writing here at all, you have nothing yet that will be taken seriously. This is not a forum for immigrants, thought you knew it but you are stupid and then you get to stand over your throw.
Citera
2019-03-19, 12:20
Medlem
Citat:
Haha, du får nog anstränga dig lite hårdare om du ska försöka skapa någon slags fälla för mig.

admin5
Jag behöver inte anstränga mig alls. Vi har ett ordspråk på persiska som säger, Every mad man thinks all other men mad!

Jag har inga avsikter att skada sajten eller någon/några här. Ställer en fråga,

Vad vet du om dina moderatorer?
Förutom Hamilkar? Honom har jag respekt för. Han smyger inte och han är sig själv. Jag skiter fullständigt i hans judiska bakgrund om något sånt ens funnits. Förstår du vad jag menar? Men att smyga sig förbi samhället bara för att man är jude och komma till FB och hålla på och radera och tysta, det är inte rätt att göra så. Det är som att jag skulle skapa en sajt som heter Crashback och anställa muslimer och i smyg radera proamerikanska inlägg.

Man kan ta det i pm också.

Hej IR5

Jag är en jude och känner mig hotad när muslimer diskuterar om Israel.

Svar:

Hej X

Jag förstår och jag ska försöka ta hänsyn till dina synpunkter.

Att hela tiden göra judar till ett undantag, DET är fel. Antisemitism förstärks hela tiden när det finns en särbehandling. Men när du normaliserar judarna precis som alla andra så blir allt ok.

Jag är en muslim. Någon annan är Jude en annan ateist. Och?
Citera
2019-03-19, 17:40
Medlem
Citat:

admin5

Jag ska anstränga mig lite mer.
Hur lång tid tillbaka i tiden vill du gå?
Senast redigerad av IR5 2019-03-19 kl. 17:54.
Citera
2019-03-19, 23:18
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Faktum är att jag/vi inte vet vilken trosinriktning moderatorerna har. För mig får de gärna vara satanister, amish, hedningar, pingstvänner eller vad f-n som helst - jag bryr mig inte om det, eftersom de modererar efter ett gemensamt regelverk som är exakt likadant för alla.

admin5
Citera
2019-03-19, 23:26
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Faktum är att jag/vi inte vet vilken trosinriktning moderatorerna har. För mig får de gärna vara satanister, amish, hedningar, pingstvänner eller vad f-n som helst - jag bryr mig inte om det, eftersom de modererar efter ett gemensamt regelverk som är exakt likadant för alla.

admin5

Kolla mannen, jag vet inte hur du flyttade ditt inlägg från andra tråden hit
.
Men
IR5 e en snäll människa o han e inte antijude eller nåt. Men det e inte rätt att låta nån jude granska hans inlägg, fattar du vad jag menar? Vi alla blir påverkade av uppväxt o sånt. Det klart du inte kan låta nån jude granska inlägg som handlar om kritik mot Israel.

Du inser inte att han vet vilka som e judar. Ok judar men man kan inte släppa lös judar på iranska nationalister. Det e som att man låter ISIS fälla dom över en västerlänning.
Senast redigerad av Bahram 2019-03-19 kl. 23:31.
Citera
2019-03-20, 02:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
.
Men
IR5 e en snäll människa o han e inte antijude eller nåt. Men det e inte rätt att låta nån jude granska hans inlägg, fattar du vad jag menar? Vi alla blir påverkade av uppväxt o sånt. Det klart du inte kan låta nån jude granska inlägg som handlar om kritik mot Israel.

Du inser inte att han vet vilka som e judar. Ok judar men man kan inte släppa lös judar på iranska nationalister. Det e som att man låter ISIS fälla dom över en västerlänning.

Och hur faen ska Admins kunna ta reda på vilken trosuppfattning eller etnicitet en tilltänkt Mod har?
Citera
2019-03-20, 03:34
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
.
Men

Nu kanske jag framstår som korkad, men hur många judar finns det i Sverige egentligen? Det är väl inte så jättemånga? Och att alla skulle samlas som moderatorer på ett forum verkar ännu konstigare, speciellt då det väljs in folk från alla möjliga sorters delforum. Är modsen i Husdjur också judar?

Jag är mod och kan säga att jag inte har någon judisk härkomst. Eller, jag är inte hundra, kanske någon långt bak i släkten är det. Jag är ingen praktiserande jude iaf. Du kanske ska ägna din tid åt något annat än att konspirera och tro att alla är ute efter dig.
Citera
2019-03-20, 05:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nu kanske jag framstår som korkad, men hur många judar finns det i Sverige egentligen? Det är väl inte så jättemånga? Och att alla skulle samlas som moderatorer på ett forum verkar ännu konstigare, speciellt då det väljs in folk från alla möjliga sorters delforum. Är modsen i Husdjur också judar?

Jag är mod och kan säga att jag inte har någon judisk härkomst. Eller, jag är inte hundra, kanske någon långt bak i släkten är det. Jag är ingen praktiserande jude iaf. Du kanske ska ägna din tid åt något annat än att konspirera och tro att alla är ute efter dig.
Enligt judiska centralrådets uppskattning finns det cirka 20.000 judar i sverige, att döma av vad vissa i denna tråden skriver så blir jag imponerad över hur så få lyckas göra så mycket
Citera
2019-03-20, 11:24
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Enligt judiska centralrådets uppskattning finns det cirka 20.000 judar i sverige, att döma av vad vissa i denna tråden skriver så blir jag imponerad över hur så få lyckas göra så mycket
Ja men 20000 vars större andel har ett stort inflytande i politik, kultur, media och ekonomi. Ta en titt på vilka som bara äger villorna med vackraste utsikterna i Stockholm. Hela argumentationen bygger ju på judarnas inflytande i förhållande till antalet.
Citera
2019-03-20, 13:00
Medlem
En av judarnas mest effektiva knep är att misskreditera och smutskasta alla som kommer med någon form av kritik.
Man får liksom inte på något sätt kritisera judar eftersom att man då är antisemit, vilket såklart är det allra värsta som finns på denna jord.
Faktum är att det inte finns något sätt att vara emot judar, sionismen eller deras allierade, utan att bli idiotförklarad och tillintetgjord.

-Alltså precis just exakt samma förhållningssätt till kritik som administratörerna och moderatorerna har anammat här på forumet.
Är det en ren slump eller kanske bara symptomatiskt för det utvalda folket?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lustigt hörrudu.

Det finns nog ännu färre politiker i landet. Det handlar ju om vilka positioner och vilken makt man besitter, inte hur många det är, förstår du inte såna enkla saker?
Senast redigerad av Blalotus 2019-03-20 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in