Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-19, 18:13
Medlem
Jag är inget MJ fan.
Det lilla jag har kommit i kontakt med hans musik på grund av att hans musik spelades hela tiden på MTV på 90 talet.

Enda sen -93 har jag trott att han har varit en pedofil som kom undan två gånger och att han är en märklig människa och skrämmande människa och det tackvare media och att det inte gick att gräva runt på Internet då som idag. 2003-2005 var det bara jaha han sitter i klistret igen och där kom han undan igen och ingen mera tanke på det från mig då eller fram tills för 2 veckor sen då jag hörde om dokumentären så började jag funderar lite på vad han hade riktigt hade hållit på med där på Neverland.

Jag frågade sambon om hon var på att se dokumentären om vad MJ har hållit på med och hon var på. Hon visste typ lika mycket som jag och var typ lika insatt i MJ.

Jag tyckte det var konstigt att en dokumentär var i två delar och jag fick en liten chock när jag insåg att den var 2 x 2h.

Leaving Neverland en välgjord, tungsedd och full av fel, lögner och påhittade saker.

Dom har medvetet lämnat bort allt som skulle bevisa lögnerna i dokumentären.

Många länder har klippt bort dom största felaktigheterna och dom största lögnerna före dom visade den.

Dokumentären gick från att alla var så glada och lyckliga över att ha kännt MJ till att dom hatade han och vill ha hans alla pengar.

Jag började se dokumentären med öppet sinne för att se vad som hade hänt och halvvägs började jag tvivla på att det dom satt och sade värkligen stämmer när dom inte kunde komma fram med något bevis över huvudtaget för alla kan ljuga övertygade för pengar.

Wade Robson visste jag inte vem var innan och nu ser jag han som en professionell lögnare som gör vad som helst för pengar och kändisskap. Och hela hans liv rasade samman när han var otrogen med Britney Spears och när han inte fick göra MJ grejen i Vegas så blev det droppen för han.

Jimmy Safechuck visste jag inte heller vem var innan. Han är den som sitter och ser lidande ut hela tiden. Varför? Endera mår han dåligt över att han är den enda som har haft sexuellt umgänge med MJ som minderårig eller så mår han dåligt av att sitta och ljuga om sin döda barndomsvän. Och ljuger han så kommer han nån gång att brista av pressen och ångesten.

Jag tror att Robson och hans mamma och hans flickvän har lurat med Safechuck i detta för pengar då dom båda har ekonomiska bekymmer.

Har MJ gjort något opassande så är det med Safechuck och ingen annan.

Och jag har kommit fram till att MJ blev dödad av okunskap eller med flit. Hans skivbolag kan ha nåt med det att göra då han var mera värd för dom död än levande.

Det är vad jag har kommit fram till efter en veckas oberoende grävande.
Citera
2019-03-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det fanns en tid, för inte så hemskt länge sedan, när många journalister faktiskt ansåg det viktigt, på allvar, att odla sådant som källkritik, faktakontroll och balans.

Tyvärr så upphörde den granskande journalistiken samma sekund som LN sändes.
Citera
2019-03-19, 18:20
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Mycket intressant dokumentär. Men jag måste erkänna att männen/pojkarnas beskrivningar av övergreppen fick mig att pausa en timme in i första delen. Lite väl... målande. Återupptog tittandet dagen därpå. Den andra delen var mer intressant. Jag ser väl inte nödvändigtvis MJ-vinkeln som det centrala, även om det är relevant och skapar intresse för dokumentären. Under andra avsnittet framgår mer allmängiltiga teman som förnekelse och att försonas med det förflutna.

Bra dokumentär, men head's up för rätt så starka och detaljerade beskrivningar av övergreppen.
Citera
2019-03-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Glömde att skriva att det är metoo rörelsen som har gjort att denna dokumentär extra motalig och slagkraftig då alla sväljer den med hull och hår för det måste ju vara sant nu när alla kommer ut med alla sina mörka förflutna.

Varför ha domstolar överhuvudtaget, nu när det är fritt fram och ok med förtal!?
Citera
2019-03-19, 18:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Tycker det är en stor skillnad. R Kelly är en kåtbock som saknar spärrar och ändå om han har haft sex med minderåriga tjejer har de åtminstone varit könsmogna. Mitt intryck är att dokumentären bestod av en massa slampor som ångrade sig när de slutade löpa.
Michael Jackson var om uppgifterna stämmer en pederast som gav sig på sjuåringar.
Vad jag ville påpeka var att även de här utsatta flickorna blånekade, precis som MJs små sängkamrater.

Barn, men även tonåringar anser sig ha många skäl till att ljuga om övergrepp. Ett avgörande skäl är mycket ofta att de känner skam.
Ett annat är att de "älskar" förövaren, även MJ verkligen var älskad av de här pojkarna som ljög för att inte skada sin hjärtans kär.
Pedofiler är mästare på att manipulera sina offer.
Citera
2019-03-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraFree
Såg precis Operahs intervju med de två som anklagar honom, jävligt bra. kolla på den
https://www.youtube.com/watch?v=JIiq4Jnmam8
Verkligen jättebra!
Citera
2019-03-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Varför ha domstolar överhuvudtaget, nu när det är fritt fram och ok med förtal!?

Bra fråga!
Citera
2019-03-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Verkligen jättebra!

Märker ni inte att dom inte har nå bra svar på hennes frågor?
Citera
2019-03-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Vad jag ville påpeka var att även de här utsatta flickorna blånekade, precis som MJs små sängkamrater.

Barn, men även tonåringar anser sig ha många skäl till att ljuga om övergrepp. Ett avgörande skäl är mycket ofta att de känner skam.
Ett annat är att de "älskar" förövaren, även MJ verkligen var älskad av de här pojkarna som ljög för att inte skada sin hjärtans kär.
Pedofiler är mästare på att manipulera sina offer.

Så var det med min pappa, han var snäll, jag var barn och fattade inte att det han gjorde var fel och när han bad mig att inte säga något till någon så gjorde jag så. För vi hade en bra relation annars. Min halvsyrra (som var i tonåren) hade han dock skrämt till tystnad, fick man senare veta. Verkar finnas olika sätt för pedofiler att få tyst på offren på
Och precis skamkänslor kan också vara inblandade innan man växer upp, får distans till händelserna och förstår att det inte är ens eget fel och ja....
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-19 kl. 19:22.
Citera
2019-03-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det märks att Paris inte är släkt med Michael.... utan istället är hon mytoman och lögnare och i avsaknad av självinsikt som slentrian säger att det är pressen som är lögnare bara för att framlidne adoptivpappa Michael lärt henne att pressen ljuger, hon verkar obegåvad.....ta inte livet så allvarligt sade hon på Twitter till alla som var upprörda efter att hon själv sätt dokun för att några dagar sedan försöker ta livet allvarligt av sig

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gPg1P1/polisen-bekraftar--ambulans-tillkallades-till-paris-jacksons-adress

Hon verkar ärligt talat inte ha alla hästar hemma. Hur kan hon hävda efter dokumentären att hennes far är oskyldig, var hon i samma rum som alla de påstådda offren? Nej, då ska Paris inte spy ut F*** ord till media heller. Jag tycker tvärtom att hon är lik sin far i att vara lögnare. Kanske inte konstigt om något utav hans barn är koko med tanke på den barndom de fick när han gömde deras ansikten från omvärlden. Och när han själv såg ut som skit med munskydd eller vad de kallas.
https://www.google.se/search?q=michael+jackson+children+masks&tbm=isch&s ource=hp&sa=X&ved=2ahUKEwjDxdGB9o7hAhX8w8QBHUPgCjY QsAR6BAgIEAE&biw=1366&bih=651#imgrc=_

Det hade varit komiskt på sitt sätt om någon utav MJs barn kom ut om säg 5-10 år om att pappa gjorde något med dem. Den som lever får se. Inte ovanligt att en pedofil antastar även egna barn.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-19 kl. 20:41.
Citera
2019-03-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hon verkar ärligt talat inte ha alla hästar hemma. Hur kan hon hävda efter dokumentären att hennes far är oskyldig, var hon i samma rum som alla de påstådda offren? Nej, då ska inte spy ut F*** ord till media heller. Jag tycker tvärtom att hon är lik sin far i att vara lögnare. Kanske inte konstigt om något utav hans barn är koko med tanke på den barndom de fick när han gömde deras ansikten från omvärlden. Och när han själv såg ut som skit med munskydd eller vad de kallas.
https://www.google.se/search?q=michael+jackson+children+masks&tbm=isch&s ource=hp&sa=X&ved=2ahUKEwjDxdGB9o7hAhX8w8QBHUPgCjY QsAR6BAgIEAE&biw=1366&bih=651#imgrc=_

Det har varit komiskt på sitt sätt om någon utav MJs barn kom ut om säg 10 år om att pappa gjorde något med dem. Den som lever får se.

Tror du själv på det där?
Citera
2019-03-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Tror du själv på det där?

Tror du själv på det du skriver? Då så.

62 % här tror han är skyldig, 18 % tror oskyldig. Frågor på det?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-19 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in