Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-18, 12:41
Medlem
Här är grabben som vittnade 2005 - Wade Robson fotograferad utanför rätten. Han frågade Michael Jacksons personliga assistent två gånger om han och hans fru fick gifta sig på Neverland under tiden han var där i samband med att han vittnade. Hotade Michael Jackson honom till det också?

https://imagizer.imageshack.com/img922/5963/kWvK3j.jpg

Han ser verkligen hotad och rädd ut.....

https://imagizer.imageshack.com/img924/4748/0lHiBO.jpg
Citera
2019-03-18, 12:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
James Safechuck hade nyss blivit stämd på ca 300 000$

Källa?

Citat:
enligt Robsons mor och syster uttryckte Wade rädsla för att inte kunna försörja sin familj. (enligt dokument från rätten)

Kan du citera de relevanta delarna av dokumenten?

Citat:
Wade Robson blev nekad av Michael Jackson dödsbo att få jobbet som koregraf i den enormt pengastinna Michael Jackson-showen i Las Vegas

Källa?

Citat:
Robson undanhållit bevis

Vilka bevis har han undanhållit?

Citat:
Dokumentärens regissör har i intervjuer kring dokumentären felaktigt påstått att en pojke som anklagade Michael Jackson för övergrepp 1993 beskrev Jacksons genitalier på ett matchande sätt, det är en lögn. (Om beskrivnigen hade match, skulle Jackson levt idag, men i fängelse)

Tom Sneddon, åklagaren som åtalade Michael Jackson, påstod att Jordan Chandlers beskrivning stämde men väckte aldrig åtal mot honom i Chandler-fallet. Med andra ord: Sneddon ansåg inte att beskrivningen i sig räckte för ett åtal.

Citat:
Problemet är att beskrivningen explicit hävdade att Jackson var omskuren.

Källa?

Citat:
2005 friades Jackson på samtliga 14 åtalspunkter av en enad jury.

Är du medveten om att flera av jurymedlemmarna övertygats om att Michael Jackson var pedofil?

Citat:
Michael Jacksons hem Neverland har både 1993 och 2005 genomsökts i minsta detalj av hundratals poliser som kom dit helt oannonserat medans Jackson befann sig på annan ort. Det enda man hittade var lesbisk och heterosexuell porr som Playboy och Hustler från 1980 och framåt.

Nej, nej och åter nej. Man hittade:

* Två böcker som innehöll bilder på nakna småpojkar. Båda dessa böcker sammanställdes av ett par pedofiler.
* Ett stort antal nudistmagasin som innehöll bilder på nakna småpojkar.
* Två fotografier som föreställde en naken pojke och en halvnaken pojke.

Citat:
FBI bevakade Jackson i mer än 10 år och avlyssnade hans telefon och post. FBI har offentliggjort en 300 sidor lång rapport efter hans död där man försökt hitta bevis för de anklagelser som riktades mot honom.

Nej, FBI bevakade inte Michael Jackson på något sätt.

Notera gärna att källorna du ska ge mig inte får vara texter skrivna av MJ-fans då jag vill ha hårda fakta.
Citera
2019-03-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Kanske Macaulay Culkin också blev utsatt?!! Han gick ju hårt på droger,kanske för att döva..

Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag har alltid varit rätt övertygad att även han utnyttjades. 😞

Macaulay Culkin har sagt att inget sånt förekom.
Citera
2019-03-18, 13:00
Medlem
Citat:

Anklagelserna i filmen sammanfaller med att de båda männen hamnat i ekonomisk knipa. James Safechuck hade nyss blivit stämd på ca 300 000$ och Wade Robson karriär hade kraschat och enligt Robsons mor och syster uttryckte Wade rädsla för att inte kunna försörja sin familj. (enligt dokument från rätten)

Jag har stämingsansökan som PDF, laddade upp den till depositfiles.

safechuck gov.uscourts.cacd.564084.1.0

http://depositfiles.com/files/2bx3hnamw
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-18 kl. 13:05.
Citera
2019-03-18, 13:07
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Lägg ner din perversa pedofildyrkare

Gräv lite så ser du att detta stämmer.
Citera
2019-03-18, 13:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Vilka är lögnerna? Jag har noterat att du är av de värsta blodtörstiga hatarna. Möjiigen är du faktaresistent också, det återstår att se.
Jag tror han åsyftar att du hävdar att utredningen lades ner 1993 snarare än att MJ köpte sig fri
Citera
2019-03-18, 13:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Gräv lite så ser du att detta stämmer.

Eller så lägger ni fram källor när ni kommer med en massa pståenden.
Citera
2019-03-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Notera gärna att källorna du ska ge mig inte får vara texter skrivna av MJ-fans då jag vill ha hårda fakta.

https://themichaeljacksonallegationsblog.files.wordpress.c om/2018/07/the-wade-robson-allegations-ebook-format-v2-0.pdf

Alla källor är angivna efter varje stycke, så du kan dubbelkolla informationen. Och samtliga källreferenser finns längst ned i dokumentet. Inga konstigheter.

Hårda källor direkt till court transcripts: http://dailymichael.com/lawsuits/robson-v-estate/277-robson-v-estate-case-court-documents

Ska du komma hit och hata, sprida osanningar och vara allmänt stöddig, så får du banne mig ta tid och läsa dig in på fallet. Annars är kan du lika gärna vara tyst då istället för agera okunnig bödel.

De frågor du ställde till mig visar att du har noll och intet kunskap om fallet, så jag har ingen aning om varför du ens uttalar dig om du inte ens kan svara de där frågorna.
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-18 kl. 13:14.
Citera
2019-03-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag tror han åsyftar att du hävdar att utredningen lades ner 1993 snarare än att MJ köpte sig fri

Låt oss då reda ut det en gång för alla:

1993 Del 1.

Michael Jackson betalde sig inte fri från anklagelserna, vänligen läs på fakta och sprid inte osanningar, tack!

-För det första hotade utövade familjen Chandler utpressning mot Jackson - och hotade att gå ut med anklagelserna i tidningar om inte Jackson betalde dem $20 miljoner dollar. (Detta VAR INNAN POLISEN VAR INBLANDAD). Hör Jordan Chandlers pappa prata i telefon om hans planers på utpressning i videon länkad till detta inlägg.

"Especially considering Evam Chandler was more than $60,000 behind child support payments and had already approached Jackson several times asking for money. Chandler was recorded saying, This man is going to be humiliated beyond belief..he will not believe what is going to happen to hi, beoynd his worst nighmares. He will not sell one more record. If I go through with this. I wint big time. I will get everything I want. They will be destroyed forever. June is gonna lose Jordy. She will have no right to ever see him again."

Jackson vägrade dock betala och ville slåss i rätten. Om Jackson verkligen velat köpa pojkens tystnad hade kunnat betalat 20$ sommaren 1993 - om Jackson hade gjort det hade ingen någonsin fått höra talas om Jordan Chandler eller några sexuella övergrepp.

I månader förberedde Jackson sitt försvar inför en rättegång. Det fanns bara ett problem. Ett civilmål pågick redan där Chandlers krävde 30$ miljoner dollar. Michael Jacksons advokater försökte i 3 månader få civilmålet pausat till efter brottsmålet. 6 motioner skickades in för att stoppa civilmålet tills brottsmålet och rättegången var över. Domaren nekade alla motionerna och citerade "a child under 14 years old rights to a speedy trial". och satte datum för när civilmålet skulle starta.

För er som inte förstår problemet med att civilmålet går före brottsmålet så kan man sammanfatta det så här: civilmålet hålls inför öppna dörrar - det betyder att åklagarsidan kan sitta och lyssna på försvarets bevisning i civilmålet och sedan anpassa brottsmålet efter den information som kommer fram! Åklagarsidan får alltså se alla ess försvaret har i rockärmen, vilket är en enorm fördel.

För att ta ett exempel från rättegången 2005: När rättegången skulle börja så hade åklagarsidan satt en viss vecka där Jackson påståtts ha förgripit sig på pojken - problemet var att Michael Jackson hade alibi för den veckan, han var i Florida hela veckan. Det normala hade varit då att helt enkelt lägga ned ärendet, men istället så ändrade man bara datumen för övergreppen och fortsatte som ingenting hänt.

Tillbaka till 1993: I slutet av 1993 skulle civilmålet börja, och Michael Jackson advokater och rådgivare sa helt enkelt till Michael Jackson att pga civilmålet skulle gå före rättegången så skulle det bli mycket svårare för dem att vinna målet. Dessutom så uppskattade man att civilmålet och en senare rättegång skulle kunna vara upp till 3 år. Michael Jackson var mitt uppe i sin Dangerous turne och skulle förlora otroligt stora summor pengar på att inte fullfölja touren - och skulle förlora oändligt mycket mer pengar under tiden en eventuellt rättegång pågick.

Slutligen så gick Michael Jacksons försäkringsbolag in och betalade pengarna mot Jackson egen vilja, försäkringsbolaget gjord detta för att bolaget visste att de riskerade att få betala ännu mer pengar i slutändan om de inte gick med på förlikningen.

In summa: Argumentet, varför skulle en oskyldig man betala en stor summa pengar? Det är helt felaktigt då Michael Jackson vägrade gå med på att betala 20$ miljoner och tysta pojken innan NÅGON kände till något. Jackson ville slåss i rätten i 4 månader tills det stod klart civilmålet skulle gå före brottsmålet.

OBS. Efter att Jacksons förlikning gjordes lagen om, så att ett civilmål aldrig kunde drivas före ett brottsmål. Varför? För att Michael Jackson i framtiden inte skulle kunna gå fri. Så lagen i kalifornien förändrades alltså unikt pga av Michael Jackson.

Extortion video tape: https://www.youtube.com/watch?v=0NlhDPjEI8I
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-18 kl. 13:16.
Citera
2019-03-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

1993 - del 2

Tystade Michael Jackson pojken från 1993 Jordan Chandler genom att förlika civilmålet för 20$ miljoner?

Svar: Nej.

Det står specifikt i avtalet att Jordan Chandler var fri att samarbeta med polisen och vittna i en eventuell rättegång. således köpte Jackson sig inte sig fri från ett brottsmål, det är en myt.

Faktum är att distriktsåklagare Tom Sneddon fortsatte utreda brottsmålet mot Jackson i 8 månader efter förlikningen av civilmålet. Det hela kulminerade när åklagarsidan lade fram sin bevisning för två separata grand jurys i september 1994. En i Los Angeles och en i Santa Barbara. Över 200 vittnen kallades.

Bägge grand jurys beslutade att det inte fanns bevisning nog att åtala Jackson, än mindre att döma honon. Det säger en hel del om bevisläget då man skämtsamt brukar säga att en "grand jury kan åtala en smörgås".

Jordan Chandler beslutade själv att inte vittna, familjen Chandler var endast ute efter pengar och inte rättvisa för det påstådda brotten - vilket säger en hel del om trovärdigheten i anklagelserna.
---
Innebar förlikningen av civilmålet att polisen aldrig någonsin kunde använda bevismaterialet i Chandler fallet mot Jackson?

Svar: Nej, det stämmer inte.

Efter att det inte blev något åtal mot Jackson 1994 startade Tom Sneddon en utredningsapparat utan dess like för att kunna återuppta brottsmålet mot Jackson. Polisen uttnyttjade olagligt Jacksons privata telfenbok och sökte upp hundratalsbarn, i USA och världen över, allt för att hitta fler "offer". Polisen hotade barnen med att de hade nakenbilder på Jackson och dem, allt för att få barnen att erkänna eventuella övergrepp från Jacksons sida.

Tom Sneddon var också den drivande faktorn bakom att "The State of California" 1995 genomförde en lagändring för att det skulle bli lättare att fälla Michael Jackson om han återigen skulle bli anklagad för pedofili. Lagändringen heter California's "Prior Bad Acts" Rule , California Evidence Code §1108.

Den lagen innebär att vid "child molestation" rättegångar tillåts åklagarsidan introducera bevisning från tidigare liknande fall som stödjebevisning. Det betyder att Jackson inte på något sätt begravt någon bevisning.

Fotnot:

Under rättegången mot Michael Jackson 2005 så tillät domaren åklagarsidan att ta in bevisning från Jordan Chandler fallet från 1993. All bevisning som fanns 1993 togs upp i rätten 2005, alla vittnen som var med 1993 kom och vittnade mot Jackson 2005 - inklusive Jordan Chandler mamma. Jordan chandler flydde dock landet och vägrade att vittna ännu en gång.

I praktiken innebar det här att Michael Jackson blev rentvådd från både från 1993 och 2005 anklagelserna då han friades av en enig jury på 14 punkter 2005.

Källa: Länken beskriver "PRIOR BAD ACTS RULING" in the 2005 case State of California Vs Michael Jackson.

https://supreme.findlaw.com/legal-commentary/the-ruling-in-the-michael-jackson-case-allowing-testimony-about-past-molestation-allegations.html
---
Kuriosa/uppföljning:

Tom Sneddon stod för ett märkligt uttalande när rättegången 2005 inleddes - då han försäkrade att han sedan 1994 helt glömt bort Michael Jackson och Jordan Chandler fallet.

- "When that case went to bed … it went out of my mind. I haven't given it a passing thought,"

Ändå hade han i över 100 tidningsartiklar (Se länk) från 1994-2002 uttalat sig om att Jacksons resor till Afrika för att hjälpa barn och landet i kampen mot aids bara var PR-trick, samt att 1993-fallet bara var vilande, inte nedlagt.

"Tom Sneddon, the District Attorney in Santa Barbara in charge of the new Michael Jackson case, was also in charge of the 1993 case. Today he said "he had put the earlier case out of mind." We don't think that's true. Here's a sampling of what our Lexis research turned up (out of 100 entries for "Tom Sneddon" and "Michael Jackson" between 1994 and 2001.)"

Se följande länk för Sneddons citat:

http://www.talkleft.com/new_archives/004397.html
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-18 kl. 13:25.
Citera
2019-03-18, 13:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Det märks att Paris inte är släkt med Michael.... utan istället är hon mytoman och lögnare och i avsaknad av självinsikt som slentrian säger att det är pressen som är lögnare bara för att framlidne adoptivpappa Michael lärt henne att pressen ljuger, hon verkar obegåvad.....ta inte livet så allvarligt sade hon på Twitter till alla som var upprörda efter att hon själv sätt dokun för att några dagar sedan försöker ta livet allvarligt av sig

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gPg1P1/polisen-bekraftar--ambulans-tillkallades-till-paris-jacksons-adress
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-18 kl. 13:19.
Citera
2019-03-18, 13:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
https://themichaeljacksonallegationsblog.files.wordpress.c om/2018/07/the-wade-robson-allegations-ebook-format-v2-0.pdf

Alla källor är angivna efter varje stycke, så du kan dubbelkolla informationen. Och samtliga källreferenser finns längst ned i dokumentet. Inga konstigheter.

Hårda källor direkt till court transcripts: http://dailymichael.com/lawsuits/robson-v-estate/277-robson-v-estate-case-court-documents

Ska du komma hit och hata, sprida osanningar och vara allmänt stöddig, så får du banne mig ta tid och läsa dig in på fallet. Annars är kan du lika gärna vara tyst.

Okej, du vill inte ge mig några direktkällor. Det köper jag då man ju inte kan få allt här i världen. Men du kan väl i alla fall ge mig en direktkälla som styrker att FBI avlyssnade Michael Jacksons telefon? Jag har läst FBI:s Jackson-fil och där nämns ingen avlyssning så hänvisa inte till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in