2003-12-19, 13:10
Medlem
Jag överlevde en olycka mot alla odds... och nu vill jag skaffa mig en tatuering som speglar just det faktum att jag överlevde. Låter kanske konstigt... men jag kan fan inte komma på något vettigt. Någon skrattande dödskalle hade jag funderingar på, men om man ska bli farsa o så kanske det inte är så kul. Hmm..

Några idéer eller förslag?
Citera
2003-12-19, 13:15
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Texten "Mementro mori" lite osäker på stavningen dock.. Men det är latin för "Komihåg att du skall dö"

vet inte men kan du finna ironin i det hela??

Om jag skall vara ärlig så vet jag inte men kanske en text som speglar är väll någonting att gruna över?

Gör ingeting du kommer ångra är allting jag har att säga.
Som du säger om du blir far så är det väll någoting att ha i bakhuvudet också...

Lycka till
Citera
2003-12-19, 13:27
Medlem
Min treåring tycker att en av mina polares tröjor med ett kranuim med inristade runor är jättefin, och hon uppskattar också mina tatueringar, så farsabiten behöver du nog inte oroa dig för....

Om du vill spegla olyckan tycker jag att du ska fundera på vilken typ av olycka det var. Till exempel vid en bilolycka så skulle väl en fartdjävul i "Koop-style" passa. Ha honom på bröstet, med någon passande text i stil med "Not yet" under.
Citera
2003-12-20, 18:09
Medlem
juttes avatar
mitt tips är att göra nått som verkligen passar in på¨olyckan.

om du vet vilka crusty deamons of dirt grabbarna är dom kör i alla fall cross som dårar och hoppar längre än farmor liksom i alla fall mycket längre och coolare hopp än evil kanivel jävligt häftiga filmer har dom släppt men till saken en av dom gjorde illa sig riktigt i ryggen kommer inte ihåg exakt hur men dom fick i all fall snitta upp ryggen på han och operrera ett gäng kotor på han och jag kan tänka mig att det var det nnärmaste man kan komma att bryta hela ryggen men i all fall så gaddade han hela ryggen sen med motiv som man såg hans rygg helt uppfläkt och ryggraden var pajj och så vidare han gaddade sig alltså sin rygg så som den såg ut på operationsbordet . det är mitt tips efter en hel del pilsner.
Citera
2003-12-21, 23:44
Medlem
ett schackbord där du har schackmatt mot döden kanske?
Citera
2003-12-21, 23:49
Medlem
H.E.L.s avatar
imortaelis... odödlig på latin. tänkte själv tagga det på brösten , men tänkte att då e det väl någon idiot som sätter kniven i en bara för o kolla...
Citera
2003-12-22, 00:45
Medlem
.:] Über [:.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutte

om du vet vilka crusty deamons of dirt grabbarna är dom kör i alla fall cross som dårar och hoppar längre än farmor liksom i alla fall mycket längre och coolare hopp än evil kanivel jävligt häftiga filmer har dom släppt men till saken en av dom gjorde illa sig riktigt i ryggen kommer inte ihåg exakt hur men dom fick i all fall snitta upp ryggen på han och operrera ett gäng kotor på han och jag kan tänka mig att det var det nnärmaste man kan komma att bryta hela ryggen men i all fall så gaddade han hela ryggen sen med motiv som man såg hans rygg helt uppfläkt och ryggraden var pajj och så vidare han gaddade sig alltså sin rygg så som den såg ut på operationsbordet . det är mitt tips efter en hel del pilsner.

var inte det Seth Enslov i vanlig ordning som skadade sig så?
det är alltid den jäveln som gör dom längsta hoppen och alltid missar att landa
rätt på hojen...
det är lika kul varje gång. tankade hem crusty deamons 8 men seth gjorde inte mycket däri det vara ballare i dom 6 första filmerna.
Citera
2003-12-22, 10:49
Medlem
juttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:] Über [:.
var inte det Seth Enslov i vanlig ordning som skadade sig så?
det är alltid den jäveln som gör dom längsta hoppen och alltid missar att landa
rätt på hojen...
det är lika kul varje gång. tankade hem crusty deamons 8 men seth gjorde inte mycket däri det vara ballare i dom 6 första filmerna.

nej det var inte seth denna gång mens hans kracher är ju oftast mycket värre än alla andra specielt i seth the hard way när han spräcker hela skallen hehe
8an har jag inte sett än man får väl ta o ladda ner den
Citera
2003-12-22, 18:51
Medlem
Tackar så mycket för alla bra tips. Verkar bara som det är jag som har dålig fantasi... ska in till Evil Eye Tattoo och titta lite i deras pärmar.

"Kom i håg att du skall dö" - Ska kolla lite olika språk dock, latin är lite för vanligt. Så får vi se, kan passa som undertext till eventuellt motiv.

Citera
2003-12-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendärkillen
Min treåring tycker att en av mina polares tröjor med ett kranuim med inristade runor är jättefin, och hon uppskattar också mina tatueringar, så farsabiten behöver du nog inte oroa dig för....

Om du vill spegla olyckan tycker jag att du ska fundera på vilken typ av olycka det var. Till exempel vid en bilolycka så skulle väl en fartdjävul i "Koop-style" passa. Ha honom på bröstet, med någon passande text i stil med "Not yet" under.

Det är väl kanske inte ungen jag oroar mig över, utan svärföräldrar och dagispersonal etc.

Annars är idén med en fartdjävul jävligt intressant...
Citera
2003-12-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutte

Intressant tanke. Jag har diverse mindre smakliga "operationsbilder" som man kanske kunde göra någonting av..
Citera
2003-12-23, 12:54
Medlem
THEIDFs avatar
Second time around.

Det tatuerade Hammarbyaren som låg i koma i 2[?] veckor efter ett järnrörsöverfall. Jag tycker den är passande även för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in