2019-03-19, 20:07
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Inget av barnen hade något verksamt medikament i kroppen
Det är fakta. Det bekräftas också i obduktionsprotokollet där man av helt obegripligt skäl maskat negationen som utmärkt passar in i texten.

Du är otrevlig och kommer med väldigt grova anklagelser och personliga påhopp. Dessutom helt OT anspelningar på mitt yrke. Lägg ner. Du framstår bara som väldigt okunnig och rent ut sagt dum.
Lägg ner. Håll inte på med hypoteser. Vi läser svarta bokstäver mot vit bakgrund. Vad du tycker, och att du ANTAR att man maskat en negation, det hör inte hit. Vi tolkar det vi VET. Att du gillar att lägga in ord i de maskade luckorna är DITT problem. Men lägg för fan inte in det i en sanning som blir en trådsanning.
Citera
2019-03-19, 20:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag förstår inte varför ni ratar klänning det passar ju perfekt in i mellanrummet och i sammanhanget.

Men det var tydligen väldigt känsligt och inte riktigt friskt i skallen att föreslå klänning. Men värre saker har man ju läst/sett. 😉 Då är ju t.o.m. baddräkt som också går in ännu galnare och känsligare kan jag tycka.
Sen förstår jag att en del förslag är ironiska, även om jag inte helt förstår vitsen med att göra sig lustig över vad Oskar var iklädd.

Och helt seriöst, men jag lovar att jag skriver bara detta en gång till, för det var tydligen väldigt känsligt och galet, så hade scheele (som väl alla "läger" här finner relativt trovärdig) misstankar om att familjen var religiös/troende pga av något som scheele källa (blåljus) såg eller uppfattade i huset. Frågan var bara vad det var.

Men men. Nu släpper jag det.

Det kom ju tidig info i tråden om att alla fyra var märkligt klädda. Moa sa att dom trodde på något annat än Jesus. Kan de ha trott på ett nytt liv efter detta?
Citera
2019-03-19, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Hmm "de sover" var visserligen ett väldigt bra förslag, men polisen sade vid pressträffen att smset var helt vanligt, ej anmärkningsvärt.

Angående någon form av mysplagg då passar faktiskt onepiece bra in men jag är ändå tveksam till varför man hade maskat just det. Oskar kan ju hängt sig långt efter att de andra var döda ändå.
Ja, det är lika vanligt som god natt. Med andra ord står det inte "nu stryper vi barnen..

Det ser som sagt ut som om det är två sms till av intresse i iphone, får en känsla av dialog.

Onepiece kanske funkar om nu män går i sådana. Hur som haver tror jag man vill ta bort allt kring MO iom att han betonar det på pressträffen.
Citera
2019-03-19, 20:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Inget av barnen hade något verksamt medikament i kroppen
Det är fakta. Det bekräftas också i obduktionsprotokollet där man av helt obegripligt skäl maskat negationen som utmärkt passar in i texten.

Du är otrevlig och kommer med väldigt grova anklagelser och personliga påhopp. Dessutom helt OT anspelningar på mitt yrke. Lägg ner. Du framstår bara som väldigt okunnig och rent ut sagt dum.
Nej, det är definitivt inte bekräftat i nåt obduktionsprotokoll. Tror du inte folk är läskunniga? Varken du eller nån anna vet vilka ord som är maskade. Snälla du, gör dig inte dummare än vad du är. Att du vill höja dig över mängden är en sak, men detta går över allt annat.
Citera
2019-03-19, 20:12
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kom ju tidig info i tråden om att alla fyra var märkligt klädda. Moa sa att dom trodde på något annat än Jesus. Kan de ha trott på ett nytt liv efter detta?
Hmmm… var har det stått att de var märkligt klädda? Hampus och Fredrik kunde ju inte se nån annan än O. De andra var nerbäddade ända upp till hakan. Länka gärna. Har jag inte sett nånstans - å andra sidan har jag inte full koll på tråden då jag kom in i december 2018, även om jag försökt följa den.
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-19 kl. 20:15.
Citera
2019-03-19, 20:20
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Klänning skulle det kunna vara. Polisen reagerade på något oförväntat. Han ser en sminkad mansperson med en snara runt halsen.
Jag tror inte de reagerade, utan att deras PM mer beskrev vad O hade på sig, men inte hade något direkt ord på det. "Någon form av....". Vad kommer efter... någon form av...? Någon form av pyjamas? Någon form av myskläder? Någon form av uniform? Det handlar nog mer om de goa poliskillarna, än märkliga kläder.
Citera
2019-03-19, 20:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Hmmm… var har det stått att de var märkligt klädda? Hampus och Fredrik kunde ju inte se nån annan än O. De andra var nerbäddade ända upp till hakan. Länka gärna. Har jag inte sett nånstans - å andra sidan har jag inte full koll på tråden då jag kom in i december 2018, även om jag försökt följa den.

En del av den info som kom ut i tråden den första tiden har sedan visat sej stämma. Några måste ju ha burit ut de övriga tre och då sett hur de var klädda. Läcka från polishuset kanske, vilket en del annan sann info troligen kom ifrån.
Citera
2019-03-19, 20:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Lägg ner. Håll inte på med hypoteser. Vi läser svarta bokstäver mot vit bakgrund. Vad du tycker, och att du ANTAR att man maskat en negation, det hör inte hit. Vi tolkar det vi VET. Att du gillar att lägga in ord i de maskade luckorna är DITT problem. Men lägg för fan inte in det i en sanning som blir en trådsanning.

Men allvarlig, förstår du verkligen inte...?
Barnen hade inga verksamma substanser i blodet. Det är klarlagt.

Det enda som rimligen kan stå - och brukar stå - i ett obduktionsutlåtande där man funnit endast spår av en substans, är att man i utlåtandet skriver "i icke medikamentellt påverkat tillstånd".
Och ofta då i denna negation anger den typen av medikament man funnit endast spår av.

Edit: LGW skriver i en av sina böcker om en polischef som kallades smörkniven. Hon begrep aldrig själv varför. Men alla andra visste att en smörkniv inte är den vassaste kniven i lådan.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-19 kl. 20:24.
Citera
2019-03-19, 20:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tror inte de reagerade, utan att deras PM mer beskrev vad O hade på sig, men inte hade något direkt ord på det. "Någon form av....". Vad kommer efter... någon form av...? Någon form av pyjamas? Någon form av myskläder? Någon form av uniform? Det handlar nog mer om de goa poliskillarna, än märkliga kläder.

Kan det vara något lokalt skånskt ord, dialekter skiljer ju sig en del?

Alltså något skånskt uttryck för pyjamas eller liknande plagg.
Citera
2019-03-19, 20:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En del av den info som kom ut i tråden den första tiden har sedan visat sej stämma. Några måste ju ha burit ut de övriga tre och då sett hur de var klädda. Läcka från polishuset kanske, vilket en del annan sann info troligen kom ifrån.
Kan ju vara så. Men sen.. vem bar ut dom? Vissa har nattlinnen, pyjamasar, spidermandräkter... you name it. Så de kanske handlar mer om den som beskrev, än de som bar kläderna?
Citera
2019-03-19, 20:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan det vara något lokalt skånskt ord, dialekter skiljer ju sig en del?

Alltså något skånskt uttryck för pyjamas eller liknande plagg.
Inte en blek. Jag är ingen skåning och kan inte språket (dialekten). Förutom rullebör (skottkärra). Och det tror jag inte O hade på sig.
Citera
2019-03-19, 20:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Inte en blek. Jag är ingen skåning och kan inte språket (dialekten). Förutom rullebör (skottkärra). Och det tror jag inte O hade på sig.

Sorry, trodde du var från den fagra landsändan men vi kanske har några skåningar i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in