2019-03-19, 19:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Trevligare ton? När du sitter öppet och ljuger? Du vet inte ens vilken dotter obduktionsresultatet gäller! "Maskade står antagligen för...", säger du. Är du galen på riktigt?
Nej, jag kan inte hålla en trevligare ton. Du försöker hela tiden köra över folk. Och nu sitter du dessutom och ljuger. Det är inte ok nånstans. Jag vet inte vad du försöker göra. Men när du ljuger på verifierbara fakta - då går du sååååå över gränsen.

Men förstår du verkligen inte?

Man skriver i ett obduktionsutlåtande "i icke sömnmedelspåverkat tillstånd" om man hittat "spår" av sömnmedel, men inte i terapeutiskt verksamma nivåer.
Det är en negation man gör för att förtydliga att offrets tillstånd inte var sömnmedelspåverkat.

Det är exakt så här man brukar skriva och negera.
Citera
2019-03-19, 19:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Svårt. Jag fick det till att ”Hannas” blir en liten aning längre än ”Oskars”. Tänker då att Hanna hade tagit sin insomningstablett och inte ville bli störd. Typ bara ”godnatt”.
Det blir en så pass liten förskjutning att man måste ha exakt typsnitt att jämföra med; inte minst siffrorna kan ta olika stor plats.
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskamsjagare
...från H:s mobil ooooooo till O:s mobil pppppp...
Eller också var det O som skickade sms:et från den då redan döda H:s mobil: "Klar nu?".
Senast redigerad av letsdoit 2019-03-19 kl. 19:47.
Citera
2019-03-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej.

Självklart inte. Varken klänning, bikini, svandun, dildo, tomtemask heller.

För övrigt tror jag som sagt att det rör sig om nåt med mysplagg; att man vill elimiera allt kring gärningsförlopp/modus operandi och tidpunkt. Innehåll smsen, hur fredag kväll såg ut osv.

För att det blir makabert att två föräldrar sitter och fredagsmyser med två flickor, kanske käkar pizza -som sen ska kvävas och strypas bara de somnat:
"- Natti natt min skatt. Mamma och pappa älskar er. Ses imorgon."
Typ.

... sen sms om att "de sover" så nu går det går bra att strypa dem.

Hmm "de sover" var visserligen ett väldigt bra förslag, men polisen sade vid pressträffen att smset var helt vanligt, ej anmärkningsvärt.

Angående någon form av mysplagg då passar faktiskt onepiece bra in men jag är ändå tveksam till varför man hade maskat just det. Oskar kan ju hängt sig långt efter att de andra var döda ändå.
Senast redigerad av Zebrima 2019-03-19 kl. 19:49.
Citera
2019-03-19, 19:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Man skriver i ett obduktionsutlåtande "i icke sömnmedelspåverkat tillstånd" om man hittat "spår" av sömnmedel, men inte i terapeutiskt verksamma nivåer.
Det är en negation man gör för att förtydliga att offrets tillstånd inte var sömnmedelspåverkat.

Det är sååå oproffsigt att sitta och gissa vad som är maskat i en så otroligt viktig mening. Därför borde du hålla dig ifrån det. Och nej, man skriver inte "i ett obduktionsutlåtande.....". Här vill de inte maskera sånt som går att missförstå. Står det sömnmedelspåverkat, så är det så. Sitt inte och hitta på en massa "inte" och "i icke". För det har du inte en susning om. Och det är DET som gör mig förbannad.
Citera
2019-03-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag förstår inte varför ni ratar klänning det passar ju perfekt in i mellanrummet och i sammanhanget.

Men det var tydligen väldigt känsligt och inte riktigt friskt i skallen att föreslå klänning. Men värre saker har man ju läst/sett. 😉 Då är ju t.o.m. baddräkt som också går in ännu galnare och känsligare kan jag tycka.
Sen förstår jag att en del förslag är ironiska, även om jag inte helt förstår vitsen med att göra sig lustig över vad Oskar var iklädd.

Och helt seriöst, men jag lovar att jag skriver bara detta en gång till, för det var tydligen väldigt känsligt och galet, så hade scheele (som väl alla "läger" här finner relativt trovärdig) misstankar om att familjen var religiös/troende pga av något som scheele källa (blåljus) såg eller uppfattade i huset. Frågan var bara vad det var.

Men men. Nu släpper jag det.

Klänning skulle det kunna vara. Polisen reagerade på något oförväntat. Han ser en sminkad mansperson med en snara runt halsen.
Citera
2019-03-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Klänning skulle det kunna vara. Polisen reagerade på något oförväntat. Han ser en sminkad mansperson med en snara runt halsen.

Måste det handla om ett klädesplagg? Det kanske ska stå huvudduk. Eller något annat av alla tusentals saker man kan ha på sig.
Citera
2019-03-19, 19:56
Medlem
Angående sms:et, jag vill minnas att polisen sade på pressträffen att det var ett helt vanligt sms, ej anmärkningsvärt.

Men jag minns inte exakt ordagrant vad polisen sade om SMS:ets innehåll. Någon annan som också känner igen detta?
Citera
2019-03-19, 19:58
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Angående sms:et, jag vill minnas att polisen sade på pressträffen att det var ett helt vanligt sms, ej anmärkningsvärt.

Men jag minns inte exakt ordagrant vad polisen sade. Någon annan som också känner igen detta?
Stämmer. De sa att det var ett sms som inte härleder till mord/självmord alls. Hel "ointressant" (min tolkning).
Citera
2019-03-19, 20:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Då. Hade. De. Inte. Maskat. Ordet. Inte. Är du från yttre rymden eller nåt?
Citera
2019-03-19, 20:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är sååå oproffsigt att sitta och gissa vad som är maskat i en så otroligt viktig mening. Därför borde du hålla dig ifrån det. Och nej, man skriver inte "i ett obduktionsutlåtande.....". Här vill de inte maskera sånt som går att missförstå. Står det sömnmedelspåverkat, så är det så. Sitt inte och hitta på en massa "inte" och "i icke". För det har du inte en susning om. Och det är DET som gör mig förbannad.

Inget av barnen hade något verksamt medikament i kroppen
Det är fakta. Det bekräftas också i obduktionsprotokollet där man av helt obegripligt skäl maskat negationen som utmärkt passar in i texten.

Du är otrevlig och kommer med väldigt grova anklagelser och personliga påhopp. Dessutom helt OT anspelningar på mitt yrke. Lägg ner. Du framstår bara som väldigt okunnig och rent ut sagt dum.
Citera
2019-03-19, 20:04
Medlem
Citat:
Stämmer. De sa att det var ett sms som inte härleder till mord/självmord alls. Hel "ointressant" (min tolkning).

Vad bra, då minns jag rätt. Tror inte heller att innehållet har någon egentlig betydelse, det är ju bara tidpunkten som är intressant eftersom detta är det sista säkra livstecknet. Vilket visserligen gör hela smset lite intressant ändå.

Jag undrar varför de maskade innehållet, men det var säkert bara för att det inte avslöjats tidigare.
Citera
2019-03-19, 20:05
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Det var nog O som skickade ett käckt "Grattis" till H på hennes namnsdag. Kanske hade han glömt det under dagen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in