Citat:
Ursprungligen postat av
mod3styblais3
Pedofili är en sexuell läggning som man föds med. Sprid inte myter om att en som blivit utsatt för sexuella övergrepp/incest skulle bli pedofil. Varför valde han att utöva sin pedofili, kanske är frågan istället? Han kom i en position då han hade stora möjligheter? Hans bakgrund gjorde att han saknade empati och fått andra psykologiska störningar?
Nu hänger jag inte med. Är det inte så att om man lever i en incestfamilj kommer barnsex att normaliseras, det är vardagsmat? Och därför fortsätter man som vuxen i samma spår, om man då inte kommer till insikt om att det är fel?
Menar du att man föds pedofil, zoofil, koprofag osv, alla dessa hemska avarter?
Däremot förstår jag man kan välja bort sitt pedofila utövande, för att man har tillräcklig empati och förstår barnen far illa av det. Av dokumentären att döma tror jag inte MJ fattade det, teoretiskt kanske men inte känslomässigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
]QUOTE
Djur har inte läggning för och para sig med omogna individer. De luktar och kan se ett moget individ. Jag tänker det hänger ihop med kultur och religion, då människan dras till det förbjudna. Det ophetser. Alla vet, att ett 'normalt' knull inte är något vidare. Därför ska det vara sjukt och perverst, för och ge maximalt njutning. Vissa till det vidrigaste;barn.
Tycker du grovt underskattar det gamla vanliga vaniljsexet. Är inte det vad den stora majoriteten gör och de vill inte hålla på med annat heller? Människor med normal sexualitet dras inte till förbjudna grejer, min uppfattning.