Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-19, 09:20
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Och? OM det ens är sant. Är Jackson familjen hälsosam då? Destruktiva relationer inom familjen, MJ maskerade sina barn med masker och slöjor,
betalade den där kvinnan så att hon skulle föda barn och avsäga sig vårdnaden, opererade sönder sig, låg med barn mm.
Tänk att man grät över honom när han dog och åkte till sergels torg och lämnade blommor till hans minne. Grät även när jag såg This is it på bio. Vilket monster...

Det är sant och vill du ha källa så hojta till! Något säger mig att du inte kommer vilja det... Tycker det är ganska intressant vad som hände med Chandler familjen efter anklagelsen.
Citera
2019-03-19, 09:22
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Det kan ju vara så, dvs att de aldrig riktigt kom till det stadiet. Hursomhelst så borde han ha uppmärksammat samma sak som övriga, dvs att det ligger porrfilmer lite här o var och att MJ låser in sig med någon av dem lite då och då.
Jag tycker det är uppenbart att alla blev utnyttjade. För att tyda Culkins beteende så tror jag två saker. 1) Han blev star-strucked som alla andra, 2) att inte vittna till MJs fördel är samma sak som ett tyst erkännande.

Ligger porrfilmer lite här och var? Laglig vuxenporr som Playboy menar du antar jag.

Culkin vittnade ju i rättegången 2005 och försvarade MJ. Sist han försvarade MJ var i januari i en podcast.
Citera
2019-03-19, 09:31
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
"bilden sägs vara...". Hur viktigt var det inte med källkritiken?

Så du väljer att ignorera dokumentet som nämnde bilden? Du ställde frågor om bilden och jag plockade fint fram åkagares egna dokument och det enda du fokuserar är på hur jag valde att uttrycka mig. Jisses! Är det allt du har att säga efter jag länkade till åklagarens egna dokument?

Det märks att du griper efter halmstrån eftersom du har absolut inget att komma med. Bilden och beskrivningen stämmer enligt åklagarmyndigheten, oavsett om du gillar det eller inte.

Det sorgliga här är att du tror MJ är pedofil eftersom du vill att han ska vara det då du inte kan få ett grepp om honom.
Citera
2019-03-19, 10:32
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
När det finns misstanke om sexuell övergrepp mot barn - brukar kopplas barnpsykologen som kör olika tester på utsatta barn. Alltså det räcker inte bara fråga barn om det har hänt nåt konstigt med dem. Oftast det just barnpsykologen som kan avgöra att övergreppet hänt.
Svårt att tro att man har inte gjort sådana tester 1993 när båda Safechuck och Robson var fortfarande barn.

Varför skulle de gjort det när de var barn? De har ju inte anmält ngt. Då finns ingen anledning att låta dem gå igenom barnpsykologiska undersökningar. Det gör man enkom om barnet i fråga själv säger att det blivit utsatt.
Citera
2019-03-19, 10:47
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Varför skulle de gjort det när de var barn? De har ju inte anmält ngt. Då finns ingen anledning att låta dem gå igenom barnpsykologiska undersökningar. Det gör man enkom om barnet i fråga själv säger att det blivit utsatt.
Det fanns ju Evan Chandlers anmälan. Varför har polisen inte gjort oberoende barnpsykologisk undersökning på Jordan då?
Citera
2019-03-19, 10:50
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Det fanns ju Evan Chandlers anmälan. Varför har polisen inte gjort oberoende barnpsykologisk undersökning på Jordan då?

För att man sällan utsätter barn för svåra utredningar i onödan. Barn används inte som expertvittnen i onödan. Särskilt om inte ngn anklagelse framkommit.
Citera
2019-03-19, 10:55
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
För att man sällan utsätter barn för svåra utredningar i onödan. Barn används inte som expertvittnen i onödan. Särskilt om inte ngn anklagelse framkommit.
Vad handlade Evans anmälan om då?😂😂
Citera
2019-03-19, 10:56
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Vad handlade Evans anmälan om då?😂😂
Men dumskalle. Om EVAN anmäler är det HANS anmälan. Det betyder inte att man tvångsinkallar ANDRA barn och utsätter dem för tuffa och svåra utredningar. Särskilt när dessa ANDRA barn EJ anmält ev förövare.
Citera
2019-03-19, 11:01
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Men dumskalle. Om EVAN anmäler är det HANS anmälan. Det betyder inte att man tvångsinkallar ANDRA barn och utsätter dem för tuffa och svåra utredningar. Särskilt när dessa ANDRA barn EJ anmält ev förövare.
Läs en gång till: Varför har polisen inte gjort oberoende barnpsykologisk undersökning på Jordan då?
Evan är biologisk pappa till Jordan 😂😂😂
Citera
2019-03-19, 11:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
"Fanboysen" (jag är snarare "fangubbe"...) som du refererar till, länkar själva till styrkta källor, och besitter dessutom kunskap i ämnet. Därför är det ganska osmart att inte ta del av den, eftersom då, med den "guillt by association"-inställningen lika gärna kan låsa den här tråden, om du inte vill höra sanningen, utan istället vill blunda. Varsågod. Inga problem för mig.

Snarare så är det så att dem vantolkar allt som står i dokumenten.
Citera
2019-03-19, 11:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
MJs team har aldrig pratat om Chandler-fallet eftersom det är belagt med sekretess. De har varken dementerat eller bekräftat bilden/uppgifterna pga juridiska skäl.

Svaret på fråga 3 är alltså: Nej.

Citat:
Bilden sägs vara återberättelse av Jordan under ett förhör. Mer troligt att polis har ritat bilden efter Jordans beskrivning. Jordan Chandler har aldrig uttryckt sig om bilden vad jag vet. Han berättade i förhör diverse saker dock.

Svaret på fråga 1 och fråga 2 är alltså: Jag vet inte. Samma svar verkar gälla fråga 4.

Citat:
Kanske därför Jordan även felaktigt sa att MJ var det?

Vi har ju nu kunnat konstatera att du inte är säker på att Jordan Chandler har påstått att Michael Jackson var omskuren och så skriver du sånt här trams. Du kan väl åtminstone låtsas som att du bryr dig om fakta?
Citera
2019-03-19, 11:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Så du väljer att ignorera dokumentet som nämnde bilden? Du ställde frågor om bilden och jag plockade fint fram åkagares egna dokument och det enda du fokuserar är på hur jag valde att uttrycka mig. Jisses! Är det allt du har att säga efter jag länkade till åklagarens egna dokument?

Det märks att du griper efter halmstrån eftersom du har absolut inget att komma med. Bilden och beskrivningen stämmer enligt åklagarmyndigheten, oavsett om du gillar det eller inte.

Det sorgliga här är att du tror MJ är pedofil eftersom du vill att han ska vara det då du inte kan få ett grepp om honom.

Bilden som nämns i dokumentet stämmer naturligtvis med stor sannolikhet överens med Jordan Chandlers beskrivning men det finns ingenting som styrker att den är identisk med den bild som du länkade till tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in