Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-18, 17:25
  #1777
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Jag har stämingsansökan som PDF, laddade upp den till depositfiles.

safechuck gov.uscourts.cacd.564084.1.0

http://depositfiles.com/files/2bx3hnamw

Det där är - som du säger - en stämningsansökan, och inte en dom, dessutom en luddig stämning - de vet inte hur mycket vinst bolaget gjort utan antar en viss summa....

I USA stämmer man varandra för jämnan. Och även om Safechuck skulle ha dömts (han är vad jag förstår bara minoritetsägare i företaget så han skulle bara behövt betala en mindre summa) så finns det ingen logik i att han sen drar igång en enorm stämningsansökan mot MJ, med tanke på vilken påfrestning och vilka risker det bevisligen innebär (två självmord MINST kopplade till MJ)
och alla galna MJ-fans som kommer förfölja honom livet ut.

Hade han bara velat ha ut pengar hade han givetvis stämt MJ när han var i livet (då hade han haft leverage med tanke på konserter som inte skulle blivit av/mindre publik/mindre försäljning osv.), då han hade tjänat betydligt än vad han gjort på sitt jobb - vad skulle han tjäna på att vänta så här länge???
Citera
2019-03-18, 17:25
  #1778
Medlem
Wade Robson fällde flera tårar i den första delen av dokumentären
Han måste vara en förbannat duktig skådespelare, era naiva drägg.
__________________
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-03-18 kl. 17:33.
Citera
2019-03-18, 17:28
  #1779
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Därför att MJ såg barnen som älskarinnor han ville ha en nära relation till, inte bara för att ha sex med. Därför kunde han ringa till Australien flera timmar i veckan och prata med Wade om allt möjligt.

MJ beteende är typiskt för pedofiler så han sticker inte ut på något sätt förutom att han är kändis vilket inte har med saken att göra han föddes till pedofil som alla pedofiler (och heterosexuella föds till hetero också för den delen)

Skillnaden mellan barnaförövare och fixerad pedofil, som det egentligen heter, är att en pedofil är en person som i princip aldrig haft en naturlig dragning till jämnåriga. Det är en person som tidigt upptäcker en dragning mot barn i en viss ålder och som har en fixering mot dessa. Ofta har den som är pedofil också stora svårigheter med att ha en normal sexuell relation med en jämnårig.
– Det som skiljer ut den fixerade pedofilen är just den här tydliga dragningen till unga personer i en viss ålder och att man är mycket sexuellt upptagen på ett tvångsmässigt sätt.


Alltså sexuell relation är tvångsmässig och dominerande i beteendet. Därför anfaller pedofiler helt okända barn utanför dagis.

Jag tror att Mickel Jackson var snarare en simple gay men ville inte komma ut med det. Som flesta homo ville han gärna skaffa barn. Men på hans tid var det helt oacceptabelt att köpa en surrogatmamma därför gifte MJ sig med Debbie Rowe.

Barn var en del av Michael Jackson image, han har alltid haft massa barn på scen.
https://youtu.be/N-Myygbmt-k
Citera
2019-03-18, 17:39
  #1780
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Skillnaden mellan barnaförövare och fixerad pedofil, som det egentligen heter, är att en pedofil är en person som i princip aldrig haft en naturlig dragning till jämnåriga. Det är en person som tidigt upptäcker en dragning mot barn i en viss ålder och som har en fixering mot dessa. Ofta har den som är pedofil också stora svårigheter med att ha en normal sexuell relation med en jämnårig.
– Det som skiljer ut den fixerade pedofilen är just den här tydliga dragningen till unga personer i en viss ålder och att man är mycket sexuellt upptagen på ett tvångsmässigt sätt.


Alltså sexuell relation är tvångsmässig och dominerande i beteendet. Därför anfaller pedofiler helt okända barn utanför dagis.

Jag tror att Mickel Jackson var snarare en simple gay men ville inte komma ut med det. Som flesta homo ville han gärna skaffa barn. Men på hans tid var det helt oacceptabelt att köpa en surrogatmamma därför gifte MJ sig med Debbie Rowe.

Barn var en del av Michael Jackson image, han har alltid haft massa barn på scen.
https://youtu.be/N-Myygbmt-k

En av de saker man fick reda på i dokumentären var att det finns en helt annan typ av pedofili än urtypen fula gubbar. Jag tror tanken på våldtäkt eller prostiterade var helt främmande för MJ, som såg sig som barnens bästa vän Hiding in plain sight.

MJ valde ut barn bland alla sina hängivna fans, groomade och förförde dem. Han ville ha barn som älskade honom och frivilligt gav sig till honom, som ett kärleksbevis.

Se filmen så kommer du få lära dig mycket om hur pedofiler går tillväga för att snärja både barnen och deras familjer. Var extra lätt för MJ som var stenrik stjärna med en massa roliga barnsaker på Neverland. Om han var skyldig till allt kommer vi aldrig få veta.
Citera
2019-03-18, 17:41
  #1781
Medlem
Michael Jackson var en narcissist.

Folk tror att alla narcissister är som Donald Trump, framåt och dryga. Men det finns en annan sorts narcissister som är tillbakadragna och jättesnälla, men de är luriga som fan för under ytan döljer sig ett rovdjur. Breivik är ett exempel på en lugn narcissist, tillbakadragen och lugn men helt empatilös.

Har reflekterat lite kring händelsen där Wade och hans mamma ska flytta till USA för att satsa på sonens karriär, när Michael hade tjatat och manipulerat de att komma. Och sedan när de flyttar över så blir de övergivna och behandlade som skit om man jämför med hur det hade varit innan. Jag tror att det kan ha varit en hämnd från Michaels sida. Michael hade ju tidigare tiggt och tjatat om att få ha ungen i 1 år, men det fick han inte, då avslutade han med "jag får alltid som jag vill till slut". Det kan ju vara en slump också, att han helt enkelt hade hittat en ny favorit i Culkin, det vet man ju inte..
Det var den människa han var bakom masken av "ängel".

Hans blåögda fans tror att han var en ängel, snäll och full av empati. Men ICKE!
__________________
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-03-18 kl. 17:56.
Citera
2019-03-18, 18:00
  #1782
Medlem
mod3styblais3s avatar
[quote=white.heavy.engine|67066252]Michael Jackson är givetvis skyldig som synden, bara en naiv idiot kan tro något annat.

Det är bara pedofiler som trivs med att spendera hundratals timmar med andra människors småungar. Jag kan ge en miljon exempel på människor som aldrig hade en barndom, som dedikerade all sin tid under barndomen åt musiken eller idrotten, och ingen av dessa springer runt och umgås med massa småbarn i vuxen ålder.[/QUOTE]

Här säger du något viktigt, alla bara accepterar att det är något självklart att har man inte haft en barndom då vill man umgås med barn. Det är som ett argument som upprepats så många gånger att det blivit en sanning. Vilken psykologi grundar sig det på? "Han var som ett stort barn", "han hade ju själv ingen barndom" -förklaring eller ett alibi?
Citera
2019-03-18, 18:03
  #1783
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En av de saker man fick reda på i dokumentären var att det finns en helt annan typ av pedofili än urtypen fula gubbar. Jag tror tanken på våldtäkt eller prostiterade var helt främmande för MJ, som såg sig som barnens bästa vän Hiding in plain sight.
MJ valde ut barn bland alla sina hängivna fans, groomade och förförde dem. Han ville ha barn som älskade honom och frivilligt gav sig till honom, som ett kärleksbevis.

MJ behövde inte förföra barn för att få deras kärlek. Det fanns miljontals barn som ville göra vad som helst för få blicken av honom. Mickael Jackson var mega stjärna på 80-90 talen.

https://youtu.be/qtUOiMiMaHY

Citat:
Se filmen så kommer du få lära dig mycket om hur pedofiler går tillväga för att snärja både barnen och deras familjer. Var extra lätt för MJ som var stenrik stjärna med en massa roliga barnsaker på Neverland. Om han var skyldig till allt kommer vi aldrig få veta.
Tittar man på filmen då förstår man inte hur MJ hann att spela nya skivor, lära sig ny koreografi, åka på världs turné. Han var ju bara upptagen att ringa/faxa till Robson och Safechuck 😂😂
Citera
2019-03-18, 18:16
  #1784
Medlem
[quote=mod3styblais3|67066658]
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Michael Jackson är givetvis skyldig som synden, bara en naiv idiot kan tro något annat.

Det är bara pedofiler som trivs med att spendera hundratals timmar med andra människors småungar. Jag kan ge en miljon exempel på människor som aldrig hade en barndom, som dedikerade all sin tid under barndomen åt musiken eller idrotten, och ingen av dessa springer runt och umgås med massa småbarn i vuxen ålder.[/QUOTE]

Här säger du något viktigt, alla bara accepterar att det är något självklart att har man inte haft en barndom då vill man umgås med barn. Det är som ett argument som upprepats så många gånger att det blivit en sanning. Vilken psykologi grundar sig det på? "Han var som ett stort barn", "han hade ju själv ingen barndom" -förklaring eller ett alibi?


En människa som inte är pedofil ser inget nöje i att springa runt med en jävla 5 åring dagarna i enda, folk tröttnar ju till och med på sina egna barn när det blir för mycket.
Det finns åtskilda pianister, violinister, idrottare osv som aldrig hade en barndom. Det räcker ju att titta på gymnaster som kom från öststaterna, typ Rumänien och Sovjet, de som var så överlägsna på 80-90 talet. Hur många av de hade en riktig barndom? Många av de fick bra med stryk för att bli så duktiga som de var, tränade dagarna hela dagarna. Men jag har aldrig hört att någon av de springer omkring med andras barn.
Däremot är det allmänt känt att pedofiler söker sig till platser där det finns barn, och att de visar ett överdrivet intresse i barnen som inga andra människor förstår sig på. Precis som i fallet med Patrick Sjöberg.

Det är så himla uppenbart alltsammans, och sedan sitter folk här och försöker inbilla en att det skulle vara en konspiration
Citera
2019-03-18, 18:22
  #1785
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine

Har reflekterat lite kring händelsen där Wade och hans mamma ska flytta till USA för att satsa på sonens karriär, när Michael hade tjatat och manipulerat de att komma. Och sedan när de flyttar över så blir de övergivna och behandlade som skit om man jämför med hur det hade varit innan. Jag tror att det kan ha varit en hämnd från Michaels sida.!
Titta på filmen en gång till och försök tänka.
Wade vann danstävling 1987, han var 5 år gammal. Han fick träffa MJ och dansa på scenen med honom under hans Australiens turné. Den varade i 2 dagar. Nästa gång Wade och MJ träffades var 2 år senare då hans föreldrar var på besök i USA. Då fick Wade tillbringa 5 dagar på Neverland. När Robson var 9 - flyttade han med mamma till USA då såg han MJ inte så mycket, 5-6 gången per år under koreografi lektioner.

Vilken kärleksrelation det handlar om? Vem har manipulerat vem? Med tanke på att Wade fick koreografera i Britney Spears turné när han var endast 14 år gammal tack vare kontakter med MJ.
__________________
Senast redigerad av loislois 2019-03-18 kl. 18:27.
Citera
2019-03-18, 18:22
  #1786
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Michael Jackson var en narcissist.

Folk tror att alla narcissister är som Donald Trump, framåt och dryga. Men det finns en annan sorts narcissister som är tillbakadragna och jättesnälla, men de är luriga som fan för under ytan döljer sig ett rovdjur. Breivik är ett exempel på en lugn narcissist, tillbakadragen och lugn men helt empatilös.

Har reflekterat lite kring händelsen där Wade och hans mamma ska flytta till USA för att satsa på sonens karriär, när Michael hade tjatat och manipulerat de att komma. Och sedan när de flyttar över så blir de övergivna och behandlade som skit om man jämför med hur det hade varit innan. Jag tror att det kan ha varit en hämnd från Michaels sida. Michael hade ju tidigare tiggt och tjatat om att få ha ungen i 1 år, men det fick han inte, då avslutade han med "jag får alltid som jag vill till slut". Det kan ju vara en slump också, att han helt enkelt hade hittat en ny favorit i Culkin, det vet man ju inte..
Det var den människa han var bakom masken av "ängel".

Hans blåögda fans tror att han var en ängel, snäll och full av empati. Men ICKE!
Det där var riktigt elakt gjort. Var det inte Wade som han ringde till och pratade i flera timmar nästan varje dag och skickade massa fax till också innan flytten? Lovade han inte också att betala för deras boende när dom hade flyttat men när dom kom fram fick mamman själv betala för det.

När MJ hade fått människor att göra som han velat - så var det inget kul längre.
Citera
2019-03-18, 18:23
  #1787
Medlem
Källkritiken i denna tråd är katastrof. Att endast hänvisa till en dokumentär där två tvivelaktiga män påstår sig ha blivit våldtagna av MJ är väldigt korkat.En modern korsfästning!
Citera
2019-03-18, 18:29
  #1788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Titta på filmen en gång till och försök tänka.
Wade vann danstävling 1987, han var 5 år gammal. Han fick träffa MJ och dansa på scenen med honom under hans Australiens turné. Den varade i 2 dagar. Nästa gång Wade och MJ träffades var 2 år senare då hans föreldrar var på besök i USA. Då fick Wade tillbringa 5 dagar på Neverland. När Robson var 9 - flyttade han med mamma till USA då såg han MJ inte så mycket, 5-6 gången per år.

Vilken kärleksrelation det handlar om? Vem har manipulerat vem? Med tanke på att Wade fick koreografera i Britney Spears turné när han var endast 14 år gammal tack vare kontakter med MJ.

Vadå då?

De blev behandlade som skit, det säger de ju själva. Det finns ingen anledning att påstå det om det inte var så.

Sedan kanske Michael börjar intressera sig mer för pojken vid ett senare tillfälle, och kanske hjälpt Wade i hans karriär. Men det betyder inte att Jacksons beteende mot familjen, när Black or White spelades in, att det inte var kalkylerad hämnd mot familjen för att morsan inte ville dela med sig av ungen i 1 år. Eller att han var för road av sin nya vän Culkin för att orka bry sig om Wade och hans morsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in