Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Jag tror att denna utredning varit så speciell och känslig att man tog beslutet om den omfattande maskningen av etiska skäl. Hellre lämna ut för lite än för mycket. Folks nyfikenhet väger inte så tungt. Släkten och närmaste vänner har fått de svar som är möjliga att få. Och polisen har kunnat fastslå vad som hänt. Alla är nöjda förutom Flashbacks konspirationsgäng.
Det handlar inte om att vara nöjd, utan om att förstå. Det går helt enkelt inte att få ihop polisens teori med vad de har berättat. Det finns för många luckor och oklarheter. Kanske får de själva inte ihop det heller, men eftersom ingen utomstående gm siktats, så kan de med gott samvete ändå lägga detta åt sidan. Kanske. Det viktiga var att söka efter en utomstående, när det var avklarat kunde man leva med oklarheterna.
Det är fullt möjligt att man inte kan avgöra vem som mördat barnen... är det så får man kanske gå på hur de är nedbäddade. I så fall är det O som är skyldig till allt. Båda planerade (kanske), O mördade. Et påskrivet papper skulle jag säga har det lägsta bevisvärdet i detta, men polisen verkar ha det som
enda bevis. Inget annat har presenterats. Jag skulle vilja se hur väl namnunderskrifterna har passats in på dokumenten. Fanns det en förtryckt rad eller är underskrifter ditskrivna "planlöst"?