Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Jag vet inte hur det skulle kränka flickornas integritet med att berätta bakgrunden varför de dog. Och då menar jag inte gms berättelsen - och det är den polisen återge - delvis ordagrant - även när man inte citerar. Anmärkningsvärt. Och det är kanske just därför att polisens berättelse inte är trovärdig för mig angående motivet. Den ger ingen förståelse för mig. Men jag förstår med all tydlighet att gms integritet väger tungt - ja tyngre än mycket annat.
Föräldrarna har fastställts som döttrarnas (formellt misstänkta) mördare av polisen, alltså som ansvariga för döttrarnas död. När och hur är det bra att utpekas som sina barns mördare och på vilket sätt skyddar det GGMM:s integritet?
Om du och din make/a tar livet av era barn och er själva, utan att efterlämna ett skriftligt erkännande, och polisen kan påvisa samförstånd och gemensam planering, på vilka grunder skulle polisen då anta att ni tyckte livet var helfestligt och att alla i familjen var raska och krya? Då tar man väl inte livet av sig allihop? Det vore ju direkt kontraproduktivt.
Och om ni då ändå gjort det, borde inte era anhöriga och skolfolk och vänner och läkare som förhördes kunna ge polisen en föreställning om på ett ungefär vad som kan ha fattats er?
Och hur skulle man beskriva det?
Livet är en fest?
Håll mä om dä, folk och fä?
OffT:
—”Jag vart tvungen att skjuta min dobermann.”
—”Nähä? Vart han ilsken?”
—”Ja inte vart han glad.”